Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? Gevallen van garantie

Gevallen van garantie

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 20 feb 2013 14:15
Mister A Mountainbiker

Mijn bike: scott scale, canyon AL
De avid rem van mijn canyon AL zat geblokkeerd, ook de fietsmaker kon het niet fixen.
Teruggestuurd naar Canyon, na 3 maand teruggekregen. Het was dezelfde rem met de piston terug open.
Ik had natuurlijk al lang xt remmen gekocht. canyon -1, avid -1

Bericht ma 25 feb 2013 10:50
har77 Mountainbiker

Mijn bike: is linksbenig

Kocht in december een Cannondale Flash alloy 29er model 2012. Niet veel gereden, slechts een tweetal wegritten en 1 rit in het terrein (circa 35km). Hoorde de hele tijd een irritant gekraak, naar mijn mening vanuit zadelbuis. Fiets afgelopen woensdag teruggebracht naar dealer, en vrijdag verdict gehad vanuit Cannondale; frame wordt kosteloos vervangen. Mooi dus.

Helaas minder mooi; ik koop een witte bike met witte Lefty...en krijg een matzwarte bike terug...waar dus een witte Lefty in moet. Enerzijds blij dat ik van het gekraak af ben, anderzijds zwaar kl*te dat het plaatje er nu niet meer uitziet.

Op mijn vraag of er geen witte frames te leveren zijn kreeg ik een warranty upgrade aangeboden voor een witte carbon fiets, maar tegen €500 meerprijs.

Conclusie:
*Dealer: top! Snelle actie
*Cannondale: top! Snelle actie, min! kleur garantieframe.

Edit; bovenstaande moet ik deels terugnemen. Na wat dringende mails naar Cannondale kreeg ik 2 weken geleden bericht dat het groen/zwarte frame alsnog gewisseld zou worden voor het 2013 witte alloy frame. Kostte wat moeite, maar ik ben tevreden. Nu de fiets naar mijn zin aan het maken en dan lekker de zomer in.

Bericht vr 20 sep 2013 20:23
tek-zotic Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Fuji SLM
VRV-Bike: vlotte comunicatie, goed opgelost
Selle ITalia SLR XC Zadelbreuk na 4 maand normaal gebruik. filmpje gestuurd, zadel daarna mogen opsturen rechtstreeks naar importeur en had binnen de week een nieuw zadel thuis. SLR XC's waren niet meer te krijgen, maar heb een SLR flow gekregen dan. Vind ik toch netjes opgelost.

Bericht za 22 feb 2014 01:34
franskem71 Avatar gebruiker
Mountainbiker

tek-zotic schreef:
na een 150km met mijn nieuwe fiets een begon de verf op de bovenbuis precies een klein scheurtje te vertonen. direct gemeld bij de LBS, een paar 100 km verder was het enkel erger geworden en duidelijk zicht- en voelbaar. LBS heeft contact opgenomen met cube en ik heb een nieuwe kader gekregen (ongeveer een maand op moeten wachten) was een toonzaalmodel van 2012 die ik gekocht had en heb een 2013 kader gekregen. Goede garantie service van cube dus

Cube geeft 5 jaar garantie op alu frames en maar 2 jaar (!!!) op carbon frames

Bericht ma 19 mei 2014 15:50
kloefie Mountainbiker

Mijn bike: Cube reaction GTC SL/ Canyon Ultimate AL SLX DI2
Cube garantie

Mijn Cube reaction GTC Team (carbon 2011) na dik 2 jaar (dus eigenlijk geen garantie meer) nog onder garantie vervangen geweest via Goodefroot in Sint-Martens-Latem.
De Team bestond uiteraard niet meer, mooie upgrade naar GTC SL geregen =D> en bij Goodefroot waren ze superblij dat ik de overmontage zelf wou doen 8) en nieuwe kopserie (twv 80€) gekregen (deze was aan vervanging toe)
Alles afgehandeld op nog geen 14 dagen tijd.

Cube +++
Goodefroot +++

Vorige

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?