Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? Cannondale 2015 fsi team

Cannondale 2015 fsi team

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 14 aug 2014 08:36
tyro13 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg
Na verkoop van 2 van mijn fietsen zou ik een nieuwe Cannondale team willen bestellen.
Het enige dat me hier wat afschrikt is de xx1 groep.

Ik,weet dat je met de voorplateaus kan spelen naargelang het parcours. Maar ben een beetje bang van de grote stappen van de cassette.

Nu mijn belangrijkste vraag!

Zou het op de teamversie mogelijk zijn een voorderailleur te monteren?

Op de fsi ultimate en de fsi 1 staat wel een voorderailleur.....

Niet dat ik,dat direct zou veranderen en de hele xx1 groep erafhalen voor een dubbel groep maar het zou me gerust stellen indien de xx1 me niet bevalt er een mogelijkheid bestaat te switchen naar een dubbel.

Verder hoor ik graag pro's en contra's voor de xx1 en gebruikerservaringen van niet competiebeesten maar eerder van de tourders en marathonrijders.

Oja al eens gebeld naar de dealer en het wordt even wachten.....levertijd eind november begin december :lol:

Bericht vr 15 aug 2014 20:21
lange Peter Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: C'dale flash 26' 29'
Ik vindt dit wel een goeie vraag.
Als ik de foto's bekijk van de fsi carbon 2 en fsi team zie ik geen bevestiging voor een direct mount voorderrie.

Ik denk wel dat je waarschijnlijk een voorderrie met klemband kunt gebruiken,als de zitbuis de correcte diameter heeft.

Anders vind ik het wel een droomfiets en volgens mij een mooie upgrade tegenover de flash.

Bericht zo 17 aug 2014 10:52
tyro13 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg
lange Peter schreef:
Ik vindt dit wel een goeie vraag.
Als ik de foto's bekijk van de fsi carbon 2 en fsi team zie ik geen bevestiging voor een direct mount voorderrie.

Ik denk wel dat je waarschijnlijk een voorderrie met klemband kunt gebruiken,als de zitbuis de correcte diameter heeft.

Anders vind ik het wel een droomfiets en volgens mij een mooie upgrade tegenover de flash.

Dan zal het al af te wachten zijn of de zitbuis hiervoor sterk genoeg is om een klemband op te bevestigen,moet er een kabelgeleider zijn onderaan en ook op het frame moet dan een kabelstop voorzien zijn. Als ik dat op een rijtje zet denk ik dat het frame enkel xx1 zal zijn!
Zou er hier niemand rondrijden met zo een 2014 team xx1? Kan die dan eens nakijken op zijn frame ohet geschikt is voor voorderailleur.

Bericht zo 17 aug 2014 11:18
_alain_ Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ¿que?
Ik,weet dat je met de voorplateaus kan spelen naargelang het parcours. Maar ben een beetje bang van de grote stappen van de cassette.

Met een 2x11 blijven de stappen op je cassette even groot..

Bericht zo 17 aug 2014 14:03
tyro13 Avatar gebruiker
Mountainbiker

_alain_ schreef:

Denk je dat? Bij mijn sram xx 11-36 zijn die stappen toch zou groot niet als bij mijn vriend zijn xx1 10-42.

Maar los daarvan is mijn grootste bekommernis opgelost. Op de team van 2014 met xx1 kan er een voorderailleur, de voorbereing hiervoor is aanwezig.
Dus ik vermoed dat dit op de fsi 2015 ook wel zou zal zijn aangezien er op de black edition en op de 1 versie ook een dubbel staat.

Bericht di 02 sep 2014 19:52
tyro13 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ja ik ga de knoop moeten doorhakken deze week.

Fsi 1 en de xt dubbel eraf en de nieuwe xtr 2x11 erop en de crossmax wielen overlaten aan de dealer en een setje enve chris king laten spaken :-({|=
Ofwel de BMC teamelite 01 met direct de xtr 2x11 erop.

Mijn eerste gedacht de fsi team ga ik laten varen ivm de xx1.
Een kleine pol wie zou welke bike nemen en waarom?

Bericht zo 21 sep 2014 12:21
parinho Mountainbiker

Mijn bike: cannondale f-si team/super six evo red

Ik heb 2 ritten gedaan met mijn nieuwe fsi team en meteen goe meegevallen .

Bericht zo 21 sep 2014 20:44
tek-zotic Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Fuji SLM
ik had vandaag anders nog graag ne XX1 gehad. mijn ketting stak ineens vast tussen mijn 2 voorbladen

Bericht ma 22 sep 2014 08:30
J.E. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Oud verwrongen Duikbootijzer.
_alain_ schreef:

??

Bericht ma 22 sep 2014 08:58
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

J.E. schreef:
_alain_ schreef:

??

Is inderdaad niet correct.
Opschakelen met bv. 28t vooraan van 32 naar 36 is een pak zwaarder dan als je met een 22 of 24t vooraan rijdt.

Volgende

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?