Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? 27,5 mtb

27,5 mtb

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht ma 19 jan 2015 11:06
geertg Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark 700 premium; Cube ltd; Specialized Sirrus Pro
Giobiker schreef:
Het valt toch op dat er al redelijk wat van 29 terugkeren naar 27,5.
Ik heb ze allebei en de 27,5 is toch vinniger, en diegene die beweren dat ze met de 29 een hogere gemiddelde snelheid halen op een rit dan met een 27,5 moeten er waarschijnlijk ook echt serieus in geloven...
Ik zou gewoon zeker gewoon op voorhand allebei eens testen en kopen waar je het beste gevoel bij hebt.
grtz.

Er zijn voorstanders van 29" en voorstanders van 27,5", elk heeft zo zijn goede redenen afhankelijk van persoonlijke instelling, lengte, parcoursen die men vnl. wenst te rijden (snelle parcoursen, technische parcoursen, ...) .

Denk wel dat men hogere gemiddelde snelheden behaalt met een 29" tenzij technisch parcours. Snelheid interesseert mij echter niet zo veel.

Uit een lezerspoll van bike & trekking (#2 2014) blijkt dat 52 % van de eigenaars van een 29" mtb niet wil overstappen naar een 27,5"; 33 % blijft op hun oude, vertrouwde 26" rijden en 16 % zegt de 27,5" als ideale wielmaat te vinden. Dergelijke polls moet men evenwel steeds genuanceerd bekijken.

Ondertussen hebben verschillende merken evenwel nieuwe 27,5" modellen uitgebracht, met aangepaste geometrie e.d. Denk dat deze niet het cliënteel beogen welke reeds met een 29" rijden maar eerder diegene die (nog) met een 26" rijden alhoewel er niets mis is met een 26" maar de marketing wil ons dat laten geloven. Nu een lezerspoll houden zou dus al een ander resultaat kunnen geven.

Persoonlijk verkies ik een 27,5", hij werd vorige week geleverd, ben benieuwd.

Bericht za 24 jan 2015 17:43
janm Mountainbiker

Mijn bike: Giant Talon / Felt Q600
ik vind een 29 er gewoon niet mooi, veel te grote wielen voor een mtb.
ik ben tevreden van mijn 27,5. en neen, snelheid intersseert mij ook niet.

Vorige

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?