Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? achterbrug full suspencion

achterbrug full suspencion

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 20 nov 2014 14:27
slijkplaat Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: niner en fuji

hallo ,
heb een vraag over fs fiets met alu achterbrug ten opzichte van carbon achterbrug .
wat kan ik verwachten tussen de 2 fietsen (frames) . gewichtsverschil zit er in ieder geval in maar wat doet dit ivm rijeigenschappen .

vb hiervan Superfly FS 9.7 SL heeft bv alu achterbrug http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/mo ... fs_9_7_sl/
en cannondale SCALPEL 29 CARBON 3 heeft dit niet http://www.cannondale.com/nam_en/2015/b ... 9-carbon-3
het gaat hier enkel over de frames niet over afmontage .

Bericht do 20 nov 2014 15:44
Japie carbon Mountainbiker

Mijn bike: Scott scale 29

Hier ga je geen enkel verschil tussen voelen.

Bericht do 20 nov 2014 19:47
saiko Avatar gebruiker
Test team

Mijn bike: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
verschil tussen de voorkant op deze bikes ga je meer voelen als de achterkant (lefty is stijver)

Bericht ma 19 jan 2015 18:41
El Toro Cycling Club HB Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: c-dale scalpel 29
Japie carbon schreef:
Hier ga je geen enkel verschil tussen voelen.

Ben ik het niet mee eens.

Ik heb 4 bikes getest, een Cannondale 29 Scalpel Carbon 2, Specialized 29 Stumjumper carbon, een Camber 29 van Specialized en een Scott Spark 910, de laatste heb ik 2x getest omdat ik tussen deze en de Cannondale twijfelde, heb ruim 300 km getest, elke keer een tourtocht van minimaal 60 km en onder vergelijkbare omstandigheden en ik moet zeggen dat je het echt wel merkt wat betreft de achterbrug betreft, die van de cannnondale is echt comfortabeler en er is nog iets wat geheel persoonlijk is maar toch,
als je na een flinke afdaling met een hoog fun gehalte toch een beetje door de adrenaline bent overvallen en je moet daarna klimmen en je moet je fiets vast zetten of op climb schakelen en door de aanwezige adrenaline vergeet je dat in een fractie dan kan het zo maar zijn dat je bij een steile klim bij de scott en specialized moet afhaken vanwege de te late reactie, terwijl de cannondale door de toch stijvere achterbrug jou dat vergeeft.

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?