Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? HAIBIKE vs WILIER vs CANYON

HAIBIKE vs WILIER vs CANYON

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 07 dec 2014 19:52
janssis werner Mountainbiker

Mijn bike: granville pulse1
Heeft er iemand ervaring of een mening over het merk haibike. Heb mijn oog laten vallen op de sleek 9.10.

Grtjs. :-D
Laatst bijgewerkt door janssis werner op di 13 jan 2015 19:55, in totaal 2 keer bewerkt.

Bericht zo 07 dec 2014 23:43
marc1201 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark 940 29"
Geen ervaring mee, maar heeft veel weg van de scott spark.
http://www.scott-sports.com/global/en/p ... -940-Bike/
Misschien ook eentje om rekening mee te houden..

Bericht zo 21 dec 2014 23:34
Ghizz Mountainbiker

Mijn bike: Giant XTC team
Ik heb er enkele keren mee mogen rijden/testen (weliswaar met andere afmontage). Was erg onder de indruk van deze fiets!

Bericht wo 24 dec 2014 17:08
Rudi MTB Gent Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Rush Carbon, Haibike Greed RC 29
Geen ervaring met de Sleek, maar rij zelf met een Haibike greed RC van 2013. Super tevreden, zeer licht frame ( 1030gr) en toch zeer stijjf. Sabine Spitz rijdt op een Sleek en in testen komt deze er ook altijd goed uit. In Duitsland in Haibike een vooraanstaand merk, mede ook als pionier van e- bikes.

Bericht do 25 dec 2014 18:18

Alvast bedankt voor jullie commentaar. Ben op zoek naar ene fully met veer van boven zoals met mijne 26. Heb op mijn broer zijne het zelfde stuk onlangs gereden op een hardtail 29 van cube en viel niet mee . De onderdelen zijn wel een verschillend maar met een reba vork. Andere merken hebben dan wel full xt en dan een instap vork of alu kader voor die prijs. Heb ook weet van een vering vanonder of deze niet teveel gaan schommelen of door zaken. Deze hebben ook een langere veer weg.

grtjs . :-D

Bericht do 25 dec 2014 18:41
_alain_ Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ¿que?
janssis werner schreef:
Heb ook weet van een vering vanonder of deze niet teveel gaan schommelen of door zaken. Deze hebben ook een langere veer weg.

Plaats vd demper heeft geen invloed op het veereffect... Of op de veerweg.

Bericht do 01 jan 2015 18:52

Heb mijn oog ook laten vallen op Wilier 903TRN. Heeft alleen alu kader, groep xt en een beter vering maar weegt 2.2kg meer als de Habaik sleek. Heeft hier iemand ervaring mee ? De prijs klasse blijft ongeveer gelijk. Plus ik vindt ze alle twee mooi .

Grtjs.

Bericht za 03 jan 2015 10:38
timtim78 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Fuel 9.9 EX EVO
Ligt er maar net aan wat e met de fiets wil doen. De wilier is een heel goede fiets maar nerveus door de korte wielbasis. Hij is echt zalig om hier tt of atb cross te doen maar ik had er een ekel aan o er in de ardennen een marathon mee te rijden. Je bent gebroken omdat je altijd moet werken om hem het juiste spoor te laten volgen. Vooral een stevige afdaling. Heb nu een trek en het is net of hij op een treinspoor ligt.

Haibike ken ik niet dus ka me er niet over uit spreken.

Succes

Bericht di 13 jan 2015 20:05

Ben nog wat aan het rond neuzen tussen de vele bike s. Nu heb ik de canyon nerve al 9.9 op het oog. Mooie af montage en gewicht tussen de twee andere in en ook met goed setje wielen erin. Iemand ervaring met deze bike .

Grtjs en al bedankt voor jullie advies. :-D

Bericht wo 14 jan 2015 12:40
geertg Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark 700 premium; Cube ltd; Specialized Sirrus Pro
_alain_ schreef:
janssis werner schreef:
Heb ook weet van een vering vanonder of deze niet teveel gaan schommelen of door zaken. Deze hebben ook een langere veer weg.

Plaats vd demper heeft geen invloed op het veereffect... Of op de veerweg.

Dacht in de reviews op bike radar gelezen te hebben dat dit wel effect had (belang van de opstelling), of vergis ik mij?

Volgende

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?