Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? HAIBIKE vs WILIER vs CANYON

HAIBIKE vs WILIER vs CANYON

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 15 jan 2015 21:08
janssis werner Mountainbiker

Mijn bike: granville pulse1
Kan mij iemand het eens uitleggen de verschillen tussen deze twee verschillend achter veringen. Bij mij staat er nu een 190/40(boven) en op anderen een 200/55 (onder) deze hebben toch meer veer weg.

Grtjs. #-o

Bericht vr 16 jan 2015 14:34
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

janssis werner schreef:
Kan mij iemand het eens uitleggen de verschillen tussen deze twee verschillend achter veringen. Bij mij staat er nu een 190/40(boven) en op anderen een 200/55 (onder) deze hebben toch meer veer weg.

Grtjs. #-o

Die getallen zeggen niets over de effectieve veerweg thv het achterwiel (fiets met 100mm veerweg = aan het achterwiel, en is dus niet uwe demper die 100mm invert)
Het hangt ervan af hoe/waar/onder welke hoek/overbrenging dat die dempers geplaatst worden in het frame (samen met de kantelaars ivt)

Bericht ma 19 jan 2015 11:59
KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth / Mongoose pro DX4.0
janssis werner schreef:

Grtjs. #-o

Heb dezelfde vraag gesteld aan een aantal verkopers op velofollies:

1 verkoper wist me dit te melden:
Verticale demper vangt beter schokken door putten ed op
Horizontale demper vangt beter frontale schokken op

een aantal andere verklaarden dat er geen verschil was

de meesten wisten het niet

Bericht ma 19 jan 2015 18:25
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

KrisMaes76 schreef:
Heb dezelfde vraag gesteld aan een aantal verkopers op velofollies:
1 verkoper wist me dit te melden:
Verticale demper vangt beter schokken door putten ed op
Horizontale demper vangt beter frontale schokken op
een aantal andere verklaarden dat er geen verschil was
de meesten wisten het niet

Op zich is een verticaal geplaatste demper beter
De richting van de schokken worden opgevangen door een demper die in dezelfde richting beweegt (waardoor geen parasiet/tegenwerkende krachten ontstaan)
Maar in de praktijk is uiteraard een op punt gesteld horizontaal concept beter dan een slecht ontworpen verticaal

Bericht ma 19 jan 2015 20:36

Hallo Beny. Keuze is zo goed als rond en ga voor canyon nerve al 9.9. Kun jij uw mening eens geven over deze achter vering.

Grtjs en alvast bedankt.

Bericht ma 19 jan 2015 21:08
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

janssis werner schreef:
Hallo Beny. Keuze is zo goed als rond en ga voor canyon nerve al 9.9. Kun jij uw mening eens geven over deze achter vering.

Grtjs en alvast bedankt.

Heb er zelf nooit mee gereden
Maar in diverse testverslagen spreekt men daar vol lof over
Volgens mij mag je daar echt vertrouwen in hebben
Een impressie kan je opdoen in Koblenz (het is wel maar op de parking van Canyon)

Bericht ma 19 jan 2015 22:29

Ok dat gaan we ook doen. We gaan daar op verlof dit jaar . Twee vliegen in een klap en madam ook contend.

Grtjs en bedankt.

Bericht di 20 jan 2015 12:20
KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth / Mongoose pro DX4.0
'k heb net de 9.0 besteld, wss over een week of 2 geleverd, kzal je laten weten wat ik er van vind

Bericht di 20 jan 2015 20:52

Hallo Kris. Jij hebt dus gekozen voor het model 27.5, mijn keuze gaat normaal naar de 29 . Heb al een paar keer gebeld met Canyon Holsbeek en zij raden mij een 29 aan. Wat heeft jou laten besluiten om een 27.5 te kopen. Ben wel benieuwd hoe de verkoop en levering gaat verlopen,je mag mij op de hoogte houden. Voor ik mijne bestel ga ik hem eerst eens uitproberen en bekijken in Duitsland.

Grtjs en hopelijk kun je hem snel uitproberen. :-D

Bericht di 20 jan 2015 21:30
wiely Mountainbiker

janssis werner schreef:
Hallo Kris. Jij hebt dus gekozen voor het model 27.5, mijn keuze gaat normaal naar de 29 . Heb al een paar keer gebeld met Canyon Holsbeek en zij raden mij een 29 aan. Wat heeft jou laten besluiten om een 27.5 te kopen. Ben wel benieuwd hoe de verkoop en levering gaat verlopen,je mag mij op de hoogte houden. Voor ik mijne bestel ga ik hem eerst eens uitproberen en bekijken in Duitsland.

Grtjs en hopelijk kun je hem snel uitproberen. :-D

Welke maat ga je testen? Ik twijfel tussen L en XL. Het is nipt qua binnenbeen lengte.
Het large frame is zoveel mooier door de doorlopende bovenbuis naar de achterbrug toe.

VorigeVolgende

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?