Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? titanium of carbon

titanium of carbon

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht vr 09 jan 2015 15:06
De Wreter Mountainbiker

Mijn bike: On-One carbon 29'er, Bianchi Mutt 7800 26'er
Ik ben vertrokken van Alu, jaren op gereden.
Overgestapt naar Tita, en ik vond dat niet stijf genoeg. Na een jaar carbon geprobeerd. Te gek. Zit nu wel terug op Alu.

Voorkeur is persoonlijk en kan wisselen naargelang de opgedane ervaring en de verlopen jaren. Met carbon is het toch altijd een beetje "oppassen" maar het rijdt ZALIG.

Bericht za 10 jan 2015 20:45
melis Mountainbiker

in carbon heb je echt wel mooie fietsen maar ik betwijfel het of die wel heel blijven ik heb zo een gezegde met carbon moet je gaan vissen e :p

Bericht za 10 jan 2015 21:00
G-m@n. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2015 specialized comp carbon 29

kawa schreef:
G-m@n. schreef:
vraag eens aan mensen die langere tijd met ne carbon en titanium gereden hebben wat hun mening is. die kunnen u misschien wel helpen....

Ik kan u nu al zeggen wat daar het resultaat van zal zijn...

Uiteindelijk is dit een vraag die de TS vooral aan z'n eigen moet stellen, hoe kunnen anderen nu voor hem beslissen?

hij vraagt om een mening. Dus volgens mij kan je die best krijgen van iemand die er mee gereden heeft over een langere tijd en niet lijk sommige hier na 1 rit al helemaal verkocht zijn of het niks vinden....

Bericht zo 11 jan 2015 10:45
kawa Avatar gebruiker
Mountainbiker

G-m@n. schreef:
hij vraagt om een mening. Dus volgens mij kan je die best krijgen van iemand die er mee gereden heeft over een langere tijd en niet lijk sommige hier na 1 rit al helemaal verkocht zijn of het niks vinden....

Ge moogt toch ook wel een voorkeur hebben zonder ermee gereden te hebben hoop ik?
Als ik moest kiezen tussen Ti en carbon was de keuze snel gemaakt, ik heb geen zin om elk jaar een nieuw (garantie-)frame te gaan halen bij m'n dealer. Ben ook geen fan van al die nieuwe (felle) kleurtjes en vind de bouw van een Ti frame mooier dan een carbon exemplaar. (En dat is mijn mening, daar hoeft niemand het mee eens te zijn :wink: )

TS zal zelf moeten kiezen, en ik hoop niet dat hij z'n keuze gaat laten leiden door de reacties hier. Meningen op een forum zijn toch grotendeels puur persoonlijk.
Als gij uw voorkeur zou moeten geven zou ge hem toch ook een carbon frame aanraden terwijl ge zelf ook niet veel zinnigs te vertellen hebt over Ti.

Bericht zo 11 jan 2015 14:09
Edlisjas Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: One9 RDO
Ik heb op alu, scandium, titanium (lynskey) en carbon gereden en elk merk is anders. Zo heb ik een tijdje een speci stumpjumper 29er carbon gehad en die was een pak minder comfortabel dan de Niner One9 RDO die ik nu heb. De titanium lynskey was ook heel comfortabel maar iets te sober, die was ik na een klein jaar echt moe gezien.
Titanium is zeker niet bomb-proof, na enkele tochten had ik al serieuze chainsuck sporen was het frame op die plaats al licht gedeukt.
Carbon is echt wel (veel) steviger als velen denken, er staan genoeg filmpjes online om dat te bewijzen.

Maar zoals kawa al zei is het heel persoonlijk. Ikzelf ben niet iemand die jaren met hetzelfde frame blijft rijden. Als ik op dit moment een ander frame zou kopen zou het zeker carbon zijn.

Bericht zo 11 jan 2015 14:49
kawa Avatar gebruiker
Mountainbiker

Edlisjas schreef:
De titanium lynskey was ook heel comfortabel maar iets te sober, die was ik na een klein jaar echt moe gezien.

Daarom dat je beter geen tijdloos frame koopt als je nieuwsgezind bent. Dan kan je idd beter gaan shoppen bij de carbon fietskes die elk jaar in een ander kleurke komen.
Met wat geluk krijg je elk jaar een nieuw model in garantie. :wink:

Bericht zo 11 jan 2015 15:43
G-m@n. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2015 specialized comp carbon 29

kawa schreef:
G-m@n. schreef:

Ge moogt toch ook wel een voorkeur hebben zonder ermee gereden te hebben hoop ik?
Als ik moest kiezen tussen Ti en carbon was de keuze snel gemaakt, ik heb geen zin om elk jaar een nieuw (garantie-)frame te gaan halen bij m'n dealer. Ben ook geen fan van al die nieuwe (felle) kleurtjes en vind de bouw van een Ti frame mooier dan een carbon exemplaar. (En dat is mijn mening, daar hoeft niemand het mee eens te zijn :wink: )

TS zal zelf moeten kiezen, en ik hoop niet dat hij z'n keuze gaat laten leiden door de reacties hier. Meningen op een forum zijn toch grotendeels puur persoonlijk.
Als gij uw voorkeur zou moeten geven zou ge hem toch ook een carbon frame aanraden terwijl ge zelf ook niet veel zinnigs te vertellen hebt over Ti.

ik geef geen mening over iets dat ik niet heb ....
ik raad toch ook geen carbon aan...

Bericht zo 11 jan 2015 21:36
melis Mountainbiker

ik heb vandaag voor de eerste keer met een van nicholas zion gereden en ik moet zeggen hij beviel me aardig tegen over mijn specialized da ik nu heb ik denk da ik eens ga uitkijken voor zo een fietske ;)

Bericht zo 11 jan 2015 22:20
kovan Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ene mee eps, en ene mee kees
En waarom niet?

G-m@n. schreef:
ik geef geen mening over iets dat ik niet heb ....
ik raad toch ook geen carbon aan...

Bericht zo 11 jan 2015 22:35
kawa Avatar gebruiker
Mountainbiker

melis schreef:
ik heb vandaag voor de eerste keer met een van nicholas zion gereden en ik moet zeggen hij beviel me aardig tegen over mijn specialized da ik nu heb ik denk da ik eens ga uitkijken voor zo een fietske ;)

Voor om en bij de 1000€ heb je ook een Lynskey.

http://www.chainreactioncycles.com/be/e ... prod106872

http://www.chainreactioncycles.com/be/e ... prod115103

VorigeVolgende

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?