Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? Trek superfly 9.6 vs BMC Teamelite TE02 SLX

Trek superfly 9.6 vs BMC Teamelite TE02 SLX

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

MTBYves Mountainbiker

Hey collega MTB'ers,
Heb ondertussen al enkele jaren MTB ervaring en met verschillende MTB gereden.
In de jaren dat ik gereden heb met verschillende merken, heb ik ondervonden dat er toch een groot verschil is in geometrie. Met de ene fiets kan je meer dan met de andere en voel je je zekerder op.

Vermits ik nu terug op zoek ben naar een nieuwe MTB, wil ik vooral de nadruk leggen op de geometrie en het gevoel met de MTB en minder op de onderdelen (het zijn toch vooral de benen die tellen en die dus de belangrijkste onderdelen zijn)
Bijkomende voorwaarde is dat ik toch nog een speelse MTB wil. Heb momenteel nog een 26" en wil toch zoveel mogelijk de flexibiliteit en de speelsheid van een 26" terugvinden in een 29" ipv een stuggere en snelle MTB.

Mijn keuze is ondertussen beperkt tot 2 opties en wel om volgende redenen:

Trek superfly 9.6
Vroeger een Trek gehad en heb hier goede ervaring mee. Frame geeft goede controle over de fiets.
(momenteel Cube maar vind geometrie niet zo goed als mijn vorige Trek, ik "kan" minder met de Cube)

BMC Teamelite TE02 SLX
Bij reviews gelezen dat deze een zeer goede geometrie heeft en rijdt zoals een 26". Alle commentaren die ik lees spreken mij zeer aan.

Op het gebied van afmontage vind ik beide voldoende.

Zijn er onder jullie die ervaring hebben met een BMC Teamelite en/of trek Superfly 9.6?

Alvast bedankt voor jullie input!.

Groeten,
Yves
Laatst bijgewerkt door MTBYves op zo 11 jan 2015 10:45, in totaal 1 keer bewerkt.

kazzz Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek SuperFly 9.8
De Trek SF9.6 is dezelfde geo als de mijne, de 9.8
Als je inderdaad de speelsheid van die 26" terug wil, daarvoor heb ik em ook gekocht. Eigenlijk is em nog veel wendbaarder dan mijn 26" :)

Mister No Chaïn Mountainbiker

Mijn bike: Commencal Supernormal
En ze zijn beide vlot leverbaar :)?

Ik heb vorige zomer met een Superfly 9.7 gereden. Qua geometrie het beste waar ik al mee gereden heb, voor de pure vinnigheid denk ik wel dat ik er nog wat grammen zou af willen. Ik heb ook al met een 29'er van 10.5kg gereden (andere prijsklasse uiteraard) en dat voelt toch meteen anders aan. Ik schat dat die Superfly met alles op rond de 11.5kg zal hebben gezeten.

kazzz Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek SuperFly 9.8
Daar kan ik niets over zeggen, omdat ik een SF9.8 heb, die ook lichter is.
Met de lichte wielset erin, net onder de 10kg.
Ik heb echter wel getest op een SF9, wat de alu variant is en toch een beetje zwaarder, en die stuurde ook toch lekker hoor :)

MTBYves Mountainbiker

Alvast bedankt voor de reactie.

Beschikbaarheid is voor beide geen probleem. Mijn LBS kan ze beide leveren, dit heb ik al nagevraagd.

Wat betreft het gewicht van de SF is deze inderdaad wat zwaar en zou ik eventueel een lichtere wielset nemen. Dit is inderdaad een belangrijk argument dat ik al meermaals ben tegengekomen op de reviews.

Zijn er MTB'ers met ervaring met de BMC? Hier is weinig over te vinden.

Ga proberen van beide eens te testen maar voor de BMC vind ik tot op heden nog geen mogelijkheid om dit te doen.

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?