Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? Ridley X-Ride 20 disc

Ridley X-Ride 20 disc

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 29 jan 2015 16:21
Trude Mountainbiker

Mijn bike: Trek 6300 (2010)

Hallo,

ik ben van zin een crossfiets aan te schaffen om de wekelijkse TT mee te rijden en ik had gedacht aan deze (http://www.ridley-bikes.com/be/nl/bikes ... isc-1503am).

Ik heb momenteel een MBK van trek (de 6300 serie van 2010) waar ik wel tevreden over ben maar ik wil wel eens iets anders. Ik denk daarbij aan een cyclocross fiets omdat ik ook 2 racefietsen heb en ik denk dat de houding van een crossfiets me misschien beter ligt dan die van de mbk.

Daarom mijn vraag, is deze Ridley het, overwegen waard? Zijn de onderdelen degelijk genoeg om hier in Limburg TT's mee te rijden zonder al,te veel problemen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Trude

Bericht ma 02 feb 2015 09:38
roger Mountainbiker

Mijn bike: Seven Sola,Turner Flux
Ga eens kijken op de site van GT naar de" GT carbon 105" een racefiets die ook voor offroad te gebruiken is,frame heeft een zekere flex met hydraulische schijremmen en tubeless ready wielen.In mijn ogen een echte allrounder waar je op de baan ook nog veel plezier kunt aan beleven.

Bericht ma 02 feb 2015 13:34
provo Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Giant XTC SE4

Die ridley is zeker geen slechte fiets: shimano 105, aangepaste crank en avid bb7 zijn wel degelijke onderdelen. Alleen gaan die smalle bandjes tegenvallen als je een mtb gewoon bent. Het voordeel is dan wel dat je meer snelheid kan maken.
Die GT waarover Roger het heeft is de GT grade maar aangezien je al 2 koersfietsen hebt zou ik eerder opteren voor een pure crossfiets. Ik weet niet of je persé schijfremmen wilt maar als je velgremmen neemt kan je de wielen uitwisselen met die van je koersfiets.
En als je toch voor schijfremmen kiest, On-One heeft ook wel leuke crossfietsen:
http://www.on-one.co.uk/c/q/bikes/cyclocross-bikes

Bericht di 03 feb 2015 12:55
geertg Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark 700 premium; Cube ltd; Specialized Sirrus Pro
Aangezien je al twee koersfietsen hebt met vermoedelijk 23 of 25 mm banden, zal die 32 mm zeker niet als smal aanvoelen.

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?