Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? Scott scale 910 Medium of Large

Scott scale 910 Medium of Large

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht ma 02 feb 2015 21:08
StevenVe Mountainbiker

Hallo,

Zou me een Scott scale 910 willen aanschaffen, ik kan nog kiezen een M of L.

Ben 1M78 en bij opmeting destijds werd een 19 inch aanbevolen met een eerder korte bovenbuislengte van 59 cm maar met stuurpen van 10 cm.

Nu rijd ik met een Trek 8500 18.5 inch 26 inch. Heb test gereden met de scott in large maar deze geeft dan weer de indruk van vrij groot te zijn.

Ik dacht aan een large te nemen met kortere stuurpen van bvb 8 cm.

Ik weet het even niet meer. Iemand nuttige tips?

p04260 Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 910
ik ben 1,78 m met binnenbeenlengte van 86 cm en vorig jaar een Scale 910 gekocht in de maat Medium. Is perfect voor mij....
deze kwam qua geometrie ongeveer overeen met mijne oude 26 inch bike, maat 18,5.
Een maat te groot in 29'er is visueel niet mooi en ook stugger om mee te rijden.
Advies vragen aan uwe fietsenhandelaar zou ik zeggen.
Veel geluk met de aankoop...

Hornet Mountainbiker

Mijn bike: scott scale 960 29er
Een M, gaat aangenamer rijden....

Kenneth-mtb Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 8 2014 Specialized HT Stumpjumper 2015 Satin Carbon/Black
StevenVe schreef:
Hallo,

Zou me een Scott scale 910 willen aanschaffen, ik kan nog kiezen een M of L.

Ben 1M78 en bij opmeting destijds werd een 19 inch aanbevolen met een eerder korte bovenbuislengte van 59 cm maar met stuurpen van 10 cm.

Nu rijd ik met een Trek 8500 18.5 inch 26 inch. Heb test gereden met de scott in large maar deze geeft dan weer de indruk van vrij groot te zijn.

Ik dacht aan een large te nemen met kortere stuurpen van bvb 8 cm.

Ik weet het even niet meer. Iemand nuttige tips?

1M78: zowiezo een M

StevenVe Mountainbiker

Ik zal het nu dinsdag weten, ik ga me terug eens laten opmeten. Vorige meting is zeker 10 jaar geleden. Toen was er om te beginnen al geen sprake van 29ers... Ik ben ook al 41 ondertussen dus al niet meer zo lenig.

Ik laat weten wat het geworden is.

Grtz

master j Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC 29", Cube 22" ;-)

StevenVe schreef:
Ik zal het nu dinsdag weten, ik ga me terug eens laten opmeten. Vorige meting is zeker 10 jaar geleden. Toen was er om te beginnen al geen sprake van 29ers... Ik ben ook al 41 ondertussen dus al niet meer zo lenig.

Ik laat weten wat het geworden is.

Grtz

Opmeten is goed om je fiets af te stellen.
Daarna testrijden... met de opgegeven maten.

Heb ik zelf ook gedaan, eerst mailtje gestuurd naar scott en dan adres gekregen van handelaar waar ik testfiets kreeg, L en XL.

Ben 1m85 en een L was voor mij iets handiger technisch bergop.
XL reed ook wel goed, maar technisch bergop net iets minder, bergaf daarentegen...

Persoonlijk denk ik dat je met 1m78 meer plezier gaat hebben aan een M

StevenVe Mountainbiker

Ok, opmeting leert me dat het best een medium wordt, en een small zelfs nog zou kunnen qua bovenbuislengte maar dan een veel te lange zadelpen. Ik vermoed dat ik dus zeker niet meer moet denken aan een Large. Kan deze week een medium testen. Dus ik hoop dan de knoop door te hakken.

Grtz

Kenneth-mtb Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 8 2014 Specialized HT Stumpjumper 2015 Satin Carbon/Black
StevenVe schreef:
Ok, opmeting leert me dat het best een medium wordt, en een small zelfs nog zou kunnen qua bovenbuislengte maar dan een veel te lange zadelpen. Ik vermoed dat ik dus zeker niet meer moet denken aan een Large. Kan deze week een medium testen. Dus ik hoop dan de knoop door te hakken.

Grtz

Ik zei het nog,een Mediummeke :-)

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?