Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? rocky m element vs instinct

rocky m element vs instinct

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht za 14 feb 2015 17:01
Butch Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Isaac Baryon 29r - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Momenteel rijd ik een RM Element 2015. Leuke fiets maar heb de mogelijkheid hem te wisselen met een instinct. Gewicht met wat tunewerk zal min of meer op zelfde uitkomen. Instinct lijkt mij wel fiets met hoog fun gehalte maar valt er ook wat mee te racen als dat nodig is.

Bvb op een marathon als rdhf..niet dat ik zo'n knalbak ben, allesbehalve maar wil wel graag tot t uiterste kunnen gaan met een fiets.

Aarghh twijfel twijfel.

Iemand tips, raad,...?

Bericht zo 15 feb 2015 01:06
rubenv Mountainbiker

Mijn bike: rocky mountain instinct 970msl bc edition; radon black sin

Heb zelf nog niet op een element gereden. Maar had eerst een epic expert evo 29 en nu een rocky mountain insinct msl bc. Is toch wel een heel verschil in rijgedrag. Met de epic wou ik altijd zo snel mogelijk rijden terwijl ik met de instinct liever opt gemak rij. Ben ook veel sneller vermoeid als ik hard wil rijden. Bergaf kan het dan wel niet snel genoeg gaan. Zoveel meer vertrouwen met de insinct. Je kan wel wat wisselen met het ride 9 systeem. Maar zal nooit een race fully worden. Mijne insticnt is wel 3kg zwaarder als mijne epic was. Is natuurlijk wel een heel groot verschil. Ben ook wel van plan om ardennen marathons te rijden met de instinct. Wel met een lichter wielsetje. Maar voor een snellere rit heb ik een hardtail bijgekocht.

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?