Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? trek superfly 7 2015

trek superfly 7 2015

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht di 10 maart 2015 23:33
liesbeth Mountainbiker

Mijn bike: merida matts tfs 500

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de mtb, trek superfly 7 2015, 27,5 inch en niet 29 inch. Ben vandaag een kijkje gaan nemen bij Hopmans en deze fiets stond me wel aan.

De kleur van de fiets is oranje, valt wel op.

Graag jullie advies.

Bericht wo 11 maart 2015 08:38
djay Mountainbiker

Ik heb hem maar in 29. Superfietsje, top kleur!

Bericht wo 11 maart 2015 09:41
AEE Mountainbiker

liesbeth schreef:
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de mtb, trek superfly 7 2015, 27,5 inch en niet 29 inch. Ben vandaag een kijkje gaan nemen bij Hopmans en deze fiets stond me wel aan.

De kleur van de fiets is oranje, valt wel op.

Graag jullie advies.

ik heb zelf een Trek superfly 8 en niet echt tevreden over, het leek wel een maandag ochtend fiets, en heeft lang geduurd vooraleer ik hem een beetje kreeg afgesteld (incl. 2x bike fitting) zodat ik nergens ontstekingen kreeg en toch nog een bocht normaal kon nemen :evil:
Ook mijn vriendin heeft met een trek gereden, we hebben nu voor haar een BMC TEO 3 29" gekocht. De geometrie van de BMC ligt haar vele beter en ze heeft hierdoor het plezier van het MTB'ken herontdekt.

ik ben ondertussen ook gaan test rijden met een BMC en mij ligt deze ook veel beter dan mijn Trek, dus als sinterklaas nog eens langskomt weet ik alvast wat ik ga vragen. :-D

Tip:
ga test rijden met verschillende merken, niet elke fiets past bij iedereen, en laat je niet beïnvloeden door een leuk verkooppraatje, mooie kleur, of super solden. jij bent uiteindelijk diegene die de rekening betaald, niet alleen in euro's maar ook achteraf in spierpijnen, ontstekingen en rijplezier.

grtzz

Bericht wo 11 maart 2015 10:12
liesbeth Mountainbiker

bedankt voor het advies. Mijn man heeft een cube acid en is heel content. Misschien eens verder kijken en dan beslissen.

Kan ik ergens een testrit gaan doen met een trek of een ander merk?

Bericht wo 11 maart 2015 10:52
kawa Avatar gebruiker
Mountainbiker

liesbeth schreef:
bedankt voor het advies. Mijn man heeft een cube acid en is heel content. Misschien eens verder kijken en dan beslissen.

Kan ik ergens een testrit gaan doen met een trek of een ander merk?

Als je verschillende fietsen wil testen ga je best naar de http://www.happybikedays.org/informatio ... l/?lang=nl

Laat je ook niet te snel beïnvloeden door één mindere comment over de Superfly.
Qua geo zit de Superfly zeker goed, iig veel sportiever dan de Cube van je man.
Je zal, zeker voor de 29er, wel niet te klein mogen zijn. De kleinste maat (17.5") heeft een bovenbuis van +60cm.

Bericht wo 11 maart 2015 11:23
liesbeth Mountainbiker

Omdat ik kleiner ben kies ik voor de maat 15,5 inch voor de fiets met 27,5 inch wielen. Heb geprobeerd op een fiets van 17,5 inch maar dit ging niet.

Bericht wo 11 maart 2015 12:27
AEE Mountainbiker

liesbeth schreef:
Omdat ik kleiner ben kies ik voor de maat 15,5 inch voor de fiets met 27,5 inch wielen. Heb geprobeerd op een fiets van 17,5 inch maar dit ging niet.

Mijn vriendin is 1.68m , de BMC had een kortere bovenbuis ( zie geo tabel) in zijn maat als de meeste andere merken, ze heeft nu een S met 29". voor haar wat dat de beste keuzen, korter bovenlijf langere benen.
stuurpen en hoogte hebben we hierdoor std kunnen laten.... enkel stuur versmallen, vrouwen zadel erop, zadel op hoogte zetten, schoenplaatjes/rem/schakel hendels afstellen en ze was vertrokken :-D

ideaal is z'n testdag, en elke informatie die je kent/krijgt/hoort nuchter bekijken om zo de juiste som te kunnen maken, want vele willen wel op je netvlies laten projecteren dat hun merk/visie/voorstel het beste is.

grtzz

Bericht wo 11 maart 2015 16:37
geertg Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark 700 premium; Cube ltd; Specialized Sirrus Pro
Er zijn testdagen bij Van Eyck in Geel (14 maart as.) en Aalst (21 maart as.).

Bericht wo 11 maart 2015 22:48
liesbeth Mountainbiker

bedankt voor de info

Bericht do 12 maart 2015 10:18
timvdl Mountainbiker

Mijn bike: TREK 4500, TREK Madone 4.5 - 2013, TREK Superfly 8 - 2015

Ik ben dan weer zeer tevreden van mijn Superfly 8. Alles werkt naar behoren.
Maar iedereen zijn lichaam is anders natuurlijk.

Mijn enige minpunt is het blinkende lak zeer kras gevoelig is. Waardoor hem niet zo lang heel mooi blijft. Maar ja het is een mountainbike natuurlijk.

Volgende

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?