Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? Cube Elite C68 Race 29 vs Canyon CF SLX

Cube Elite C68 Race 29 vs Canyon CF SLX

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

jonas_g Mountainbiker

Mijn bike: BMC T02
https://www.canyon.com/nl/mountainbikes ... tml?b=3655

vs

http://www.cube.eu/nl/bikes/mtb-hardtai ... line-2015/

In mijn ogen is de Canyon een betere keus , iets goedkoper en heeft een betere setup lijkt me.

Ik vind het persoonlijk een moeilijke keus. Ik kan zelf wel wat sleutelen aan een fiets maar bv. nieuwe remleidingen steken en ontluchten doe ik liever zelf niet. Mocht ik voor de de Canyon gaan weet ik helemaal niet als fietsenmakers happy zullen zijn om te sleutelen aan die fiets.

joske77 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction RX '10
altijd datzelfde verhaal van fietsenmakers die niet aan canyon willen werken...
ik ken 4 personen die met canyon rijden, en ik heb nog nooit gehoord dat een FM niet aan hun fietsen wil werken...

zou ook behoorlijk dom zijn van die mannen vind ik.

ik rij ook met een VW Golf die ik kocht in garage X en ga op onderhoud bij garage Y, doen ook niet moeilijk.

dus als je die canyon wil, gewoon kopen (vette bike trouwens ook)

s-works 81 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: specialized s-works ht

jonas_g schreef:
https://www.canyon.com/nl/mountainbikes/bike.html?b=3655

vs

http://www.cube.eu/nl/bikes/mtb-hardtai ... line-2015/

In mijn ogen is de Canyon een betere keus , iets goedkoper en heeft een betere setup lijkt me.

Ik vind het persoonlijk een moeilijke keus. Ik kan zelf wel wat sleutelen aan een fiets maar bv. nieuwe remleidingen steken en ontluchten doe ik liever zelf niet. Mocht ik voor de de Canyon gaan weet ik helemaal niet als fietsenmakers happy zullen zijn om te sleutelen aan die fiets.

Ik twijfelde ook tussen deze 2 bikes maar kben toch voor de Canyon gegaan :-D prijs-kwaliteit zeer goed,vergeleken met andere merken

jonas_g Mountainbiker

Mijn bike: BMC T02
joske77 schreef:
altijd datzelfde verhaal van fietsenmakers die niet aan canyon willen werken...
ik ken 4 personen die met canyon rijden, en ik heb nog nooit gehoord dat een FM niet aan hun fietsen wil werken...

zou ook behoorlijk dom zijn van die mannen vind ik.

Wel ben dit weekend eens bij een vertrouwde fietsenmaker langs geweest. Vroeg hem als hij bereid was aan alle merken te werken, zonder Canyon zelf te vermelden. En het maakte hem niets uit van waar de fiets kwam maar op het einde wist hij nog te vertellen dat hij liever niet aan het merk Canyon wilde werken.
Zijn mening was dat hij niets verdiende aan de verkoop van zo'n fiets mocht hij dat willen verkopen alsook dat blijkbaar de kopserie helemaal niet standaard zou zijn. M.a.w. hij had iets tegen de manier waarop Canyon de handelaar uitschakelde.

Soit, ik vind dat persoonlijk zever want als ik een fiets koop bij een andere handelaar verdient hij daar ook niets aan maar wel aan de werkuren en eventueel materiaal.

Vandaag prachtige rit gereden in Thuin en even met een Canyon eigenaar kunnen spreken. Die viel uit de lucht toen'k hem vroeg naar de kopserie. Zelf had hij die nog niet open gedaan en heb het ook eens bekeken en daar zag ik op het eerste zicht ook niets exotisch aan ?!

suge7 Mountainbiker

Ikzelf bezit ook een canyon.Onlangs een nieuw remsetje online gekocht en samen met mijn fiets binnen gestoken bij as adventure.Deden hier niet moeilijk over.Heb nu wel 30 EUR betaald voor montage en ontluchting maar als je ziet wat men vraagt voor zo'n setje bij een fm zelf dan kom ik er nog heel goedkoop uit.Heb zelf eens 6 boutjes voor schijfrem gratis meegekregen.Zou gewoon voor de canyon gaan.

kawa Avatar gebruiker
Mountainbiker

suge7 schreef:
Ikzelf bezit ook een canyon.Onlangs een nieuw remsetje online gekocht en samen met mijn fiets binnen gestoken bij as adventure.Deden hier niet moeilijk over.

De AS Adventure kan je nu ook niet bepaald een LBS noemen he. Logisch dat zij niet moeilijk doen.

Een kleine, lokale fietshandelaar, die houdt van z'n vak.... daar kan het wel van begrijpen dat hij je liever niet ziet komen met een Canyon. (stel je eens in zijn plaats, hij heeft u misschien al eerder gezien toen je kwam kijken wat hij allemaal verkocht om achteraf toch maar die goedkopere Canyon te bestellen)

Al ga ik ervan uit dat de meesten je wel zullen helpen, denk niet dat ze snel een potentiële klant in de kou laten staan. Het zal misschien met een lichte tegenzin zijn en aan een iets trager tempo. :-)
Ook zullen ze u sneller iets aanrekenen terwijl ze veel dingen wel eens gratis doen voor klanten die hun fiets er ook kochten.

Alleen om die reden een Canyon niet kopen zou ik dus niet doen.

En als je liever niet naar een LBS gaat, er zijn genoeg fietsherstellers in bijberoep die na hun werk wat bijklussen in hun garage. :wink:

KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth / Mongoose pro DX4.0
De support van Canyon is er ook nog he, ze hebben mij ook al een paar keer geholpen (in garantie), je krijgt altijd wel een technieker te pakken, online of aan de telefoon.

joske77 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction RX '10
een FM die niet werkt aan de fiets die ik hem breng, ziet mij nooit meer terug, of dit nu een canyon of iets anders is, maakt niet uit.

Als ik on line een 2de hands fiets koop van een merk dat hij verdeelt zou hij er wel aan werken??
dikke BS,

de klant vraagt een dienst, betaalt hiervoor, dus de FM moet z'n werk maar doen (my 2 cents)

kawa Avatar gebruiker
Mountainbiker

joske77 schreef:
een FM die niet werkt aan de fiets die ik hem breng, ziet mij nooit meer terug, of dit nu een canyon of iets anders is, maakt niet uit.

Als ik on line een 2de hands fiets koop van een merk dat hij verdeelt zou hij er wel aan werken??
dikke BS,

de klant vraagt een dienst, betaalt hiervoor, dus de FM moet z'n werk maar doen (my 2 cents)

Je hebt ergens wel gelijk natuurlijk...
Volgens mij ga je ook weinig fietsherstellers tegenkomen die effectief een fiets gaan weigeren.

Maar ik neem aan dat je het wel kan begrijpen dat ze er niet om staan te springen en dat ze wellicht niet naar onder afronden als je de rekening gaat krijgen. :wink:

whaleshark Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem
[quote="joske77"]een FM die niet werkt aan de fiets die ik hem breng, ziet mij nooit meer terug, of dit nu een canyon of iets anders is, maakt niet uit.

dikke BS,

de klant vraagt een dienst, betaalt hiervoor, dus de FM moet z'n werk maar doen (my 2 cents)[/quot

Als je met een 2de hands mtb bij een fietshandelaar komt... kun je ooit een klant van hem worden..
Als je met een Canyon afkomt, zal die handelaar wel weten dat je waarschijnlijk nooit een bike bij hem zal kopen...Het is makkelijk om als klant te roepen :"die niet werkt aan de fiets die ik hem breng, ziet mij nooit meer terug"... maar bekijk het eens vanuit het standpunt van de handelaar...
Ik hoop dat je beseft dat als iedereen denkt zoals jij, de goede kleine zelfstandige handelaar op lange termijn niet meer rendabel zal zijn...dan kun je alleen nog terecht naar grote shops waar je een nummer bent en de service navenant is...
Ik vind het nogal hypocriet om het onderste uit de kan te halen als het op de aankoop van je fiets online gaat , maar als je dan een herstelling moet laten doen, een zeer goede service te verlangen van een andere lbs...klinkt nogal egoïstisch, niet?
Om met een ander vb aan te tonen hoe het op lange termijn zal gaan, zie naar de warenhuizen, toen ze bijna alle kleine kruideniers weg geconcurreerd hadden hebben ze hun prijzen verhoogd, dan zijn er goedkope warenhuizen gekomen die de prijzen weer verlaagd hebben, maar nu trekt de kwaliteit van ons eten op geen zak meer, of dacht je nu echt dat er nog iets van product, buiten smaakstoffen en eiwitten, in een bvb pizza van 2 a 3 euro zit?
Oneerlijke concurrentie haalt op lange termijn de kwaliteit van het product naar beneden...
Online shoppen zal op lange termijn de kwaliteit van alles wat online te koop is naar beneden halen.
Op lange termijn zullen alleen nog enkele zeer grote on-line multinationals over blijven.
Soms moet je wat verder nadenken dan je neus lang is, wat minder kijken op een euro en winkelen in je eigen buurt. my 2 cents

gegroet

Volgende

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?