Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? Cube Race one 29 of Cube LTD SL 29

Cube Race one 29 of Cube LTD SL 29

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 25 maart 2015 22:59
R2detour Mountainbiker

Hey allen,

Graag had ik wat advies over volgende 2 cube fietsen. Ik ken er namelijk nog niet zoveel van en zie niet veel verschil

Het gaat over de volgende Cube Race one 29 en Cube LTD SL 29

De Cube Race one kost 1099 euro en de Cube LTD SL 29 kost 1399 euro. Het enigste verschil dat ik zie zijn andere wielen,voorvork en remmen.
De wielen ga ik zowiezo vervangen dus deze zijn van geen belang. Van de voorvork heb ik geen weet welke beter is dus kan iemand me hier wat meer informatie geven?
De remmen bij de Race one zijn XT hydraulische remmen en bij de ltd sl 29 niet.

Dus voor mij lijkt het wel of Race one beter is dan de LTD SL 29, of zie ik het verkeerd?
Graag wat informatie.

Alvast bedankt

kootje Mountainbiker

Mijn bike: Radon Slide 9.0 29" 2015
Ik zou de 300 euro mooi in mijn zak houden en idd voor de Race One gaan.
Een goed afgestelde Reba hoeft niet onder te doen voor een Fox Evolution, en de Race One heeft idd de XT remmen.
Wielset wilde je sowieso al vervangen, dus daar kun je mooi die 300 euro voor gebruiken.

Nee de meerprijs voor de SL is het in mijn ogen niet waard...

(Én de Race one is in standaarduitvoering ook al 350gram lichter dan de SL, en dat zal alleen maar meer worden bij een betere wielset. :-D )

kawa Avatar gebruiker
Mountainbiker

Zou ook voor die Race One gaan.

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?