Forumoverzicht Techniek Tips en tricks roadgap winterberg; tips?

roadgap winterberg; tips?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 26 feb 2012 23:57
Altijd te laat Mountainbiker

Mijn bike: merida

beste bikers,
Ik ben, net als velen een recreatie fietser en ben daar zelfs trots op. Ik wil echter mezelf wel tot het uiterste jagen als ik eenmaal op de fiets zit, met name als het naar beneden gaat! :D Anyway, ik heb al een tijdje de roadgap in Winterberg op het oog want ik hou wel van drops. Nu ben ik aan het oefenen om te droppen/springen met redelijke snelheid maar die roadgap is natuurlijk 4/4,5 meter hoog. Dus hebben jullie nog tips zodat ik niet erna in het ziekenhuis wakker wordt?

bij voorbaat dank!

Bericht ma 27 feb 2012 10:29
KVDB Mountainbiker

Mijn bike: Tita no matter what, On-one 29'er

Oefenen, oefenen, oefenen. Gecontroleerd neerkomen in alle omstandigheden is niet onbelangrijk...

Bericht ma 27 feb 2012 10:48
aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2

Klein beginnen en rustig opbouwen.
Misschien eens gaan oefenen op de Filthy Trails. Daar heb je ook enkele drops in alle maten.

Bericht di 28 feb 2012 12:39
thomasmb Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Sx-trail II, Jackal
Ik heb de roadgap in Winterberg al 101x gedaan en zo doe ik en vele andere het:

Wanneer je op de funride bijna beneden bent kan je rechts afslaan richting de roadgap. Nu je het paadje naar de roadgap volgt kom je een bocht tegen die links afdraait richting de gap zelf. Vanaf dat je deze bocht door bent laat je je remmen los en just go with the flow. Is de meest easy roadgap die ik ooit heb gesprongen dus maak je geen zorgen.

Note:
De roadgap is in seizoen 2011 iets hoger geworden als ervoor maar de gap is nu wel kleiner.

Uit de oude doos:
Afbeelding

Bericht wo 29 feb 2012 01:00

oke, dus in feite is er weinig verschil of interpreteer ik het verkeerd? Ik heb namelijk wel de drop naast de roadgap kunnen nemen maar die heeft natuurlijk geen gap onder zich dus de snelheid is zeer beperkt..

Bericht do 08 maart 2012 21:26
Mountainbiker

Die rechts onder de roadgap vind'k veel viezer da nde roadgap zelf.
Waarom?
* Je valt hier recht naar beneden, dit voelt veel enger dan wanneer je vooruit gaat tijdens de drop.

* Door een afstand te maken tijdens de drop gaat je landing ook veel minder hard zijn.

Bericht vr 09 maart 2012 14:40

ah oke haha die had ik niet verwacht.. Btw, wat is jullie lichaamshouding tijdens de val? Ik heb vluchtig opgevangen van iemand die een cursus volgde dat je, net voordat je 'de lucht ingaat', gewoon je kont naar achter moet gooien en dat je op die manier de goede landing voor elkaar krijgt. Is dat zo of trekken jullie ook gewoon jullie stuur omhoog? Dat doe ik dus nog steeds..

Bericht za 10 maart 2012 16:28
Mountainbiker

Van die "kont naar achter" vind'k zever.
Gewoon een beetje aan u stuur trekken, ni overdrijven. Ik zeg het u als ge die drop rechtsonder de roadgap kan, kan je de roadgap ook.
Doe gewoon de eerste keer zeker voldoende bescherming aan.

Bericht za 10 maart 2012 19:02
Putkop Mountainbiker

Mijn bike: Trek 9.8 Elite 2012

geschifte manjes.

respect.

Bericht za 21 apr 2012 20:22
2roots Mountainbiker

Mijn bike: - Cannondale Chase II - specialized Big hit - Commencal - V4 ESSENTIAL 2015-

Zoals thomas zegt,wat aan u stuur trekken landing spotten en vooral relax, te gespannen een landing opvangen is niet zo smooth.
Wat ik heb gedaan, was enkele mensen bekijken die hem doen. En dan wel waar men vertrekt zodat ge kunt zien hoe en waar ze hun rem lossen etc...

Afbeelding

Afbeelding

succes :P

Volgende

Keer terug naar Tips en tricks