Forumoverzicht Techniek Tips en tricks koerswielen op een mtb?

koerswielen op een mtb?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 03 jun 2012 01:06
Luvlektrik Mountainbiker

Mijn bike: Niner Jet 9 RDO
myst.be schreef:
Ik heb een setje laten bijmaken voor mijn woon- werk verkeer.
slx naven, 28" velg, schijfremmen, 105 casette en ketting. Dit met continental banden. Heb €250 euro betaald!

Ik merk een heel groot verschil met mijn gewone mtb wielen.

Ik denk niet dat 29" gaat werken. de 28" komen maar net onder de brug van mijn vork.

26" met dunne bandjes vind ik gewoon gevaarlijk!! je komt een pak lager tegen de grond met je trapas. (ik heb getest met continental 4000 banden) Het is eigenlijk ook gewoon geen zicht!

29" heeft eigenlijk een velg van 28", maar omdat de MTB banden hoger komen noemen ze het 29" :) Dus in feite is een 28" velg net hetzelfde als een zogenaamde 29" velg :wink:

Bericht zo 03 jun 2012 01:33
Fry Avatar gebruiker
Mountainbiker

myst.be schreef:
Ik heb een setje laten bijmaken voor mijn woon- werk verkeer.
slx naven, 28" velg, schijfremmen, 105 casette en ketting. Dit met continental banden. Heb €250 euro betaald!

Ik merk een heel groot verschil met mijn gewone mtb wielen.

Ik denk niet dat 29" gaat werken. de 28" komen maar net onder de brug van mijn vork.

26" met dunne bandjes vind ik gewoon gevaarlijk!! je komt een pak lager tegen de grond met je trapas. (ik heb getest met continental 4000 banden) Het is eigenlijk ook gewoon geen zicht!

Valt wel mee, ik heb nog 29cm bracket hoogte, 1 a 2cm meer als bij een racefiets.

29" = 28" = 700c = 622mm

Vorige

Keer terug naar Tips en tricks