Forumoverzicht Techniek Tips en tricks shifters zonder aanwijzer

shifters zonder aanwijzer

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht vr 27 jul 2012 20:00
kevinv Mountainbiker

Mijn bike: is onderweg

Hey,

Ik had tot een tijdje terug SLX-shifters waar ik wel tevreden over was. Nu moet ik er nieuwe kopen, en dacht ook aan SLX. Bestaat de mogelijkheid om de "aanwijzers" van de shifters te verwijderen? Want ook de XT-versie heeft dit, pas vanaf XTR dat dit wegvalt. Ik vind het er gewoon niet uitzien op men nieuwe bike.

grtz
Kevin

Bericht vr 27 jul 2012 22:37
Montieken Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek 8500
bijxt shifters kan je die erafhalen en aan de andere kant zit een rond plaatje die je dan in de plaats van de aanwijzers kan plaatsen.
zal bij slx ook wel zijn zeker ?

Bericht za 28 jul 2012 03:11
wattie Mountainbiker

Mijn bike: rockrider 8.1 , Kona Process 134
Inderdaad, zelfde bij slx.

Bericht wo 03 okt 2012 22:06
Brecht123 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon - Grand Canyon AL 6.0

Bestaat het tegenovergestelde?

ik heb net een nieuwe mtb en daar staat de Shimano SLX 10-speed op. deze heeft geen aanwijzers :(
Wanneer ik aan het fietsen ben vergeet ik soms in welke versnelling ik zit, waardoor het soms komt dat ik vooraan op mijn binnenste blad aan het rijden ben en achteraan op mijn buitenste... kan niet gezond zijn.

Bestaat de mogelijkheid om dit apart aan te kopen en te monteren?

thx

Bericht zo 04 nov 2012 22:53
JLSteve78 Mountainbiker

Mijn bike: Stevens

kevinv schreef:
Hey,

Ik had tot een tijdje terug SLX-shifters waar ik wel tevreden over was. Nu moet ik er nieuwe kopen, en dacht ook aan SLX. Bestaat de mogelijkheid om de "aanwijzers" van de shifters te verwijderen? Want ook de XT-versie heeft dit, pas vanaf XTR dat dit wegvalt. Ik vind het er gewoon niet uitzien op men nieuwe bike.

grtz
Kevin

Is het al gelukt?

Het werkt idd zoals hier eerder geschreven. Aaanwijzers eraf halen en het rond plaatje dat aan de achterkant van de aanwijzers steekt op hun plaats zetten.
Lukt bij SLX en XT.

Bericht ma 05 nov 2012 08:55
kevinv Mountainbiker

Mijn bike: is onderweg

Idd, het is gelukt zoals eerder aangeven... Veel mooier zicht nu...

Keer terug naar Tips en tricks