Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten Ongehoord gedrag

Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht wo 25 feb 2015 00:01
ktm boy Mountainbiker

Mijn bike: ktm race line

Wat lees je hier toch allemaal!!!!!!!!!!!!!!;het enigste wat telt is volgens mij dat iedereen respect heeft - toont voor iedereen en geprobeerd wordt om als tevreden biker terug naar huis te kunnen gaan,het weekend is zo al kort genoeg :(

Bericht wo 25 feb 2015 00:05
drikkie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD Race 2012 + oude cube ltd 2008

ivm starttijden:

stel:

je start heel vroeg als "hardrijder" .... je pik de extra lussen van de "grote" toer mee :oops:

dan kom je terug op het "kleine" parcours tussen de grote massa? of niet?

tenzij je als "hardrijder" de "kleine" toer doet .... dan zou het perfect kunnen #-o

(wat de meeste "racekonijnen" :lol: dus ook doen, de kleine toer ... max 40 Km)

Of als "trage" rijder laat starten voor de "grote" toer .... met risico dat er al pijlen weg zijn en het buffet uitverkocht ](*,)

man man man ....

Bericht wo 25 feb 2015 09:42
kazzz Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek SuperFly 9.8
Maar laat hem nu eens eerst antwoorden op de vraag wat de definitie is van: HARDRIJDER..

gaandeweg in de volgende vragen zal het wel heel duidelijk worden dat het gewoon absurd is, maar soms moet je mensen helpen een paar stappen verder te denken dan zomaar snel iets op hun klavier te typen.

EDIT: en dat is geen verwijt, het is gewoon een ziekte van de moderne tijd.. (Politiekers hebben dat ook trouwens, snel iets zeggen, beslissen en achteraf zitten andere met de gebakken peren omdat er gewoon niet over nagedacht is)

Bericht wo 25 feb 2015 10:40
Kefke Mountainbiker

kazzz schreef:
Maar laat hem nu eens eerst antwoorden op de vraag wat de definitie is van: HARDRIJDER..

gaandeweg in de volgende vragen zal het wel heel duidelijk worden dat het gewoon absurd is, maar soms moet je mensen helpen een paar stappen verder te denken dan zomaar snel iets op hun klavier te typen.

EDIT: en dat is geen verwijt, het is gewoon een ziekte van de moderne tijd.. (Politiekers hebben dat ook trouwens, snel iets zeggen, beslissen en achteraf zitten andere met de gebakken peren omdat er gewoon niet over nagedacht is)

Hardrijders: Mensen die zich ergeren aan langzame/beginnende/kinderen MTB'ers.
Ik hoor je als tegen argument "Da's geen vaste waarde, iedereen vind zichzelf misschien snel".
Dat kan kloppen, maar als je gelijktijdig vertrekt dan lost dat probleem zichzelf op na 5km hé.

Het zou trouwens een suggestieuur zijn voor de xde keer...
Diegene die voor het uur starten weten dat ze minder kans hebben dat er erg trage mensen op het pad zijn, de mensen die erna vertrekken weten dat ze op hun gemak kunnen rijden.

Ik heb nooit beweerd dat wat ik voorstel de ultieme oplossing is hé. Jullie doen alsof ik beweerde dat ik het warm water uitgevonden heb.
Wat ik neerpende was gewoon een hersenkronkel en als ik hiermee fout ben mag je me gerust verbeteren.
Ik heb er zelf geen last van, ik wou het eens gewoon ter discussie brengen mits er wel veel andere mensen zich aan storen.
Ondertussen heb ik door dat er meer mensen zich ergeren aan mijn voorstel dan aan het probleem zelf dus ik zwijg erover want ik wind me zelden op tijdens toertochten, ik geniet.

Bericht wo 25 feb 2015 11:51
kazzz Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek SuperFly 9.8
Ok, je hebt een definitie gegeven..

Hardrijders: Mensen die zich ergeren aan langzame/beginnende/kinderen MTB'ers

Nu de volgende definitie: Langzame MTB'rs

"Zij die zich ergeren aan de snellere?"

Je ziet dat het absurd gaat worden é..

Begrijp mij niet verkeerd.. Ik snap uw punt, maar overal regels gaan opleggen is belachelijk voor de kleine minderheid die zich misdraagt, en vergis u niet, dat is in beide kampen.
Een kleine minderheid bij de "heel goede van conditie" rijden er sommige half in de takken. Een kleine minderheid van de "zwakke van conditie" gaan koppig helemaal niet uit de kant en verbreden zich zelfs nog of roepen snellere zelfs nog na terwijl helemaal niet gehinderd geweest te zijn.
Minder technische jagen zich op op de vlakke stukken, terwijl technische zich dan weer op de minder technische opjagen op de ST's. Het altijd wat. Moeten we overal regels gaan inbouwen???
Neen, aub niet! Ga gewoon fietsen, en af en toe zal er nekeer iets geroepen worden. Tjah, da's de mens. Maar als je 3u rijdt, zal je in totaal hopelijk niet meer dan 1 minuut ergeren.

Bericht wo 25 feb 2015 16:41
Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 29er
Het probleem zit hem niet zozeer in hardrijders of zachte rijders. Er zijn niet 2 categorieën waar alle toertochtrijders in passen. Iedereen heeft zijn eigen tempo, de ene gaat 18 gemiddeld de ander 22 weer een ander 22.4 weer een ander 21.8.

Hoe je het dus ook in een vat wilt gieten met starttijden er zal altijd iemand zijn die een ander moet gaan inhalen. Of wou je starttijden volgens een gemiddelde snelheid doen en mensen bekeuren die te hard of te zacht gaan?

Nu is het probleem er ook niet bij de echte hardrijders want die hebben meestal nog wat kracht over om een gaatje dicht te rijden na het inhalen van iemand. En kunnen dus makkelijker de tijd tot een goed inhaalmoment afwachten. Het zijn vaak de mensen die een groep of een persoon proberen te volgen die net iets te snel gaat. Wanneer ze niet snel in het wiel meegaan tijdens een inhaalactie dan moeten ze eraf en dat willen ze niet.

Dan heb je vervolgens ook nog mensen met een gebrek aan normen en waarden die gewoon asociaal zijn ongeacht of ze nu sneller of langzamer zijn als een ander. En je hebt mensen die in hun privé situatie wat stress hebben en dit meenemen op de fiets.

Kortom asociaal gedrag is niet per definitie te herleiden tot een bepaalde groep en al zeker niet tot een gemiddelde snelheid.

Bericht wo 25 feb 2015 23:01
fishie Mountainbiker

Mijn bike: Cube Ltd SL 29
@Kefke:
moedig dat je tracht een oplossing te zoeken met een verschil in startijden per "categorie MTB-er"!
In de praktijk is dit echter toch niet zo makkelijk hoor. Een eerste gegeven is inderdaad al uit te zoeken hoe je, wie, in welke categorie zal gaan plaatsen.
Maar ook de verschillende lussen binnen één en dezelfde TT zal maken dat de eerder gestarte, snellere rijders, door hun extra lus die ze eerst dienen te rijden om de grotere afstand te rijden, uiteindelijk toch weer terecht komen tussen de later gestarte, tragere rijders op het gezamelijke traject.

Nee, voor mij blijft het simpel, respect van elke "soort" rijder tov de andere, en er zijn geen problemen.

Bericht vr 06 maart 2015 20:13
Ratchet Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD-Cube Stereo 120 Race
Andere oplossing: doen zoals ik, serieus uw kl...ten vol hebben van dat gedrag en geen toertochten meer rijden. Heerlijk, alleen met de mtb in het bos spelen. Soms met een maat, meestal alleen.

Bericht ma 09 maart 2015 07:59
poebe Mountainbiker

Mijn bike: Focus 26' ltd
Wat ik ook ongehoord gedrag vind(en iedereen doet het) is de gewassen van de boeren kapot rijden omdat er op het baantje naast die gewassen eens een plasje van 15cm ligt...
het is mtb'en, je màg vuil worden é.
En hetzelfde geldt voor voortuintjes, maar dat beseffen wel wat meer mensen.

(ben zelf géén boer, en ik ken er zelfs geen)

Bericht zo 15 maart 2015 15:26
_alain_ Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ¿que?
Ik ben absoluut geen hardrijder,
Maar ik ondervind dat ik op toertochten toch hard rij waar velen traag rijden.
Op de stukken waar velen dan weer hard gaan rij ik traag, ik moet wat recupereren om op de volgende stukken weer hard te kunnen gaan, alleen kan ik dan weer niet voorbij de vroegere snellere rijders.
Hoelaat moet ik nu starten?

VorigeVolgende

Keer terug naar Toertochten