Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten Ongehoord gedrag

Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht zo 15 maart 2015 18:42
Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 29er
_alain_ schreef:
Ik ben absoluut geen hardrijder,
Maar ik ondervind dat ik op toertochten toch hard rij waar velen traag rijden.
Op de stukken waar velen dan weer hard gaan rij ik traag, ik moet wat recupereren om op de volgende stukken weer hard te kunnen gaan, alleen kan ik dan weer niet voorbij de vroegere snellere rijders.
Hoelaat moet ik nu starten?

NIET! Mensen die niet een egaal tempo kunnen rijden zijn verboden ;)

Bericht zo 15 maart 2015 19:02
Jemp Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Inderdaad, enen die een egaal tempo rijdt, is waarschijnlijk een baanjanet vermomd als biker! :lol:

Bericht zo 15 maart 2015 19:28
eL Tee Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen
Ratchet schreef:
Andere oplossing: doen zoals ik, serieus uw kl...ten vol hebben van dat gedrag en geen toertochten meer rijden. Heerlijk, alleen met de mtb in het bos spelen. Soms met een maat, meestal alleen.

+99.999.999

Ik heb de voorbije 3 jaar aan 2 toertochten meegedaan. Na een eerste had ik al mijn buik ervan vol, doch wou mijn schoonbroer eens een plezier doen en eens een toertocht met hem meerijden. Ook daar had ik vrij snel een degout...

Gewoon in mijn eentje, muziekje op en genieten zonder nitwits, mensen de zeuren of jaloerse blikken ("amai, da's nen duren vélo zekers?")

Bericht zo 15 maart 2015 22:04
drikkie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD Race 2012 + oude cube ltd 2008

eens iets anders .....

flyers op de voorruit kleven bij regen .... not done! ... bvb vandaag in Ravels ... flyers van Rillaar :evil:

er zijn tegenwoordig toch middelen genoeg om reclame te maken ? dat je geen wagens moet beschadigen #-o #-o

Bericht ma 16 maart 2015 11:21
Boebbel Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD Race 27,5 2014 / GT Timberline 1991
drikkie schreef:
eens iets anders .....

flyers op de voorruit kleven bij regen .... not done! ... bvb vandaag in Ravels ... flyers van Rillaar :evil:

er zijn tegenwoordig toch middelen genoeg om reclame te maken ? dat je geen wagens moet beschadigen #-o #-o

Beschadigen is toch wat sterk uitgedrukt voor een plakkend papiertje.

Bericht ma 16 maart 2015 21:01
steven meirlaen Mountainbiker

Boebbel schreef:
drikkie schreef:
eens iets anders .....

Beschadigen is toch wat sterk uitgedrukt voor een plakkend papiertje.

Beschadigen is idd een groot woord, maar ik deel volledig je mening.
Het plakt verschrikkelijk, laat meestal papier achter op de ruit vlak in je gezichtsveld en je mag je ruitersproeiers leeg spuiten om het goedje eraf te krijgen. En lezen gaat dan ook meestal niet meer.

Bericht wo 18 maart 2015 13:54
Daffra Mountainbiker

Mijn bike: Bulls Copperhead 2
Wat een discussie...
Het is inderdaad een zeer ambetante vaststelling dat er altijd wel personen zijn die over de schreef gaan. En soms ver erover...
Ik probeer altijd te genieten op zo'n tocht. Of ik nu snel of traag ga boeit me voor geen meter. 8)
Ik heb tenslotte ook betaald.
Soms stopt dat genieten als je zo'n strebers hebt die je voorbij knallen op vlakke stukken en je de huid vol schelden als ze niet snel genoeg langs kunnen. Maar dan begin ik weer heerlijk hard te genieten als je diezelfde bende onnozelaars in de eertsvolgende helling heel rustig (en soms traag 8) :lol: ) weer voorbij gaat...
Maar dit gegeven draagt er wel toe bij dat ik veel liever in mijn eentje rustig (of snel) ergens een rit ga maken waar een toertocht is geweest of nog moet komen.

Laat iedereen gewoon zijn ding doen en vloek niet op de één of ander die sneller of trager gaat. Vroeg of laat loopt het toch eens serieus uit de hand.

Bericht wo 18 maart 2015 14:37
kazzz Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek SuperFly 9.8
Vanaf nu gaat dat allemaal weer voor een paar maanden achter de rug zijn. Ritten in de Ardennen of Waals gedeelte zijn zalig. Geen racekonijnen die u in de gracht knallen omdat ze enkel maar hard kunnen rijden, maar geen techniek hebben.
Maar enkel mtb'ers met voldoende technische bagage om u ofwel snel zonder te hinderen kunnen voorbij rijden ofwel geduldig kunnen wachten.
Enige nadeel zijn de luidruchtige Walen, die hoor je 2km ver nog :)

Bericht wo 18 maart 2015 15:19
aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2

+1

ik kijk er ook al enkele maanden naar uit :-)

en die luidruchtige Walen... tja ... we moeten iets hebben om over te klagen en zagen zeker?

Bericht wo 18 maart 2015 16:56
Jemp Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

kazzz schreef:
Vanaf nu gaat dat allemaal weer voor een paar maanden achter de rug zijn. Ritten in de Ardennen of Waals gedeelte zijn zalig. Geen racekonijnen die u in de gracht knallen omdat ze enkel maar hard kunnen rijden, maar geen techniek hebben.
Maar enkel mtb'ers met voldoende technische bagage om u ofwel snel zonder te hinderen kunnen voorbij rijden ofwel geduldig kunnen wachten.
Enige nadeel zijn de luidruchtige Walen, die hoor je 2km ver nog :)

Ik vond toch dat ge in Thuin serieus in mijne weg reed! :lol: :lol: :lol:

VorigeVolgende

Keer terug naar Toertochten