Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS garmin edge 800 vragen

garmin edge 800 vragen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 04 sep 2014 13:00
Project Mountainbiker

Mijn bike: Ridley crossbow -- Trek madone 4.5 --Cube ltd pro 29"
Jemp schreef:
Op deze site kan je de handleiding vor de Edge 800 downloaden. Lees dit eens rustig door en veel vragen zullen reeds beantwoord zijn.

https://www.gebruikershandleiding.com/Garmin-Edge-800/preview-handleiding-285214.html

Ok bedankt !

Bericht ma 08 sep 2014 12:14
mrgps.nl Avatar gebruiker
Mountainbiker

Misschien dat je ook hier nog iets aan hebt: http://youtu.be/r-Vcl1fl0os

Bericht za 13 sep 2014 19:52
kazzz Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek SuperFly 9.8
Hmmm, ik zit even vast.
Ik heb een nieuwe SSD in mijn pc gezet, Windows erop gezet en... alles geformatteerd op mijn oude SSD.
Echter vergeten dat daar al mijn Garmin data opstond.. dus nu de vraag: ik heb mapsource en basecamp weer geinstalleerd, maar hoe krijg ik mijn maps nu van de garmin E800 naar deze applicaties?
Basecamp zegt: No unlocked maps were found for this device. Enkel mijn TopoMap, INTL stand autoroute en Global Map krijg ik te zien.
Nochtans staan op mijn Edge 800 ook nog Openfietsmap erop..

Bedankt voor beetje info te geven :)

Bericht za 13 sep 2014 20:03
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

kazzz schreef:
Hmmm, ik zit even vast.
Ik heb een nieuwe SSD in mijn pc gezet, Windows erop gezet en... alles geformatteerd op mijn oude SSD.
Echter vergeten dat daar al mijn Garmin data opstond.. dus nu de vraag: ik heb mapsource en basecamp weer geinstalleerd, maar hoe krijg ik mijn maps nu van de garmin E800 naar deze applicaties?
Basecamp zegt: No unlocked maps were found for this device. Enkel mijn TopoMap, INTL stand autoroute en Global Map krijg ik te zien.

Kaarten van GPS naar BC transfereren gaat niet, je kan enkel de kaart gebruiken in BC die bv op SD kaart staat.
Installeer gewoon die Openfietsmap kaart opnieuw op uw PC.
Volgende keer JaVaWa tools gebruiken om te backuppen.

Bericht za 13 sep 2014 20:26
kazzz Avatar gebruiker
Mountainbiker

RigolleM schreef:
kazzz schreef:
Hmmm, ik zit even vast.

Kaarten van GPS naar BC transfereren gaat niet, je kan enkel de kaart gebruiken in BC die bv op SD kaart staat.
Installeer gewoon die Openfietsmap kaart opnieuw op uw PC.
Volgende keer JaVaWa tools gebruiken om te backuppen.

Maar.. nu valt mijne euro :) Ik heb een backup met JaVaWa gemaakt..
Eens kijken hoe en wat. Der staan er wel 3...

Backup Edge 800 2014-07-19"
Backup Edge 800 2014-07-19.jdmb"
Backup J-schijf (J) 2014-07-19"

EDIT: die optie backup is zelfs niet nodig? Er is een knop: ZICHTBAAR IN BC, en als je daarop klikt, dan laadt hij hem nu wel in in BC.
Da's voldoende, niet?

Hij heeft wel bij elke kaart in BC ".. blabla Speed limitations.."

Bericht wo 17 sep 2014 15:07
mrgps.nl Avatar gebruiker
Mountainbiker

kazzz schreef:
Er is een knop: ZICHTBAAR IN BC, en als je daarop klikt, dan laadt hij hem nu wel in in BC.
Da's voldoende, niet?

Yep. Met dien verstande dat je dan wel telkens je toestel gekoppeld moet hebben om de kaart in BC te kunnen gebruiken. Dat vind ik zelf wat onhandig dus ik installeer liever de kaart op de pc zelf.

Bericht wo 17 sep 2014 15:19
kazzz Avatar gebruiker
Mountainbiker

Aha!
Bwa, voorlopig kan ik daar mee leven :-)
Ik doe zelden iets in basecamp, en als ik er iets in doe, dan laat ik ook de E800 opladen :-)

Bericht di 30 sep 2014 18:02
el gordo Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: heeft geen zijwieltjes meer

Misschien is de vraag hier al gesteld, maar voor ik de >30pg doorblader toch al eens polsen ivm mijn Topo-kaart.

Ik heb een oude 705, en nu is er een 800 ter vervanging.
Maar ik kan mijn kaarten niet ontgrendelen, althans die foutmelding krijg ik wanneer ik de 800 opstart.

Ik heb nochtans dezelfde procedure gebruikt als bij mijn 705, zoals via deze link deftig staat beschreven.

Wat doe ik fout?
Heeft Garmin de policy; 1 toestel = 1 kaart?
Indien ja, kan dit worden omzeild?
Desnoods kan ik proberen om de map op een SD-kaart te plaatsen en die SD-card in mijn 800 te plaatsen?

Bericht di 30 sep 2014 18:08
Jemp Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Ik heb hetzelfde voorgehand bij de overstap van de Etrex naar de Edge. Het heeft wat moeite gekost met Garmin zelf, maar uiteindelijk hebben ze dit toch gedeblokkeerd.
Ze kunnen daar wel af en toe onnodig moeilijk doen..... :-?

Bericht di 30 sep 2014 19:44
el gordo Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: heeft geen zijwieltjes meer

el gordo schreef:
Misschien is de vraag hier al gesteld, maar voor ik de >30pg doorblader toch al eens polsen ivm mijn Topo-kaart.

Ik heb een oude 705, en nu is er een 800 ter vervanging.
Maar ik kan mijn kaarten niet ontgrendelen, althans die foutmelding krijg ik wanneer ik de 800 opstart.

Ik heb nochtans dezelfde procedure gebruikt als bij mijn 705, zoals via deze link deftig staat beschreven.

Wat doe ik fout?
Heeft Garmin de policy; 1 toestel = 1 kaart?
Indien ja, kan dit worden omzeild?
Desnoods kan ik proberen om de map op een SD-kaart te plaatsen en die SD-card in mijn 800 te plaatsen?

hmm, ik bedenk net, heeft het wel zin om de topo naar een SD over te brengen?
Want de kaart wordt opgeladen via MapSource en dan overgedragen naar de SD-kaart, maar daarvoor heb ik de Topo al moeten ontgrendelen. Is deze ontgrendelcode gelinkt aan mijn 705, of enkel en alleen aan de Topo-map?

VorigeVolgende

Keer terug naar GPS