Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS garmin edge 800 vragen

garmin edge 800 vragen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht di 30 sep 2014 19:49
Jemp Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Normaal is die gelinkt aan het toestel.

Begrijp niet goed dat ze daar bij Garmin nog steeds zo moeilijk over doen. De meeste andere merken werken met vrije, gratis kaarten die meestal ruim volstaan, en zij blijven vasthouden aan de veel te duur Topo kaart. :-k

Bericht wo 01 okt 2014 22:45
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

kaart kopen op dvd = unlocken op 1 toestel zijn serial number en op geen enkel ander bruikbaar
kaart kopen op sd = werkbaar op het toestel waar de kaart op dat moment insteekt

voordat je koopt raad ik aan om eerst eens de gratis kaart openfietsmap te installeren
qua topo gehalte voor belgie quasi evengoed als de echte topo (welke ook niet alle paden bevat)

Bericht do 02 okt 2014 12:04
Kooi Mountainbiker

Mijn bike: scott 910
Enkele maanden terug begon het. Ik laad het toestel op om de volgende dag mee te fietsen. Ik start met volle batterij. Na een rit van ongeveer 60 - 70 km arriveer ik met ongeveer 75% van de batterij nog over.
Wanneer ik het toestel afsluit en enkele dagen terug aan steek, heb ik geen batterij niet meer. Die is volledig leeggelopen. Ik moet die dan terug opladen. Dit kan toch niet. Mijn vrienden hebben dit probleem niet en hun toestel is veel ouder.

Een tweede probleem is dat ik steeds zeer lang moet op de on knop duwen om het toestel aan te krijgen. Het duurt wel 10 sec vooraleer het toestel reageert.

Ik heb onlangs nog de update gedaan naar de nieuwe firmware, hopende het probleem hiermee op te lossen, maar helaas. Het probleem blijft.

Enig idee?

Bericht do 02 okt 2014 23:36
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

eens proberen om die versie opnieuw te installeren (kan je aanvinken in webupdater)
of een masterreset https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId=%7B38fcc6a0-cd2c-11e0-cf56-000000000000%7D

Bericht za 04 okt 2014 19:00
code-242 Mountainbiker

Mijn bike: scott scale
Effe specifiek vraagje;
hoe kan je in een gereden track (gpx) zien hoe lang je in een bepaalde hartslagzone gereden hebt? (garmin edge 800). :cry:

Bericht za 04 okt 2014 19:58
barrewiete Mountainbiker

Mijn bike: Thompson, Specialized

Rit inladen op ride with gps en daar uw hartslagzones instellen

Bericht zo 05 okt 2014 01:04
code-242 Mountainbiker

Mijn bike: scott scale
Heb ik gedaan maar 'ride center' is alleen voor premium leden :(
of zoek ik verkeerd? 8-[

Bericht zo 05 okt 2014 08:01
barrewiete Mountainbiker

Mijn bike: Thompson, Specialized

Hmm normaal als ge uw rit dan bekijkt wanneer uw tabblad rechts boven op metrics ofzo staat zie je uw daaronder uw datagegevens, snelheid enzo en onderaan hartslag info

Bericht zo 05 okt 2014 15:55
mrgps.nl Avatar gebruiker
Mountainbiker

Beny schreef:
voordat je koopt raad ik aan om eerst eens de gratis kaart openfietsmap te installeren
qua topo gehalte voor belgie quasi evengoed als de echte topo (welke ook niet alle paden bevat)

Sluit me aan bij dat advies.
Overigens: als je momenteel een topo Pro koopt krijg je zowel een DVD als SD. Via de DVD kun je de kaart aan je toestel koppelen. Maar dat hoeft niet, want de SD werkt in elk apparaat. Het koppelen aan het toestel is vooral relevant als je de kaart in basecamp wilt gebruiken zonder dat het toestel is aangesloten.

Bericht za 18 okt 2014 09:16
Kooi Mountainbiker

Mijn bike: scott 910
Beny schreef:
eens proberen om die versie opnieuw te installeren (kan je aanvinken in webupdater)
of een masterreset https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId=%7B38fcc6a0-cd2c-11e0-cf56-000000000000%7D

Heb ik al allemaal gedaan...

Ondertussen een mail gestuurd naar Garmin België en een formulier gekregen waarbij ik mijn toestel mocht opsturen naar de fabriek voor herstelling... Nu nog enkele weken wachten vooraleer ik mijn toestel terug krijg. Blijkbaar duurt dit ongeveer 3 weken...

VorigeVolgende

Keer terug naar GPS