Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS garmin edge 800 vragen

garmin edge 800 vragen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 06 nov 2014 11:55
alain Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Scalpel 2 2011-Cannondale M500-Specialized Roubaix Comp disc 2015
Onlangs heb ik de firmware voorzien van een update.
Sedert dien verandert het display van afbeelding: eerst de kaartweergave, dan de virtual bike, dan het scherm met diverse weergaves van snelheid,bpm,afstand.
Ik heb dit eens opgezocht in de handleiding maar vind niets terug.
Wie kan mij helpen ?

Bericht do 06 nov 2014 15:23
alain Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Scalpel 2 2011-Cannondale M500-Specialized Roubaix Comp disc 2015
Probleem opgelost--> Auto scroll......

Bericht zo 09 nov 2014 16:29
on6hp Mountainbiker

Ik ondervind de laatste tijden heel wat problemen met mijn Edge 800. Hij verliest vaak zijn "locks", hij is traag geworden, enz. Ik heb reeds een volledige reset gedaan en op de TT vandaag bleef het probleem hetzelfde. Ik heb alleen maar Openfietsmap Benelux geactiveerd.
Ik heb de indruk dat het komt door de laatste upgrade maar dit is toch al een tijdje geleden.
Iemand nog tips?
Is mijn kaart te groot geworden tov de rekenkracht van de Edge 800? Want ik download wel vaak de nieuwste kaart?
Kan ik nog ergens de vorige software versie vinden en uploaden?
Alle tips zijn welkom want de edge is al meer dan 3 jaar mijn beste vriend maar nu begint hij het toch een beetje uit te hangen :-)
Merci,
Peter

Bericht zo 09 nov 2014 20:05
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

Al eens in- & extern geheugen geledigd?

Bericht zo 09 nov 2014 20:45
on6hp Mountainbiker

Ik heb een volledige reset gedaan, wist dit niet alle gegevens?

Bericht zo 09 nov 2014 20:48
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

Niet van de externe kaart

Bericht zo 09 nov 2014 22:03
on6hp Mountainbiker

Nee dat is waar ik ga die eens formateren misschien staat daar nog wat corrupte data op. Bedankt voor de tip.

Bericht wo 15 apr 2015 20:55
the mauve crew Mountainbiker

Mijn bike: Giant XTC 4

vooraleerst sorry om een wss al veel gestelde vraag te stellen ,
maar zoek functie helpt mij niet verder en google ook niet :-(

probleem is dus dat mijn hartslag meter niet meer werkt .

vroeger wel , maar ik gebruikte hem 5 maand niet .
ik dacht dus batterij vervangen en klaar is kees , niet dus ...
heb al geprobeerd om de batterij eens omgekeerd in te stoppen omdat ik las dat hem dat resette . helpt ook niet
als ik kijk op mijn garmin staat er wel ,onder fietsinstellingen - hartslag - ant+ hartslag - hartslag meter ja aangevinkt maar onder sensordetails , niet verbonden en sensor-ID 0 .

Is het probleem mss enkel hem op één of andere manier terug koppelen , wat ik probeer onder de functie search , maar na het drukken op deze functie springt hij op het vorige menu zonder iets te doen . :-(

100x thx als iemand me kan helpen , want de hartslagmeter werkte al 3 jaar perfect .

Bericht do 16 apr 2015 12:43
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

the mauve crew schreef:
vooraleerst sorry om een wss al veel gestelde vraag te stellen ,
maar zoek functie helpt mij niet verder en google ook niet :-(

probleem is dus dat mijn hartslag meter niet meer werkt .

vroeger wel , maar ik gebruikte hem 5 maand niet .
ik dacht dus batterij vervangen en klaar is kees , niet dus ...
heb al geprobeerd om de batterij eens omgekeerd in te stoppen omdat ik las dat hem dat resette . helpt ook niet
als ik kijk op mijn garmin staat er wel ,onder fietsinstellingen - hartslag - ant+ hartslag - hartslag meter ja aangevinkt maar onder sensordetails , niet verbonden en sensor-ID 0 .

Is het probleem mss enkel hem op één of andere manier terug koppelen , wat ik probeer onder de functie search , maar na het drukken op deze functie springt hij op het vorige menu zonder iets te doen . :-(

100x thx als iemand me kan helpen , want de hartslagmeter werkte al 3 jaar perfect .

Als zoeken op je 800 naar ANT+ apparatuur niet lukt kun je eens proberen om je 800 van de laatste nieuwe software te voorzien via Garmin Webupdater
Daar kan je ook kiezen indien je de laatste versie al hebt, om deze opnieuw te installeren

Indien allemaal geen soelaas => naar de shop voor controle HW

Bericht za 18 apr 2015 06:50
kovan Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ene mee eps, en ene mee kees
Sinds kort ben ik gebruiker geworden van de Edge800,

Tot vorige week gebruikte ik het toestel in feite enkel om mijn ritten te "recorden".

Vorige week reed eens een track na die ik ingeladen had en dit werkte perfect,
tot de "heen" en de "terug" van de track mekaar ergens kruisten en ik zonder het te weten al op de "terugweg" zat en zo een ganse lus miste. Kan dit vermeden worden , dat de track bvb verplicht volledig dient gereden te worden?

Kovan

VorigeVolgende

Keer terug naar GPS