Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS Mio Cyclo 305 HC

Mio Cyclo 305 HC

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 07 aug 2013 18:04
native instinct Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 710 Nino Schurter
Hallo,
Ik ben van plan om mij een Mio Cyclo 305 HC aan te schaffen.
Zijn er hier mensen die enige ervaring hebben met dit toestel.
Ik heb al gelezen dat hij niet echt geschikt is om te MTBen
en dat de functie : calorieverbruik en hoogtemeters niet echt nauwkeurig zijn.
Iemand ?

Bericht wo 07 aug 2013 19:55
chundo Mountainbiker

Mijn bike: Focus Raven - canyon nerve 9.0
Als je nu een mio koopt of een ander merk, de nauwkeurigheid van hoogtemeter en calorieverbruik zal daar niet beter zijn. De mio is zeker geschikt om te mtben alleen gaan niet alle boswegen op de kaart staan. In de meeste gevallen zijn hebben de topo kaarten van garmin meer detail maar die zijn ook duurder (en daar staat ook niet alles op)

Bericht do 15 aug 2013 12:31
TheAbolone Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Wilier 503 xn
Zijn er al meer mensen die positieve of negatieve ervaringen met de Mio cyclo 305 HR hebben.
Ben van plan mij een gps aan te schaffen en kwam op internet deze aanbieding tegen:

http://www.amazon.fr/dp/B00801NW7Y/ref= ... radis0d-21.

Interessant of toch maar laten liggen?
De gps moet voornamelijk dienen om zelf uitgestippelde tochten te rijden en tochten via gpx na te rijden.

Graag jullie mening

Bericht ma 16 dec 2013 11:48
TimDeBruyn Mountainbiker

Ik ben aan het rondkijken voor een fiets gps en de mio cyclo 305 is nog een van mijn opties. Wat me echter opviel hierbij is het zinnetje "Kan niet uitgebreid worden met extra kaartmateriaal". Zoals in een van de bovenstaande posts al aangehaald is kan je dan toch in de moeilijkheden komen bij het mtb'en op boswegjes en dergelijke?
Omdat ik er zelf niet veel van kan zit ik al een tijd de posts hier te lezen en meende begrepen te hebben dat topologische kaarten of open-mtb kaarten op je gps kunnen zetten (wat dus bij deze niet kan) toch wel een must is of ben ik mis?
Wat gebeurt er dan wanneer je een TT wilt narijden via wegen die niet op zijn kaarten staan?

Bericht ma 16 dec 2013 12:05
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

TimDeBruyn schreef:
Wat gebeurt er dan wanneer je een TT wilt narijden via wegen die niet op zijn kaarten staan?

Als je de track vast op de kaart zet, dan zal je altijd uw rit kunnen verder zetten, met of zonder kaart. Een kaart op de achtergrond is vaak handig, maar niet noodzakelijk om een rit na te rijden.

Navigeren zonder track/route is natuurlijk een ander paar mouwen als je geen kaart hebt, maar is zonder stafkaart ook zo ;-)

Bericht ma 16 dec 2013 19:32
zenn Mountainbiker

Mijn bike: granville pulse senergy 29
je kan met de mio de tt opnnemen en achteraf vraag je die toer op en rijden maar....

Bericht ma 16 dec 2013 19:37
zenn Mountainbiker

Mijn bike: granville pulse senergy 29
ik zelf rij met de 300 europe en zit veel in het bos ...heb nog ni veel padjes gezien die er niet opstaan..zelfs padjes waar je tevoet nog ni meer door kunt die gewoon overwoekert zijn omdat er niemand meer komt....er is pas een update geweest van de 300 tot de 500 modellen en weer een verbetering voor de osm

Bericht di 17 dec 2013 20:13
joeke Mountainbiker

Mijn bike: Granville HTi, Orbea Occam 29
Hallo,

Wat ik niet snap is dat je bij een GPS nog een snelheidssensor meekrijgt.
Waar kan die goed voor zijn?
Daar ik met 3 fietsen rij, dan zou ik 3 sensoren moeten voorzien. Zou eerder naar GPS gaan zonder sensoren.

Groetjes,

Joeke

Bericht za 21 dec 2013 12:38
TimDeBruyn Mountainbiker

Ik heb mij gisteren de Cyclo 305 HC aangekocht en heb er al problemen mee... Ik had op het forum van Mio gevonden dat ik hem moest formatteren en alles weer opnieuw laten installeren. Ik heb hem dus geformatteerd maar nu wil hij niets opnieuw installeren waardoor ik met een lege gps zit :( Blijkbaar zou dit alleen goed werken met windows vista maar ik heb windows 7 dus probleempje... Ik zit momenteel in de ardennen (Hoei) en had gehoopt er hier een paar keer mee te kunnen gaan rijden. Is er een goeie ziel die het zou zien zitten om de inhoud van zijn MIO_SYSTEM schijf in een aantal zipbestandjes te steken en mij deze door te mailen of ergens online zetten zodat ik deze week toch nog kan gaan fietsen? Als je niet weet hoe dit moet kan ik je eventueel wel wat helpen... Ik zou je eeuwig dankbaar zijn!!

ps: gelieve iedereen zich te onthouden van reacties zoals "had toch de edge 800 aangekocht" ofzo, dank u :-)

Bericht za 21 dec 2013 18:15
Wybob Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction GTC SL 29 2015
joeke schreef:
Hallo,

Wat ik niet snap is dat je bij een GPS nog een snelheidssensor meekrijgt.
Waar kan die goed voor zijn?
Daar ik met 3 fietsen rij, dan zou ik 3 sensoren moeten voorzien. Zou eerder naar GPS gaan zonder sensoren.

Groetjes,

Joeke

de snelheidssensor is een aanvulling op de gps, je hebt dit niet persé nodig om je snelheid te weten, maar het is nauwkeuriger. Ook zie je de trapfrequentie die handig kan zijn op een koersfiets.

Volgende

Keer terug naar GPS