Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS Garmin Edge 810: navigatie is een ramp, wat doe ik mis?

Garmin Edge 810: navigatie is een ramp, wat doe ik mis?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

Ikzelf kies ook altijd "toon op kaart" in het zwart
Waardoor de op het moment zelf geregistreerde nieuwe track mooi in het lichtblauw over zwart heen loopt

Navigatie aanwijzingen met "Ga" is heel vervelend
Bijkomend kan het zijn dat die "Ga" waarbij de track gecontroleerd wordt op kaart uitzonderlijk een ander traject kan aanduiden indien de track ergens niet loopt over een weg op de kaart
Dit laatste kan je dan weer vermijden door bij de routebepaling te kiezen voor "off-road" of "directe route" (ifv type toestel) waardoor je de routeerbare functie van een routeerbare kaart uitschakelt

Enigeste pluspunt van "Ga" vind ik wel het hoogtescherm waarop je kan zien met een paars bolletje waar je u bevindt in het te volgen profiel van de track dat je volgt (leuk om in te schatten dat je bijna boven bent om een tandje zwaarder te plaatsen)

Traxer Avatar gebruiker
Kerstman

Mijn bike: wielke vanvoor, wielke vanachter

Blijkt nogal een knoeiboel. Ik betreur nu al het heengaan van mijn 705...
Op dit ogenblik lukt het me zo: zet alle navigatie en vermeldingen uit. Laadt de koers en klik op rijden. Klik op de kaart en dan op het sleuteltje. Kies activiteitenprofiel, navigatie, kies mountainbike en herbereken op uit. Dan een hele hoop keren terug en rijden maar. SUPER omslachtig. #-o
Nu nog uitzoeken hoe ik dan nog de kleur kan veranderen want standaard is het moeilijk te volgen.
Heb trouwens de vraag gesteld aan de support van Garmin, maar na een week nog steeds geen antwoord. Foei! [-X [-X [-X

efika Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark 940
Ik bezit een Edge 810. Na verschillende pogingen om een gemaakte koers (in mapsource) te rijden, ben ik nu als volgt te werk gegaan.
In het hoofdmenu koos ik het "kaartsymbool",
hierna verscheen mijn kaart,
dan koos ik het "vergrootglas" (zoekfunctie) en selecteerde "Koersen",
uit mijn lijst van koersen heb ik een selectie gemaakt
dewelke ik vervolgens heb gereden door "Rijden" te selecteren.
Op eerste zicht niets mis mee zou je denken, alleen staat deze rit (koers) nu permanent op de kaart aangegeven.
Ik wil deze aanduiding verwijderen, maar weet niet hoe? Heeft iemand hiermee ervaring.

En dan nog iets...eens je aan het "rijden" bent en je hebt de start knop geactiveerd, begrijp ik niet hoe je uit deze modus geraakt. Er is nergens een back-knop of iets dergelijks. Ik stop dan de koers en sla hem op, om nadien te herbeginnen. Heel vervelend.

Traxer Avatar gebruiker
Kerstman

Mijn bike: wielke vanvoor, wielke vanachter

Ze hebben het (eindelijk) gevat bij Garmin. Je toestel updaten naar de nieuwste firmware en voila: eindelijk kan je weer een koers rijden zonder navigatie !

Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

efika schreef:
Ik bezit een Edge 810. Na verschillende pogingen om een gemaakte koers (in mapsource) te rijden, ben ik nu als volgt te werk gegaan.
In het hoofdmenu koos ik het "kaartsymbool",
hierna verscheen mijn kaart,
dan koos ik het "vergrootglas" (zoekfunctie) en selecteerde "Koersen",
uit mijn lijst van koersen heb ik een selectie gemaakt
dewelke ik vervolgens heb gereden door "Rijden" te selecteren.
Op eerste zicht niets mis mee zou je denken, alleen staat deze rit (koers) nu permanent op de kaart aangegeven.
Ik wil deze aanduiding verwijderen, maar weet niet hoe? Heeft iemand hiermee ervaring.

En dan nog iets...eens je aan het "rijden" bent en je hebt de start knop geactiveerd, begrijp ik niet hoe je uit deze modus geraakt. Er is nergens een back-knop of iets dergelijks. Ik stop dan de koers en sla hem op, om nadien te herbeginnen. Heel vervelend.

Als je rijden selecteert is het toch net de bedoeling om deze te rijden
Die paarse lijn stopt bij aankomst, of op het moment dat jij het rode kruisje selecteert dat je dacht ik linksonder op je kaartscherm ziet

Eenmaal gestart moet je dezelfde knop terug gebruiken om te stoppen
Dan krijg je de vraag om je gereden rit op te slaan of niet
Vanaf dan verdwijnt ook weer die blauwe tracklijn die jouw gereden rit voorstelt

Vorige

Keer terug naar GPS