Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS Garmin Edge 1000

Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 12 maart 2015 16:06
mtbtom1 Mountainbiker

Voor de moment rij ik met een 705 rond maar sta op het punt een nieuwe aan te schaffen.kan enkel niet kiezen tussen de 810 en de 1000 aangezien ik hem enkel zal gebuiken om te navigeren en voor de hartslag en tijdswaarschuwingen voor interval trainingen al de rest zal ik nooit gebuiken. Is het dan wel nuttig om de 1000 aan te schaffen

Bericht do 12 maart 2015 16:26
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

Alles draait om het geld dat je wenst te besteden en waar je hartje naar verlangt
Gratis: houd je 705
Nieuw toestel voor weinig geld: Edge Touring Plus (inclusief kaart én rondreis én routeplanner)
Tussenbedrag: 810 (zonder kaart zonder rondreis zonder routeplanner)
Duur: 1000 (inclusief kaart én rondreis én routeplanner)
Laatst bijgewerkt door Beny op do 12 maart 2015 23:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht do 12 maart 2015 21:25
TaurineR Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: CFlash
Of koop een goed 2de hands toestel.
Ik heb nu toevallig een edge 800 in de aanbieding!

Bericht vr 13 maart 2015 14:22
mtbtom1 Mountainbiker

Is de 1000 ook beduidend sneller in opstarten en dergelijke tegenover de 810?en is het scherm van 1000 gewoon niet te groot voor op een mtb?

Bericht vr 13 maart 2015 17:57
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Naar mijn ondervinding start de 1000 sneller op en heeft hij ook wat beter ontvangst
Maar in de praktijk op de bike maakt het niet zoveel uit
Bij mij staat de 1000 toch nog zeer mooi bovenop de stuurpen (2 houders voor stuurpen/stuur meegeleverd alsook een frontmount voor zij die een te korte stuurpen hebben of waarvan de hoek met de vorkbuis een goede installatie verhinderd)

Bericht vr 13 maart 2015 18:26
mtbtom1 Mountainbiker

Thanks denk toch dat het de 1000 zal worden dan als er niet meer kritiek op kan gevonden worden.zal hij zijn geld wel waard zijn

Bericht vr 13 maart 2015 18:46
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

mtbtom1 schreef:
Thanks denk toch dat het de 1000 zal worden dan als er niet meer kritiek op kan gevonden worden.zal hij zijn geld wel waard zijn

De 1000 is in elk geval een eersteklas toestel
Nog geen enkel probleem mee gehad (wat ik niet kan zeggen over de eerdere 800 of 810)
(De 2 Touring's tot nu toe trouwens ook zonder problemen)

Bericht di 17 maart 2015 18:47
jelle_be Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Flash 29'

Ik gebruik nu een Garmin GPSMap 64SX (oude type, mega groot en zwaar) voor als ik routes wil rijden die ik niet ken. Voor de registratie van al mijn andere data heb ik mijn Polar V800, maar nu komt het .....

Ik ga meer en meer in het buitenland mountainbike en daar heb ik dus geen TOPO kaarten van of ik zou deze moeten aankopen, €299 voor Frankrijk enz... Dus ben ik nu opzoek naar een nieuwe gps voor op de fiets. Nu ben ik al een tijdje de Edge 810 en de Edge 1000 en de Edge Touring Plus aan het vergelijken en wat ik nogal onduidelijk vind is welke van deze twee toestellen hebben standaard alle Europese kaarten op het toestel staan, zowel offroad paden als gewone wegen? (Als ik het hierboven lees denk ik de Edge1000 en de EdgeTouring) Mijn volgende onduidelijkheid is ook of de Edge 1000 ook sms-berichten en inkomende oproepen kan tonen van een Samsung S5 en zo ja komt dan de naam op het display als deze in je telefoonbestand geprogrammeerd staat of enkel de nummer?

Ik ben nogal iemand die van gadgets houd dus mijn voorkeur gaat al een beetje uit naar de Edge 1000 maar het verschil van €200 met de Edge Touring is toch groot, ook voor een gadget verslaafde.

Bericht di 17 maart 2015 19:33
TaurineR Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: CFlash
Ik heb onlangs de edge1000 gekocht, er een open street map van de Canarische eilanden opgezet (gratis).
Ik ben nu in Tenerife, en ben onder de indruk van de kaart.
Dit werkt perfect, voor autonavigatie, en ik vind ook alle wandelwegen erop terug.

Bericht di 17 maart 2015 21:15
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

jelle_be schreef:
Ik Nu ben ik al een tijdje de Edge 810 en de Edge 1000 en de Edge Touring Plus aan het vergelijken en wat ik nogal onduidelijk vind is welke van deze twee toestellen hebben standaard alle Europese kaarten op het toestel staan, zowel offroad paden als gewone wegen? (Als ik het hierboven lees denk ik de Edge1000 en de EdgeTouring)

Klopt
Maar aan de andere kant mag dat het niet maken, want het zijn open source kaarten die gratis zijn (deze versie op de garmin toestellen heeft een paar extra's waardoor die het verschil maakt in aanbod wegen ifv fietsen, toerfietsen of mountainbike bij het rijden van een route of rondreis)
Met de openfietsmap kom je al heel ver :wink:

VorigeVolgende

Keer terug naar GPS