Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS Garmin Edge 1000

Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht di 17 maart 2015 22:13
jelle_be Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Flash 29'

Beny schreef:
jelle_be schreef:
Ik Nu ben ik al een tijdje de Edge 810 en de Edge 1000 en de Edge Touring Plus aan het vergelijken en wat ik nogal onduidelijk vind is welke van deze twee toestellen hebben standaard alle Europese kaarten op het toestel staan, zowel offroad paden als gewone wegen? (Als ik het hierboven lees denk ik de Edge1000 en de EdgeTouring)

Klopt
Maar aan de andere kant mag dat het niet maken, want het zijn open source kaarten die gratis zijn (deze versie op de garmin toestellen heeft een paar extra's waardoor die het verschil maakt in aanbod wegen ifv fietsen, toerfietsen of mountainbike bij het rijden van een route of rondreis)
Met de openfietsmap kom je al heel ver :wink:

Kan ik dan die 'openfietsmap' ook op mijn oude GSPMaps 64sx zetten? Zo ja, waar kan ik deze dan downloaden?

Bericht di 17 maart 2015 23:42
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

Bericht zo 29 maart 2015 11:22
Motorbiker Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: mooi gepoetst
Ik heb de Edge 1000 bundle gekocht (Door mijn RS-1 vork kan ik mijn polar sensor niet meer monteren). De handleiding is blijkbaar niet veel meer dan de titel zelf. En vooral, ik ben zelf geene rappe in deze dingen.

Met het slechte weer, enkele vragen aan handige Harry's:
- Is geschikt voor 2 fietsen ( ik heb een kf en mtb=belangrijkst). Maar er is slechts 1 speed en cadanssensor bij?. Werk de snelheid dan bij de bike zonder speedsensor?
- Cadans op kf en speed op mtb? gaat dit?
- Op de kf monteer ik de steun waardoor de Edge voor de stuurpen uitkomt. Gaat perfect.
Maar op de mtb wil ik de Edge boven op de stuurpen monteren op zo een rond houdertje. Echter stoot de Edge tegen de voor- en achterkant van de stuurpen (waar je bij Niner een bierdop op kan bevestigen). Hoe kan ik best en stabiel de Edge iets hoger plaatsen?
- Er zitten daar soorten rubbers bij, ronde en langwerpige met een verbinding in het midden. Welke moet ik gebruiken en hoe?
- Andere tips?

dank u

Bericht zo 29 maart 2015 11:41
sneln eddy Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon cf sl29
Bij mij zit de cadans en speedsensor op mijn racer
omdat ik ze gebruik voor mijn trainingen in de week.

Bericht zo 29 maart 2015 20:02
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Motorbiker schreef:
- Is geschikt voor 2 fietsen ( ik heb een kf en mtb=belangrijkst). Maar er is slechts 1 speed en cadanssensor bij?. Werk de snelheid dan bij de bike zonder speedsensor?
Zonder speedsensor is snelheid en afstand volgens gps data. Met sensor meet je tevens de extra afstand tgv stijgen en dalen mee (3D) en meet je tevens in tunnels en is de momentele snelheid juister.
- Cadans op kf en speed op mtb? gaat dit?
Yep, op een bike enkel cadans, of enkel speed, of beide, en op een andere bike weer een andere configuratie gaat allemaal (je kan indien gewenst ook altijd extra sensoren bijkopen).
- Op de kf monteer ik de steun waardoor de Edge voor de stuurpen uitkomt. Gaat perfect.
Maar op de mtb wil ik de Edge boven op de stuurpen monteren op zo een rond houdertje. Echter stoot de Edge tegen de voor- en achterkant van de stuurpen (waar je bij Niner een bierdop op kan bevestigen). Hoe kan ik best en stabiel de Edge iets hoger plaatsen?
Steekt er ook nog een opvulring boven je stuurpen uit? => afzagen, ofwel de stuurpen bovenop en tegelijk upside down. Alternatief is een tweede frontmount bijkopen. Of via derde partij bvb een model zoals http://www.mantel.com/k-edge-garmin-stem-mount-verstelbaar
- Er zitten daar soorten rubbers bij, ronde en langwerpige met een verbinding in het midden. Welke moet ik gebruiken en hoe?
Ik ben niet zeker maar denk dat je de houder bedoeld die je met de in twee maten (ifv dikte stuurpen of stuur) rekkers bevestigd? Het rubber gedeelte plaats je in de harde plastic.
- Andere tips?
gps cursus volgen :wink:

Bericht zo 29 maart 2015 20:36
Mountainbiker

Dankjewel Beny,

Ga speed op mtb zetten, en cadans op kf.

Bericht di 07 apr 2015 12:40
Mountainbiker

Ik heb de hartslagsensor aangedaan en op toevoegen gekliktbij mijn edge 1000. Echter ik zie nergens mijn hartslag verschijnen.
Wel tijd, tijdverloop sinds start, afstand, snelheid en calorieverbruik.

Hoe kan ik hartslag zien.
De ideale volgorde zou zijn:
hartslag
afstand
snelheid
tijd
Tijdverloop

Iemand die de stappen kent om dit in te stellen?

Dank u

Bericht di 07 apr 2015 12:50
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Motorbiker schreef:
Ik heb de hartslagsensor aangedaan en op toevoegen gekliktbij mijn edge 1000. Echter ik zie nergens mijn hartslag verschijnen.
Wel tijd, tijdverloop sinds start, afstand, snelheid en calorieverbruik.

Hoe kan ik hartslag zien.
De ideale volgorde zou zijn:
hartslag
afstand
snelheid
tijd
Tijdverloop

Iemand die de stappen kent om dit in te stellen?

Dank u

instellingen
gebruikersprofiel => selecteer het gewenste profile (per gebruikersprofiel opnieuw in te stellen)
trainingspagina's => de pagina selecteren waar je hr data wilt zien
hoeveel velden per pagina
per dataveld selecteren wat je daar wilt zien staan

Bericht wo 08 apr 2015 12:28
Mountainbiker

Nogmaals bedankt Beny.

Het is gelukt

Bericht di 14 apr 2015 16:11
Benjamin1989 Mountainbiker

Beste,

Ik sta op het punt een Garmin Edge 1000 bundel aan te schaffen. Ik zit nog met een vraag over de kaarten. Kan ik de kaart die er standaard bij zit voldoende gebruiken voor MTB of enkel voor racefiets? Staan de onverharde wegen er op? Of moet ik een TOPO kaart er bij aanschaffen?

Grt Benjamin

VorigeVolgende

Keer terug naar GPS