Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS Garmin Edge 1000

Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht di 14 apr 2015 23:13
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

Benjamin1989 schreef:
Beste,

Ik sta op het punt een Garmin Edge 1000 bundel aan te schaffen. Ik zit nog met een vraag over de kaarten. Kan ik de kaart die er standaard bij zit voldoende gebruiken voor MTB of enkel voor racefiets? Staan de onverharde wegen er op? Of moet ik een TOPO kaart er bij aanschaffen?

Grt Benjamin

Die kaart die bij de 1000 bijgeleverd wordt kan je gebruiken voor MTB
Daar staan vele off-road paden op, al zij het niet allemaal
Maar troost U, zelfs op de extra te betalen topo pro staan niet alle wegen op

Eerst de meegekregen kaart testen/uit proberen
Indien niet voldoende => de gratis kaart openfietsmap/openmtbmap/openhikingmap eens proberen
Dan pas geld geven aan een kaart
Enne... een goede kaart heb je vooral nodig op je pc om zelf tochten te tekenen
Op je gps maakt het veel minder uit (tenzij je gebruik wilt maken van de rondreis)

Bericht wo 15 apr 2015 10:29
Benjamin1989 Mountainbiker

Beny schreef:
Benjamin1989 schreef:
Beste,

Ik sta op het punt een Garmin Edge 1000 bundel aan te schaffen. Ik zit nog met een vraag over de kaarten. Kan ik de kaart die er standaard bij zit voldoende gebruiken voor MTB of enkel voor racefiets? Staan de onverharde wegen er op? Of moet ik een TOPO kaart er bij aanschaffen?

Grt Benjamin

Die kaart die bij de 1000 bijgeleverd wordt kan je gebruiken voor MTB
Daar staan vele off-road paden op, al zij het niet allemaal
Maar troost U, zelfs op de extra te betalen topo pro staan niet alle wegen op

Eerst de meegekregen kaart testen/uit proberen
Indien niet voldoende => de gratis kaart openfietsmap/openmtbmap/openhikingmap eens proberen
Dan pas geld geven aan een kaart
Enne... een goede kaart heb je vooral nodig op je pc om zelf tochten te tekenen
Op je gps maakt het veel minder uit (tenzij je gebruik wilt maken van de rondreis)

OK bedankt voor de info!

Bericht wo 15 apr 2015 12:03
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

Benjamin1989 schreef:

Om een track na te rijden is de standaard map meer dan voldoende, is wel raadzaam om bv. OpenFietsMap te gebruiken bij twijfelgevallen (bv. verschillende paden die in dezelfde richting uitgaan - de één op 45° een ander op 60°). Als je het kruimelspoor blijft volgen heb je in weze zelfs geen kaart nodig, van zodra je afwijkt en voldoende ingezoomd bent, zie je wanneer je van je track afwijkt.
Naast de rondleiding heb je op een GPS heb je ook een kaart nodig als je wilt navigeren (GPS een route laten berekenen van punt A naar B), heb je toch af en toe eens nodig als je tijdens een rit, ermee ophoudt en zo snel mogelijk naar je startplaats wilt navigeren. Ook heb je een kaart nodig als je een streek wilt verkennen en je op basis van de kaart wilt zien of er een pad ligt of niet, of afwijkt van het parcours en andere paden begint in te slaan. Dan zou ik eerder een TOPO kaart bij de hand nemen dan bv. OpenxxxMap kaarten, want ik zie in de Ardennen dat bv. OpenFietsMap ontoereikend is qua paden vergeleken met de TOPO kaarten.

Vorige

Keer terug naar GPS