Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS smartphone (android) gps

smartphone (android) gps

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht di 23 dec 2014 19:23
Mister No Chaïn Mountainbiker

Mijn bike: Commencal Supernormal
Even inpikken op dit topic. Ik zou men hartslagmeter willen aansluiten op men smartphone, heeft iemand een oplossing zodat hij ANT+ compatibel word? Overal wordt doorverwezen naar deze app https://play.google.com/store/apps/deta ... ns.antplus , maar als ik de reviews lees lijkt dat geen goede optie :)

Ik gebruik strava maar die hun app is niet ANT+ compatibel. Dus als iemand nog een andere app weet waarbij ik de gpx nadien ook kan downloaden zou het top zijn. Tis eigenlijk enkel voor tijdens het lopen, zolang met Edge het uithoud mag blijf ik die gebruiken op de fiets.

Bericht di 23 dec 2014 19:59
Stella52 Mountainbiker

Oruxmaps is ant+ compatibel

Bericht do 08 jan 2015 21:38
jari2057 Mountainbiker

Mijn bike: corratec xvert 0.3
mytracks.com is gratis en heb het een jaar gebruikt werkt perfect.

Bericht ma 19 jan 2015 20:26
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn Samsung Galaxy Note 4 is ANT+ compatible, net zoals de S5 (mini).
Zelf getest en werkt perfect!
Persoonlijk vind ik mijn Note 4 wat aan de grote kant om ermee te biken, een S5 mini met een waterdicht hoesje moet lukken.

Bericht za 31 jan 2015 23:11
marcelleken Mountainbiker

In IpBike kan je ook een profiel 'Lopen' aanmaken, en daar de nodige sensoren onder koppelen. Werkt perfect op mijn Xperia Active (ANT+ ingebouwd). 'k Heb sinds kort een Galaxy S4, welke ook over ANT+ beschikt, maar die is ook wat te groot om mee te lopen.

Voordeel van IpBike is wat je rechtstreeks vanuit de app kan uploaden naar Strava (voor zover ik weet kan Oruxmaps - welke voor de rest ook een super app is - niet).

Trouwens, de slechte reviews van die 'ANT+ Plugins'-app komen allemaal van mensen die geen flauw benul hebben van wat die app op hun toestel staat te doen (en dan meteen 'bloatware' beginnen roepen). Ze zouden juist blij moeten zijn, want als die app standaard op je smartphone staat geïnstalleerd betekent dit juist dat ie ANT+ capable is. Tot nu toe zijn wat enkel een aantal modellen van Sony en Samsung.

Google Nexus 5, LG G2, HTC One M7,... hebben wel de chip voor ANT+ ingebouwd, maar die staat niet actief. Dat kan opgelost worden met een bepaalde app, maar dan moet je wel eerst je toestel 'rooten'

Bericht ma 23 maart 2015 22:18
hurmie Mountainbiker

Mijn bike: ridley
Ik ben dit hier al eventjes aan het volgen en heb de nodige apps ook al eens getest.
Nu ben ik enkel nog opzoek naar de geschikte stuurhouder voor een samsung s5 mini,
ik ben de BI-365 van haicom tegengekomen maar is er iemand die ervaring heeft met de houders van haicom?

Bericht zo 29 maart 2015 17:56
Jean88 Mountainbiker

Mijn bike: Merckx Cross + Trek Cobia 29er
Gisteren OsmAnd getest met een gpx bestand voor de laatste 80 km van de RVV cyclo. Navigatie aanduiding is zeer duidelijk.
Na een dagje fietsen nog 48% batterij (LG L70, volledig gerest, gebruikt zonder simkaart en in flightmodus). Dat biedt wel mogelijkheden.

Vorige

Keer terug naar GPS