Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS Help !

Help !

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 12 maart 2015 15:01
Wak Mountainbiker

Mijn bike: Trek 8.7 - Cannondale 600SL
al jarenlang loop pardon fiets ik helemaal gefrustreerd met deze dingen ondanks 2 x Colorado, 2 & Dakota en Garmin kaarten, alles officieel gekocht. Door de vele wissels van toestellen (Colorado's liepen altijd vast, eerste Dakota kapot) slaag ik er niet meer in een kaart op dat ding te krijgen, alleen "kan kaarten niet ontgrendelen". Garmin Benelux is volgens mij vooral bezig hoe je hun toestellen NIET kan gebruiken dus daarmee geraak ik niet verder. Is er iemand (ik woon in Gentbrugge) die zich hierom wil bekommeren, ik wil er met plezier voor betalen.

Bericht do 12 maart 2015 18:16
joske77 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction RX '10
kan je verkooppunt je niet verder helpen? zij zouden toch de nodige kennis moeten hebben...

Bericht do 12 maart 2015 19:25
Wak Mountainbiker

Gekocht bij Avventura, toch niet de kleinste winkel voor zoiets. Laatste bezoek : we zijn gestopt met Garmin, valt niet mee (samen) te werken...

Bericht do 12 maart 2015 21:14
mtbcube Mountainbiker

Mijn bike: MTB Cube 29 inch

om de kaarten te ontgrendelen is er een code bij die in je doos vindt van de oudere toestellen en voor de nieuwe zijn allemaal met live updates die dan al de kaarten ontgrendeld hebben bij aankoop .
Je moet de code invullen op garmin basekamp en dan ontgrendeld het normaal heel west -europa ."het kan zijn dat je codes ook op je aankoopfactuur al staan " maar meestal vindt je die achteraan in je handleiding .

Bericht do 12 maart 2015 22:11
Wak Mountainbiker

heb ik allemaal al geprobeerd maar allé met de moed der wanhoop zal ik nog maar eens proberen. routes kopiëren van mijn maat gaat probleemloos en ik zie ook waar naartoe alleen krijgt hij straten en ik niet ...

Bericht vr 13 maart 2015 00:55
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

een kaart eerder gekocht op dvd is toen ontgrendeld op het toenmalige gps toestel
deze kaart werkt op alle pc's maar werkt niet op een ander gps toestel dan waar het origineel voor unlocked is

Bericht vr 13 maart 2015 20:56
Wak Mountainbiker

zeg nu niet dat ik dat normaal moet vinden ? 4 Garmin toestellen en 2 Garmin kaarten en niets dat ik kan gebruiken ?

Bericht vr 13 maart 2015 23:56
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

Wak schreef:
zeg nu niet dat ik dat normaal moet vinden ? 4 Garmin toestellen en 2 Garmin kaarten en niets dat ik kan gebruiken ?

Yep

Je koopt een licentie voor 1 toestel
Naar analogie zoals voor de meesten 1 Windows licentie per computer HW

Maar gelukkig is er nog http://www.openfietsmap.nl :-D

Bericht za 14 maart 2015 13:36
Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 29er
Lijkt mij ook normaal dat je de kaarten niet onbeperkt op meerdere toestellen kunt gebruiken. Kun je wel Garmin de schuld geven maar zo werkt het nu eenmaal in deze wereld.

Bericht za 14 maart 2015 16:13
mrgps.nl Avatar gebruiker
Mountainbiker

Als je tegenwoordig een topo pro koopt krijg je er zowel een DVD als SD versie bij. Daarmee feitelijk twee licenties: één die je via de pc kunt koppelen aan één (!) toestel (net als voorheen) en één die af fabriek gekoppeld is aan die ene SD. Die SD kun je vervolgens in meerdere toestellen gebruiken.

Jouw kaart zal echter een oudere zijn en is dan inderdaad gekoppeld aan een toestel dat je eerder had. Als dat toestel als defect naar Garmin is gegaan (en dus aantoonbaar uit roulatie) dan kun je Garmin vragen de licentie over te zetten.

Maar ik zou zeker kijken naar www.openfietsmap.nl ; misschien iets minder dekking qua single tracks maar wel actueler en bovendien gratis.

Terzijde: als een winkel besluit een bepaald product niet meer te voeren dan komt dat in de regel doordat ze er te weinig van verkopen. Dat wordt ook bevestigd door het feit dat ze bijvoorbeeld ook geen Mio of Bryton in assortiment hebben (en van garmin bijv alleen nog de edge800 en de oude topo op hun site hebben staan).

Bovendien hebben ze nog steeds verantwoordelijkheid voor producten die ze eerder verkocht hebben. Hun reactie klinkt meer als dat ze gewoon geen zin hebben je te helpen

Volgende

Keer terug naar GPS