Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS Edge of...?

Edge of...?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht ma 20 apr 2015 09:57
johand Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD Pro

Ik heb tot nu toe altijd met een Garmin Edge 705/800 GPS gefietst. Buiten het navigeren gebruik ik de andere functionaliteiten weinig (hartslag, kadans, training,...).
Ik heb al gehoord dat de Edge net in het navigeren wat achterloopt op de andere outdoor fiets gps-en. Welke alternatief waar ik beter meer kan navigeren (en ook tracks volgen) is beter dan de Edge? Moet ook met de gratische openfietsmap.nl werken
PS: Komt de Edge Touring in aanmerking? Wat zijn de verschillen qua navigatimogelijkheden met de gewone Edge toestellen?

Bedankt voor de suggesties, Johan

Bericht ma 20 apr 2015 15:58
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

johand schreef:
Ik heb tot nu toe altijd met een Garmin Edge 705/800 GPS gefietst. Buiten het navigeren gebruik ik de andere functionaliteiten weinig (hartslag, kadans, training,...).
Ik heb al gehoord dat de Edge net in het navigeren wat achterloopt op de andere outdoor fiets gps-en. Welke alternatief waar ik beter meer kan navigeren (en ook tracks volgen) is beter dan de Edge? Moet ook met de gratische openfietsmap.nl werken
PS: Komt de Edge Touring in aanmerking? Wat zijn de verschillen qua navigatimogelijkheden met de gewone Edge toestellen?

Bedankt voor de suggesties, Johan

alle outdoor en edge toestellen kunnen routeren, kun je een track op volgen en kan je een kaart inladen die je wilt

bij de edge touring is er echter wel steeds een controle waardoor je een tweede (andere) paarse lijn ziet waar hij een alternatief op wegen geeft (dit kan je standaard niet uitzetten => voor inladen koers (track) de kaart uitschakelen en nadien terug inschakelen, of alternatief een niet routeerbare kaart als achtergrond extra installeren)

de edge touring en de edge 1000 hebben als extra: rondreis plannen (de surprise me functie naar analogie bij Mio)

Voor de rest zitten de verschillen in touchscreen of niet, in vervangbare batterijen of niet, grootte scherm, ...

Het meest economische in uw geval: de 800 behouden
Daar kan je even goed mee navigeren dan met om het even welk ander toestel
Mogelijk ken je niet de juiste handelingen maar daar kan een cursus een oplossing in bieden

Bericht ma 20 apr 2015 21:38
ES64F4 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2009 Radon QLT Team 2013 Radon Slide 150 26'er only.
Ben van een edge 605 overgegaan naar een oregon 600.
Prachtig toestel met veel mogelijkheden en een zeer duidelijk touch screen. :-)
Is wel wat logger en zwaarder dan een edge toestel.
En inderdaad een cursus is een aanrader om te doen.

Keer terug naar GPS