Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS Solo's Ride website

Solo's Ride website

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 25 jul 2013 17:00
kawa Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ik zou eerst de 85km eens moeten proberen, de langste afstand zie ik nog niet zitten...

Volgende week normaal gezien nog eens, waarschijnlijk de 55km. :oops:

Bericht vr 26 jul 2013 14:55
amedeeke Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Giant XTC Composite 2006 (8,7 kg)

Wat een prachtig verslag! Ik begin al spijt te krijgen dak zoveel tijd doorbreng op mijn baanslet! Dringend tijd om van deze mooie zomertemperaturen gebruik te maken en de mtb wat meer te pakken. Dan gebruik ik die voorvork ook nog eens voor wat anders dan vluchtheuvels en stoepranden :-)

Bericht ma 29 jul 2013 14:57
aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2

Al jaren aan het wachten op een kansje, misschien zondag de 55km.
De 85km zal er wat over zijn.

Bericht ma 29 jul 2013 15:36
endorfin Avatar gebruiker
Mountainbiker

amedeeke schreef:
Wat een prachtig verslag! Ik begin al spijt te krijgen dak zoveel tijd doorbreng op mijn baanslet! Dringend tijd om van deze mooie zomertemperaturen gebruik te maken en de mtb wat meer te pakken. Dan gebruik ik die voorvork ook nog eens voor wat anders dan vluchtheuvels en stoepranden :-)

Wanneer wil je gaan, misschien kom ik wel mee

Bericht do 01 aug 2013 14:44
Ozric Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 29er Pro
Komende zaterdag vertrek ik met het vrouwtje een week op verlof naar de Ardennen (Hotton)

De 55km-Solo's Ride staat ook op mijn programma... Eindelijk denk ik er klaar voor te zijn?! :-"

Op zondag rijd ik als test de 55 van Hockai (1400hm's), om dan dinsdag of woensdag (als Hockai verteerd is) me aan de 55-Solo's te wagen! Hopelijk blijft het droog tot dan?!

Kijk er zooooooo naar uit, ...na het lezen van alle verhalen hier :-D

Bericht vr 02 aug 2013 11:20
_anonymus_ Mountainbiker

Mijn bike: big wheels - steel is real
Solo's 55 is prachtig.
Lowies's Spa Ride is ook dik de moeite, als je graag af en toe eens wandelt.

Ik zou alle tochten eens moeten kunnen rijden, maar zo weinig tijd dit jaar.
Sinds de BeMC niet meer in de Ardennen geweest...

Bericht wo 21 aug 2013 11:47
Headshot Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
gisteren was het eindelijk zover, geinspireerd door Lowie vorige week heb ik zondag beslist om een poging te wagen. En het is gelukt, heb de Solo's ride 108 uitgereden in 11u23min. Ben er al 5 jaar over bezig sinds ik in 2008 de 85 heb gedaan. Mijn zwaarste tocht ooit, heb er nog een stukje bijgedaan om op 116km en 4106hm uit te komen.

Super tocht die ik iedereen kan aanraden. Maar wel goed doseren, zijn toch serieuze hellingen daar.

Bericht wo 11 jun 2014 16:32
saiko Avatar gebruiker
Test team

Mijn bike: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht ma 28 jul 2014 14:48
rocki Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 3x9ers
Super initiatief die site!!!
Eindelijk kan ik de solo 108 van mijn lijstje schrappen. Ik moest nog wat kilometers en hoogtemeters maken en ben gisteren dan eindelijk de lange solo's ride gaan doen. Niet zo spectaculair als de MMMM van in juni, maar ook mooi en hard. Een hele goede training. Het zijn er uiteindelijk 114km - 3970hm geworden in 9u45. Alleen de combinatie track lezen en afdalen is ni evident. Gelukkig ging het altijd van helemaal boven tot helemaal beneden. De twee laatste hellingen deden pijn (had mijn kilometers toen al), maar de hitte was de echte kwelling. De bevoorrading op km 42 en 63 waren een hemelsgeschenk.
Het bos na de 2 poortjes had toch wel last van omgevallen bomen. Niet evident dat klauteren. Voor de rest lag het heel goed. Die 2 lange hellingen met grote losse stenen zijn pareltjes. Zwaar maar ze geven dan ook veel voldoening.

Bericht wo 15 apr 2015 16:37
lowie Mountainbiker

Mijn bike: 2 x Corratec Airtech World Cup
update Solo's Ride en Stavelot Ride :

-singletrack Stoumont (Solo):
Die is opnieuw te doen. Op een 5-tal plaatsen liggen er nog een boom/bomen over het pad, maar daar is vlot overheen te stappen. Op de foto's ziet het er erger uit dan het in feite is.
Bijkomend probleem is vóór de singletrack : eerst moet je door 2 weidepoortjes (zie track), nadien kom je aan de bosrand waar je vrij scherp afdaalt richting de "echte" singletrack" >> daar zijn 3 nieuwe poortjes gemaakt, één met een laaghangende ketting, de 2 andere met koorden en musketons (zie eerste foto)
Voor wie de bomen niet ziet zitten heb ik een alternatieve track via de oever van de Amblève (niet de track op de site dus, maar deze is mooier) - de 5 poortjes zitten er nog wél in

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- parapente Coo (Solo + Stavelot):
een dikke 500 meter voorbij de 2de parapente-afzetplaats (de vergezichten ten N van Coo dus) is er momenteel geen doorkomen aan >> de afdaling die door het bos licht naar beneden gaat en waar men zelfs in een droge zomer moet opletten voor modder is nu door bosbouw herschapen in één modderbrij
Ook Lowie's Stavelot Ride zit met dit probleem.
Ik heb wel een alternatief gevonden.
>> track(s) te verkrijgen via lowiemarien@telenet.be

VorigeVolgende

Keer terug naar GPS