Forumoverzicht All about MTB Op zoek naar een bikepartner MTB - Mechelen

MTB - Mechelen

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht di 15 jun 2010 23:20
vrle Mountainbiker

Mijn bike: Merida Matts Sub 60

Sinds kort woon ik in Mechelen en hoewel het me tot nu toe erg bevalt, heb ik helaas nog niet al te veel uitdagende mtb-parcours kunnen ontdekken in deze streek.
Zelf heb ik geen wagen, ben ik een gemiddelde (vrouwelijke) mtb'er en ben doorgaans slechts beschikbaar in het weekend.
Woon je in het Mechelse ?
Ben je mss nog op zoek naar 'n mtb-partner ?
Laat dan zeker iets weten !
Gr,

Bericht di 15 jun 2010 23:41
frederikc Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Remedy 8, BH Trail Hunter D60K
in mechelen en directe omgeving zul je niet direct uitdagende parcours vinden.

dan moetje al eerder de kanten van rostselaar gaan opzoeken ofzo.
maar zonder wagen zal dit moelijk gaan denk ik
(heb dit probleem ook #-o )

de bloso van bonheiden is nog leuk aangezien de omgeving, zeker als je de streek leert kennen kun je hier nog wel een "tof" parcour maken en hier heb je ook verbinding met de bloso van haacht en van putte-grasheide (maar deze is echt niet de moeite)

als je bikepartners zoekt kun je mss best ook uw niveau vermelden, met iemand met hetzelfde niveau biken is altijd leuker he

greetz
frederikc

Bericht wo 16 jun 2010 08:35
el gordo Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: heeft geen zijwieltjes meer

Hey Vrle,

ik kan wat Frederikc zegt enkel maar bevestigen. Mechelen heeft inderdaad geen mtb-parcours; en voor iets of wat uitdaging ga je moeten uitwijken naar de omgeving.

Ikzelf ben een Puttenaar, doch het mtb-parcours van Putte doe ik alleen als ik uitbreiding zoek en/of km's wil afrijden.
Haacht ken ik alleen van TT's, maar die regio is wel veelbelovend.

Ik denk dat voor jouw de beste optie Bonheiden is, afhankelijk van je conditie/woonplaats kan je rustig van en naar Bonheiden fietsen om daar het parcours af te leggen. De startplaats ligt quasi direct in t centrum, dus gemakkelijk te bereiken.

Wat wel een uitdaging in Mechelen kan zijn; is in de omgeving van Procter & Gamble en Dupont. Als je de Antoon Spinoystraat ( ong tussen P&G en Dupont) volgt onder de autostrade door, kom je een terrein tegen waar leuke singletracks liggen, ... Daar kan je je gerust even uitleven!

Moest je ooit het parcours van Bonheiden wil doen met bikepartner, dan post je maar iets of stuur je een PB!

Bericht vr 18 jun 2010 18:01
Jurgen2704 Mountainbiker

Mijn bike: TREK 6700 en TREK 8000

Het Bloso parkoer van Bonheiden is inderdaad geen slecht parkoer.
Ik rij regelmatig dat parkoer. Veel speciaal is er wel niet te zien. Het is vooral een parkoer waar je snel kan op doorrijden.

Bericht vr 18 jun 2010 19:14
Yalta-cruiser Mountainbiker

Mijn bike: Isaac Impact

http://www.wtwaarloos.be/MTBparcours.html
Dit is het plattegrond van het parcours van de mtb tocht Waarloos..
Hij passeert het Mechels Broek (niet toegankelijk) maar gaat via Mechelen terug naar Waarloos...
Je kan op een Km-tje van van Chamizo fietsen inpikken en zo een tochtje van 50Km door weiden maken (meeste is toegankelijk)

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... t=waarloos
Hier vindt je iets over de tocht vorig jaar..

Eens je deze paden kent kan je zelf uitbreiden of inkorten...

Succes

Bericht zo 20 jun 2010 15:23
funkstar Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Salsa spearfish
Wij, mtb team margi Putte, vertrekken in de zomermaanden soms vanuitPutte met de fiets richting Rotselaar.
Vanuit Mechelen is dit ook geen onoverkomelijke afstand. Het is wel steeds saaie dijk.
Aan de brug van Werchter kun je de dijk oprijden zodat je direct op het parcours komt.
De bepijling valt wat tegen, maar met een kaartje kom je al een eind verder.

Bericht ma 21 jun 2010 09:51
frederikc Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Remedy 8, BH Trail Hunter D60K
funkstar schreef:
Wij, mtb team margi Putte, vertrekken in de zomermaanden soms vanuitPutte met de fiets richting Rotselaar.
Vanuit Mechelen is dit ook geen onoverkomelijke afstand. Het is wel steeds saaie dijk.
Aan de brug van Werchter kun je de dijk oprijden zodat je direct op het parcours komt.

Das toch al een afstand vanuit mechelen hoor.
Bij mij vanuit Rijmenam is dat al een +-19km (korste afstand over baan) + centrum mechelen is ook al zo'n +-10km van bij mij thuis, dat maakt ruwweg geschat een 29km da maakt al zo een kleine +-60km da je heen en weer rijdt.
Als je daartussen de route nog moet rijden.

En via de dijk van de dijle kan het zijn dat de afstand heen en weer nog groter is door het kronkelend karakter van de dijle.

Ik weet niet wat voor conditie vrle heeft, maar hiervoor moet die toch al degelijk zijn hoor.

greetz
frederikc

Bericht ma 21 jun 2010 18:54
Wicked_Uncle_Ernie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Spark & Scale
frederikc schreef:
funkstar schreef:

Das toch al een afstand vanuit mechelen hoor.
Bij mij vanuit Rijmenam is dat al een +-19km (korste afstand over baan) + centrum mechelen is ook al zo'n +-10km van bij mij thuis, dat maakt ruwweg geschat een 29km da maakt al zo een kleine +-60km da je heen en weer rijdt.
Als je daartussen de route nog moet rijden.

En via de dijk van de dijle kan het zijn dat de afstand heen en weer nog groter is door het kronkelend karakter van de dijle.

Ik weet niet wat voor conditie vrle heeft, maar hiervoor moet die toch al degelijk zijn hoor.

greetz
frederikc

20,3 Km volgens Google maps. Das een ideaal opwarmertje :-)

Haacht is ook nog te doen met de fiets vanuit Mechelen. De vaste route komt tot in Boortmeerbeek. dus dan kan je daar al ergens aansluiten.

En de bloso-route van Willebroek komt ook tot tamelijk dicht tegen Mechelen

Bericht ma 21 jun 2010 19:05
vrle Mountainbiker

Mijn bike: Merida Matts Sub 60

Oh, slechts een 20-tal km. Idd een ideale opwarmer, en dan natuurlijk nog terug, de perfecte cool down ... ;-)
Het is nu niet dat m'n conditie slecht is, of dat deze streek de allures heeft van de Ardennen (spijtig genoeg niet), dus het is in principe haalbaar, hoewel ik 'n beetje vrees dat ge me dan van de grond moogt komen rapen op 't einde.
In ieder geval bedankt voor de vele tips, 'k zal er 'ns een aantal van uitproberen. Bonheiden lijkt me wel iets, en dat terrein bij de P&G ook, kwestie van me technisch wat bij te scholen. Kan ik in 'n later stadium misschien wel terug naar de Ardennen.

Bericht ma 21 jun 2010 22:53
Havik Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Rush 5 L

alvast welkom.

Vanuit mechelen zijn de dichtse keuzes Bonheiden of willebroek vrees ik.
De bloso route van willebroek komt door Heffen (halfweg brouwerijstraat)
dus daar kan je mooi inpikken op de rode of groene lus (rode is 34Km groene weet ik niet van buiten)
en Mechelen - Heffen is niet echt een grote afstand

mvg
Havik

Volgende

Keer terug naar Op zoek naar een bikepartner