Forumoverzicht Productinfo 29er, de bike met de grote wielen 29r - Kleiner verzet aub 22/34

29r - Kleiner verzet aub 22/34

De alsmaar meer aan populariteit winnende mountainbike met de grote wielen, de 29'er, heeft vanaf heden haar eigen forumonderdeel. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 15 jan 2015 18:54
mud devil Mountainbiker

Mijn bike: CANYON 29"
iemand ervaring met RACE FACE BLADEN?????

https://www.bike-components.de/en/Race- ... rm-p31160/

Bericht zo 22 maart 2015 18:54
fieldbiker Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon CF SLX 9.9 - Cannondale Rush 2000 - Scalpel 2000
Vandaag in de Primavera (Andenne) ondervonden dat mijn tandwielen vooraan een redelijk "opgesoupeerd" zijn. Twee tanden afgebroken en de ketting werd verschillende keren van onder meegetrokken naar boven. Tandengeknars alom en kettingen die deuntjes zingen onder het rijden vind ik nu niet echt tof. Enfin, ik vind het wel raar dat na een kleine 3000 km de tandwielen (en ketting ook - is een KMC ketting en deze zijn blijkbaar toch vrij goed) er compleet aan zijn.

Mijn Grand Canyon is afgemonteerd met een 38/24 vooraan en ik zou willen overgaan naar een 38/22 of een 36/22 voor de Ardennen-ritten en de LCMT.

Zijn er onder jullie Canyon gebruikers die dit reeds gedaan hebben ? Welke bladen (is een XO crank 2x10) moet ik dan nemen en is een 22 haalbaar voor die direct mount voorderailleur ?

Graag jullie feedback,

Field

Bericht ma 23 maart 2015 12:00
erwin.91 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Sir9 , Jet9rdo
fieldbiker schreef:
Vandaag in de Primavera (Andenne) ondervonden dat mijn tandwielen vooraan een redelijk "opgesoupeerd" zijn. Twee tanden afgebroken en de ketting werd verschillende keren van onder meegetrokken naar boven. Tandengeknars alom en kettingen die deuntjes zingen onder het rijden vind ik nu niet echt tof. Enfin, ik vind het wel raar dat na een kleine 3000 km de tandwielen (en ketting ook - is een KMC ketting en deze zijn blijkbaar toch vrij goed) er compleet aan zijn.

Mijn Grand Canyon is afgemonteerd met een 38/24 vooraan en ik zou willen overgaan naar een 38/22 of een 36/22 voor de Ardennen-ritten en de LCMT.

Zijn er onder jullie Canyon gebruikers die dit reeds gedaan hebben ? Welke bladen (is een XO crank 2x10) moet ik dan nemen en is een 22 haalbaar voor die direct mount voorderailleur ?

Graag jullie feedback,

Field

Als je uw derrie nog kunt laten zakken mag die 22 geen probleem geven.

38/22 zou wel eens problemen kunnen geven omdat er een te groot verschil van tanden (16) is.

Dus als je uw derrie nog kunt laten zakken mag de combi 36/22 geen probleem zijn.

Bericht ma 23 maart 2015 14:08
Jemp Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Ik heb op mijn Nerve AL 29er een 22 34 combinatie zitten. Derrie vooraan helemaal beneden geplaatst en geen schakelproblemen.

Bericht ma 23 maart 2015 15:13
Glee Mountainbiker

Mijn bike: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite
Ook naar 36/22 gegaan op den Nerve 29
Heeft even geduurd eer ik de juiste afstelling vond vooraan, maar nu werkt het perfect.

gr

Bericht wo 25 maart 2015 20:54
fieldbiker Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon CF SLX 9.9 - Cannondale Rush 2000 - Scalpel 2000
Glee schreef:
Heeft even geduurd eer ik de juiste afstelling vond vooraan, maar nu werkt het perfect.

gr

Staat daar dan ook een direct mount voorderrie op ?

Field

Bericht wo 25 maart 2015 22:01
Glee Mountainbiker

Mijn bike: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite
fieldbiker schreef:
Glee schreef:

gr

Staat daar dan ook een direct mount voorderrie op ?

Field

Yep

gr

Bericht vr 27 maart 2015 20:41
scan Mountainbiker

http://www.blackspire.com/SuperPro-Chainrings

Heb de 22-34 besteld. Ik heb nu 24-38 erop zitten. Zal binnen een paar weken mijn ervaring even hierop zetten.

Bericht za 28 maart 2015 17:08
Jeanke6 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

scan schreef:
http://www.blackspire.com/SuperPro-Chainrings

Heb de 22-34 besteld. Ik heb nu 24-38 erop zitten. Zal binnen een paar weken mijn ervaring even hierop zetten.

Persoonlijk zou ik voor een 36-22 gegaan zijn, met 34 ga toch inboeten op max snelheid. 38/22 is sowieso een no-go. 36/22 ideaal voor mij voor de heel zware meerdaagse en verder volstaat een 38/24 wel voor de snellere marathons

Bericht za 28 maart 2015 20:34
scan Mountainbiker

Het is vooral om makkelijker te kunnen klimmen (zuid limburg & ardennen). Snelheid is voor mij van minder belang. Mocht het zijn kan ik ook voor de vlakke tochten even de tandwielen omzetten. op voorhand de hoogtemeters eens controleren waar dat we gaan rijden.

VorigeVolgende

Keer terug naar 29er, de bike met de grote wielen