Forumoverzicht Productinfo 29er, de bike met de grote wielen 29r - Kleiner verzet aub 22/34

29r - Kleiner verzet aub 22/34

De alsmaar meer aan populariteit winnende mountainbike met de grote wielen, de 29'er, heeft vanaf heden haar eigen forumonderdeel. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team


Bericht za 22 nov 2014 01:16
mtbtom1 Mountainbiker

Berichten: 14
Momenteel rij ik met een 22 /36 en een 11/36 pion
Wat voor mij een ideaal verzet is
Enkel de 22/36 ta kettingbladen zijn immens snel versleten!
Amper 2300 km en de tanden zijn al scherpe punten.
Weet hier iemand daar een goed alternatief voor?

Bericht za 22 nov 2014 01:39
BertG Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 1105
Mijn bike: Niner Air9 carbon, Niner EMD
mtbtom1 schreef:
Momenteel rij ik met een 22 /36 en een 11/36 pion
Wat voor mij een ideaal verzet is
Enkel de 22/36 ta kettingbladen zijn immens snel versleten!
Amper 2300 km en de tanden zijn al scherpe punten.
Weet hier iemand daar een goed alternatief voor?


Mijn Blackspires houden het een dikke 5000 km uit.

Bericht za 22 nov 2014 02:44
mtbtom1 Mountainbiker

Berichten: 14
BertG schreef:
mtbtom1 schreef:
Momenteel rij ik met een 22 /36 en een 11/36 pion
Wat voor mij een ideaal verzet is
Enkel de 22/36 ta kettingbladen zijn immens snel versleten!
Amper 2300 km en de tanden zijn al scherpe punten.
Weet hier iemand daar een goed alternatief voor?


Mijn Blackspires houden het een dikke 5000 km uit.



alvast bedankt voor de reactie
die gaan dan toch al 2keer zo lang
nu nog hopen dat ze geen 2 keer zo duur zijn :-)

Bericht di 25 nov 2014 16:31
wasbeer2006 Mountainbiker

Berichten: 930
Mijn bike: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
2300km is wel heel kort! Ik doe met een XX setje toch wel een 10K en met een xtr 970 heb ik nu 20K gereden en nog zijn ze goed. Maarja blijf niet te lang op je 22t rijden dan slijt het wel snel. Vroeguhh! reden we op een triple en veel op je 32 dat scheelde ook wel.

Bericht wo 26 nov 2014 00:47
mtbtom1 Mountainbiker

Berichten: 14
wasbeer2006 schreef:
2300km is wel heel kort! Ik doe met een XX setje toch wel een 10K en met een xtr 970 heb ik nu 20K gereden en nog zijn ze goed. Maarja blijf niet te lang op je 22t rijden dan slijt het wel snel. Vroeguhh! reden we op een triple en veel op je 32 dat scheelde ook wel.





inderdaad 2300km is veel te kort!
het 22 kransje is nog niet versleten
maar het 36tanden blad is helemaal weg bijna een ninja ster :-)
de casette en ketting zijn ook nog prima
de ta bladen zijn wel veel lichter dan die van xt
maar een ware aanslag voor de portemonee
heb er voorlopig de originele 24/38 weer opgezet.
todat de blackspires binnen zijn ;-)
dus nog effe wachten om weer de hoogtemeters op te zoeken

Bericht do 08 jan 2015 23:41
mtbtom1 Mountainbiker

Berichten: 14
weet er iemand of ik op een dubbele xt crank 64/104
ook zonder problemen slx tandwielbladen kan monteren?
Dit zou voor mij een goedkoper alternatief kunnen zijn dan de xt bladen
aangezien ik enkel in de winter met originele vertanding 24/38 rij

Bericht vr 09 jan 2015 00:02
mtbtom1 Mountainbiker

Berichten: 14
mtbtom1 schreef:
weet er iemand of ik op een dubbele xt crank 64/104
ook zonder problemen slx tandwielbladen kan monteren?
Dit zou voor mij een goedkoper alternatief kunnen zijn dan de xt bladen
aangezien ik enkel in de winter met originele vertanding 24/38 rij




https://www.bike-components.de/en/Shima ... ch-p38005/

deze heeft ook een 104 insteek en is ook voor een 10speed
maar heeft een derde vd prijs
mss ook 3 maal zo zwaar :-) maar zal me een worst wezen in de winter doe ik toch enkel lsd trainingen
toch vraag ik me af of dit zal lukken
de kettingbladen zijn misschien dunner of dergelijke welke problemen kan geven

Bericht vr 09 jan 2015 10:18
slashy Mountainbiker

Berichten: 234
Mijn bike: rocky bERG
inderdaad 2300km is veel te kort!
het 22 kransje is nog niet versleten
maar het 36tanden blad is helemaal weg bijna een ninja ster :-)
de casette en ketting zijn ook nog prima


ik twijfel wel redelijk aan de opmerking dat je ketting nog goed is. gebruik je een kettingchecker ? (parktool CC-2 bvb, kost minder dan 10 euro). ik kan me niet voorstellen dat je blad zo snel slijt en dat je ketting nog goed is. ik denk dat je sneller moet je ketting vervangen en evt 2-3 kettingen pakken en om de 700 km of zo omwisselen zo kan je het langst genieten van je bladen en cassette.

duurzaamste bladen zijn voor mij de ti bladen van carbon-ti. maar die zijn wel serieus duur.
raceface heeft ook goeie reputatie, dat zijn ook propere alu bladen.

TA is idd shit.

Bericht vr 09 jan 2015 14:55
mtbtom1 Mountainbiker

Berichten: 14
slashy schreef:
inderdaad 2300km is veel te kort!
het 22 kransje is nog niet versleten
maar het 36tanden blad is helemaal weg bijna een ninja ster :-)
de casette en ketting zijn ook nog prima


ik twijfel wel redelijk aan de opmerking dat je ketting nog goed is. gebruik je een kettingchecker ? (parktool CC-2 bvb, kost minder dan 10 euro). ik kan me niet voorstellen dat je blad zo snel slijt en dat je ketting nog goed is. ik denk dat je sneller moet je ketting vervangen en evt 2-3 kettingen pakken en om de 700 km of zo omwisselen zo kan je het langst genieten van je bladen en cassette.

duurzaamste bladen zijn voor mij de ti bladen van carbon-ti. maar die zijn wel serieus duur.
raceface heeft ook goeie reputatie, dat zijn ook propere alu bladen.

TA is idd shit.


Inderdaad het is uitzonderlijk dat de ketting en cassette het zo lang volhouden heb er ondertussen 5500km mee gedaan en schakelt nog perfect dus waarom zou ik ze dan vervangen

Bericht vr 09 jan 2015 15:52
slashy Mountainbiker

Berichten: 234
Mijn bike: rocky bERG
omdat je ketting uitgerokken is daarom. dat kun je niet zien, dat moet je meten. als je natuurlijk liever bladen koopt ipv kettingen is dat jouw keuze natuurlijk. it's a free country.

VorigeVolgende

Keer terug naar 29er, de bike met de grote wielen





cron