Even mijn persoonlijke mening hierover want ik lees hier toch zaken die voor mijn gevoel op misvattingen zijn gestoeld of op vooroordelen.
Als je een rit doet in bijv. de Ardennen en je hebt de bedoeling om de geoefende MTB'er de loef af te steken met je E-MTB dan garandeer ik jullie dat de heren en dames die je van te voren hebt ingehaald al lachend na een km of 20 je terug voorbij steken....simpelweg omdat je accu leeg is.
Hoe dom ben je dan niet bezig

Dus laten wij de zaak wat nuanceren en bedenken dat je met een E-MTB niet zomaar constant gedurende een 50km op de hogste ondersteuning kunt rijden want dan kom je bedrogen uit, zeker op ruw terrein.
Figuren die zich proberen te bewijzen met hun E-MTB's t.o.v. de echte MTB'ers vind ik persoonlijk dikke loosers.
Als ik een keer de kans krijg om met zo'n MTB tocht mee te doen dan zal ik zeker niet bij de eersten zijn, als ik al de middenmoot zou halen, voor de volgende redenen:
1) Als je je ondersteuning met verstand gebruikt om het einde van de rit te kunnen halen bestaat het niet dat je een geoefende MTB'er op het einde van die rit voor bent.
2) Ik gebruik wel mijn verstand en heb respect voor de echte MTB'ers en zou dus nooit den onnozelaar uithangen door stoer te doen met mijn "moterke".
Een E-MTB is geen wondermiddel en kan over langere afstanden niet tippen aan de krachtige benen van een geoefende MTB'er.
Elke E-MTB'er die denkt van wel weet niet waar die over praat of het is een joker die beter iets anders gaat doen.
Ik denk wel dat wij het daar over eens kunnen zijn.
Ik hoop dat ik nu een iets ander licht heb geworpen op dit nogal gevoelig onderwerp.