Vking schreef:
@Julie bedankt voor de tip. Ik rij nu ook met een fully en besef dat het verstandig is om owv de prijs niet over te stappen.
Kunnen jullie mij wat meer vertellen over de hoelang een batterij meegaat?
Ik ben vorige week eerder toevallig tijdens een opendeurdag gaan informeren bij een dealer van Haibike. Volgens de man zou je met een volle batterij ( 400w, motor van 250 w)in de laagste stand tot 138 km kunnen doen.
Wat is jullie ervaring komt de afstand op de display overeen met realiteit. Mijn doel is om naast met mijn clubgenoten mee te kunnen blijven gaann ook lange ritten ( 6 uur) te kunnen blijven doen. Is het dat haalbaar of moet er een reserve batterij mee in een rugzak?
Ik overweeg volgende zomer een ebike te huren op vakantie, om het eens te proberen. Iemand goede suggesties waar dat kan?
Ergens is er nog altijd de hoop dat het niet nodig gaat zijn. Mijn huisarts vindt het advies van de cardioloog nogal overdreven en beperkend. Half mei heb ik evenwel een afspraak voor een 2 de opinie.
heykes Vking,
alles hangt inderdaad af in welke stand je rijdt, maar ook temperatuur, wind, beetje bandenkeuze, hoogtemeters, baan, veld... enz...
ik heb mijn E-MTB nu al een poosje (en hij is ook getuned, want de collega's zouden anders iets meer dan 25/uur rijden op de baan en dan mag je echt gaan duwen met een fiets die 10 kg zwaarder weegt)
mijn ervaring:op de baan, niet teveel hoogtemeters en verstandig rijden: meer dan 120 km (ook bij getuned)
in het veld: 55 km, 1200 HM... bat bijna plat...
ik heb steeds wel een reserve batterij mee... kost wat geld, maar dan ben je zeker en moet je je geen zorgen maken
ikzelf ben onderhevig aan reuma en heel wat ontstekingen die plots opduiken, en op dat moment kan je zeker gewoon relax meerijden zonder te forceren.
ik ben super tevreden dat dit bestaat... zo kan ik toch nog genieten van mijn favo sport!