Forumoverzicht Productinfo Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB SPEC FATBOY

SPEC FATBOY

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Angelo., Test team

Bericht di 13 jan 2015 08:18
saiko Avatar gebruiker
Test team

Mijn bike: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
Fatbikes zijn niet bang in het donker hoor.

Bericht di 13 jan 2015 14:40
Burdishoe Mountainbiker

Mijn bike: Steel is Real

saiko schreef:
fatbikes zijn slecht in de modder.

Door de brede banden blijf je drijven op de modder en schuif je weg.
Zand sneeuw, losse stenen, dikke wortels, off-road dat is voor de fatbikes.

Met een Nate 3.8 vooraan en ne dirt wizard achteraan toch wel grip en momenteel is er bij ons wat modder tussen het water;)

Bericht di 13 jan 2015 14:45
saiko Avatar gebruiker
Test team

Mijn bike: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
tuurlijk is het doenbaar. ik cross nu ook rond met een nate en een HuHu.
maar voor deze modder zijn er betere opties.

Ik heb de indruk dat veel mensen een fatbike kopen voor het slechte weer of 'slechtweerfiets'
En dat terwijl een fatbike veel beter tot zijn recht komt op droog/technisch terrein

Bericht di 13 jan 2015 16:06
cool4blade Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Epic S-Works, Specialized Fatboy
demollie schreef:
Afbeelding

Mooi mooi, proficiat met de aankoop.
Heb die precies nog al ergens gezien :-D :-" :-"

Bericht do 15 jan 2015 20:40
demollie Mountainbiker

Mijn bike: Scott addict sl Scott scale Scott scale 29er Cannondale Flash HI-MOD

Heb er vandaag een 10 kilometerkes mee gedaan op de weg maar de remmen daar heb ik nog twijfels over misschien gaat het nog weg over maar telkens bij het nemen van een bocht heb ik dat vervelend geluid van schurende remmen heeft nog iemand dat probleem met de standaard remmen anders ga ik ze al vervangen door shimano xt

Bericht do 15 jan 2015 22:41
Herder Alex² Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Specialized Fatboy Expert 2015
demollie schreef:
Heb er vandaag een 10 kilometerkes mee gedaan op de weg maar de remmen daar heb ik nog twijfels over misschien gaat het nog weg over maar telkens bij het nemen van een bocht heb ik dat vervelend geluid van schurende remmen heeft nog iemand dat probleem met de standaard remmen anders ga ik ze al vervangen door shimano xt

Proficiat met de aankoop =D>
Ik heb afgelopen weekend 50 km gebold met een testbike, net zoals jouwe. De remmen sleepten niet. Integendeel, elke keer ik een diepe plas (bosgrond) inging, verbaasde het mij dat ze niet sleepten. Wel piepten ze enorm door al die nattigheid.
Wat je kan doen is misschien eens de remklauw afstellen op de schijf. Moet ik soms ook doen met mijn MTB.
Remmen doen ze eerder matig. Zo'n "sompig" gevoel. Alleszins minder goed dan mijn Avid Juicy 5 ... en dat zijn ook al geen superremmen. Maar dit deed niets af van het enorme rijplezier dat ik er mee beleefde. Enne, zo snel heb ik nu ook weer niet gereden dat ik noodstoppen moest maken :lol:

Bericht do 15 jan 2015 22:50
Christ D. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Intense Tracer 00 , Speci Fatboy 15
Ik heb ook al een tijdje de oranje fatboy , zalige fiets . Remmen heb ik op een fiets gezet waar ik niet veel meer mee rij . Tubeless en beetje carbon kom ik op 13.5 kg voor een Medium.
Afbeelding

Bericht vr 16 jan 2015 09:15
Mountainbiker

demollie schreef:

Had juist hetzelfde, gaat wel meer weg als de remblokjes ingeremd zijn.
Over de remmen zelf ben ik minder te spreken. Gewoontjes bij droog weer en idd sompig en onvoldoende als het nat is die Tektro's. Ik heb nu een 450km gebold en de remblokken achteraan zijn volledig weg (zal ook wel komen door het slechte weer en de modder :oops: ).
Denk dat ik nog 1 setje blokken ga steken nu en dan ook uitkijken naar een setje XT-remmen.

Een ander vraagje hier. Weet er iemand of een XT shadow derailleur gemakkelijk af te stellen/combineren is met de gripshifts, want zou de standaard ook ineens willen veranderen ? Of beter bij SRAM blijven en naar X0 gaan of zoiets.

Bericht vr 16 jan 2015 12:15
corragio Mountainbiker

Mijn bike: 29 SworksEpicWC-29RockyVertexRSL-Fatboy- Tarmac SL2 Sworks
Shimano derrie achter werkt niet met sram shifters.. Andere verhouding qua schakel/afstand. Enkel de voorste derrie maakt dit niet uit.

Dus of alles Shimano of alles Sram jammer genoeg...

Ik heb die Tektro by the way ook meteen door xtr setje vervangen, die Tektro is gewoon een van de "bespaarde" onderdelen geweest op de Fatboy, vr de aankoop...

Bericht za 17 jan 2015 09:11
Mountainbiker

corragio schreef:
Shimano derrie achter werkt niet met sram shifters.. Andere verhouding qua schakel/afstand. Enkel de voorste derrie maakt dit niet uit.

Dus of alles Shimano of alles Sram jammer genoeg...

Ik heb die Tektro by the way ook meteen door xtr setje vervangen, die Tektro is gewoon een van de "bespaarde" onderdelen geweest op de Fatboy, vr de aankoop...

Ok thanks, dan weet ik genoeg :wink:

VorigeVolgende

Keer terug naar Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB