Forumoverzicht Productinfo Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB Carbon velgen Fatboy

Carbon velgen Fatboy

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Angelo., Test team

Bericht do 15 jan 2015 09:36
Hoezo Mountainbiker

Mijn bike: Sandman Hoggar Ti
Tonto schreef:
Ik heb ondertussen een Carbon stuur en zadelpen, andere binnenbanden gestoken en dat was wel het grootste gewichtwinst.
Ik zou nu nog opteren voor een wat smallere banden maar weet niet goed welke? Ik dacht aan 4.00 of 3.80. Maar welk merk?
Misschien brengt Specialized wel een set Carbon velgen uit voor de Fatboy.
De Fatboy weegt nu 13,51 kg.

Wat bedoel je met de Fatboy gebruiken als mountainbike? Ik dacht dat ik dit al deed.

ik heb nog een paar zo goed als nieuwe snowshoe vee rubber liggen in de maat 4.5 gewicht rond de 1200 a 1250 Gr moest je er interesse in hebben.

Bericht do 15 jan 2015 17:17
endorfin Avatar gebruiker
Mountainbiker

Tonto schreef:
Inderdaad Sarma Bikes heeft mooie spullen.
Is het riskant dan bij deze firma te bestellen en hoe zit dit dan bij de douane, extra kosten?
Sandman onder de 10 Kilo, pfff dat is wel heel licht. =D> Dat zal niet lukken met de Fatboy vermoed ik. :drunk:

Groeten

Sarma heb ik zelf zeer slechte ervaring mee.
En ik niet alleen, daar kan je veel slechte dingen over vinden op mtb-news.de en mtbr.com

Bericht vr 16 jan 2015 20:33
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: SPECIALIZED Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECIALIZED FATBOY EXPERT / STUMPJUMPER FSR EVO
Ik zal een keer een kijkje nemen op MTBR.com, bedankt hiervoor. Mag ik weten wat er is foutgelopen?

Heeft iemand een idee met wat ik de rode velg linten zou kunnen vervangen? Wel met binnenband.
Ductape of zo? Ik denk dat zo een velg lint toch wel wat rondraaiende grammen op de weegschaal legt.

Groetjes

Bericht vr 16 jan 2015 21:41
_alain_ Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ¿que?
Ik rij al een paar jaar met ducktape in een 65mm velg.
Anderen doen er zelfs sierlint in. Dan kan je nog wat met tekeningetjes spelen in je lint.

Bericht zo 18 jan 2015 10:20
Herder Alex² Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Specialized Fatboy Expert 2015
Tonto schreef:
Ik zal een keer een kijkje nemen op MTBR.com, bedankt hiervoor. Mag ik weten wat er is foutgelopen?

Heeft iemand een idee met wat ik de rode velg linten zou kunnen vervangen? Wel met binnenband.
Ductape of zo? Ik denk dat zo een velg lint toch wel wat rondraaiende grammen op de weegschaal legt.

Groetjes

Google eens op "Duct tape" en "Duck tape". Dan zal je de gekste motiefjes zien om je velgen een leuk uitzicht te geven. Wat ook heel leuk is zijn de reflecterende linten. Google : "retro reflective". Ik heb al een foto gezien van iemand die er "Astro gras"-tapijt ingelegd heeft. Heel grappig. Misschien leuk voor de lente aan te kondigen :-D Of in de kerstperiode kan je dan kerstboompjes in je velgen tonen, of met de verjaardag van de Queen van Engeland met de "Union Jack" in je velgen rondvlammen :-D Ik ga alleszins zo iets proberen :lol:
Succes !

Bericht zo 18 jan 2015 23:33
Herder Alex² Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Specialized Fatboy Expert 2015

Bericht di 20 jan 2015 14:01
BoXeR Avatar gebruiker
Mountainbiker

nextie carbon rims

Bericht di 20 jan 2015 14:18
saiko Avatar gebruiker
Test team

Mijn bike: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
of ook niet
Afbeelding

Afbeelding

Bericht di 20 jan 2015 23:06
BoXeR Avatar gebruiker
Mountainbiker

:lol:

Bericht ma 02 feb 2015 21:38
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: SPECIALIZED Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECIALIZED FATBOY EXPERT / STUMPJUMPER FSR EVO
Ik heb ondertussen het velglint vervangen door ductape, 1 omwikkeling met de kleefkant naar binnen en dan daar 2 omwikkelingen rond, kleefkant op kleefkant dus.
Ziet er wel mooi uit maar is wel een paar gram zwaarder per velg! :lol:
Dat was nu net niet de bedoeling! ](*,)

Heeft er iemand al Nextie velgen besteld? Zo ja wat is de ervaring? ( levertijd, kwaliteit, foto mag altijd maar geen zoals hierboven )

Groetjes TonTo

VorigeVolgende

Keer terug naar Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB