Forumoverzicht Productinfo Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB Carbon velgen Fatboy

Carbon velgen Fatboy

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Angelo., Test team

Bericht di 03 feb 2015 08:10
saiko Avatar gebruiker
Test team

Mijn bike: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
op mtbr staan vooral negatieve verhalen over nextie.
- Geen antwoorden meer nadat de velgen betaald zijn
- Lang wachten op velgen
- lakfouten in de velg
- lak die los komt
- velgen die niet veel kunnen verdragen (zie hierboven ...)
- spaakgaten die niet goed zijn

Bericht di 03 feb 2015 11:55
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: SPECIALIZED Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECIALIZED FATBOY EXPERT / STUMPJUMPER FSR EVO
Daar was ik inderdaad aan het lezen, maar dacht dat iemand hier misschien toch een setje had vast gekregen.
Als ik dat allemaal zie, kan ik er beter met mijn pollen afblijven. We zullen maar verder zoeken hé. :(

Groeten

Bericht wo 04 feb 2015 21:13
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: SPECIALIZED Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECIALIZED FATBOY EXPERT / STUMPJUMPER FSR EVO
Vandaag een mailtje gestuurd naar HED Cycling en Sarma Bikes!
Heeft er iemand al besteld bij de Amerikanen of de Chinezen? Is daar veel risico aan verbonden?
Ik kan mij voorstellen dat je daar een serieuze bestelling doet, je betaald op voorhand en misschien zie je de bestelde spullen wel nooit! Maar ja, dat is dan weer een kwestie van vertrouwen. :-k

En dan zullen we maar zwijgen van de douane zeker. Iemand een idee hoeveel procent er bij komt bij de aankoopprijs? :evil:

Laat maar horen.

Groetz

Bericht wo 04 feb 2015 21:53
saiko Avatar gebruiker
Test team

ik heb ooit een carver o-beast laten overkopen uit the US and A, vork koste 299$, heb 80 euro moeten betalen dacht ik aan de douane

Bericht vr 06 feb 2015 17:14
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Heeft er iemand een idee waar ik de carbon Race Face Next SL, PF30 BB, 100mm met 2x10 met 36 en 22 tanden passend op de Fatboy kan vinden/bestellen? :bounce:

Groetz

Bericht za 07 feb 2015 11:03
Herder Alex² Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Specialized Fatboy Expert 2015

Bericht za 07 feb 2015 19:43
saiko Avatar gebruiker
Test team

Tonto schreef:
Heeft er iemand een idee waar ik de carbon Race Face Next SL, PF30 BB, 100mm met 2x10 met 36 en 22 tanden passend op de Fatboy kan vinden/bestellen? :bounce:

Groetz

crank only :
https://www.bike-components.de/de/Race- ... el-p41269/

keting blaren en lagers kunt ge ook daar vinden.
Let wel op dat ge dan weer met BB30 zit ...
koop maar direct een extra lagerset erbij

Bericht zo 08 feb 2015 10:33
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Bedankt voor de tip. Is BB30 dan niet goed? Nu steekt er PF30 in, is dat dan zo veel beter? En wat is het verschil?
Sorry voor al de vragen maar op gebied van techniek loopt het nog niet zo vlot, :oops: alhoewel ik hier al veel gelezen en geleerd heb.

Groetz

Bericht zo 08 feb 2015 10:58
Japie carbon Mountainbiker

Mijn bike: Scott scale 29

BB30 en PF30 is een verschil in lagers. De cranks zijn hetzelfde.

Bericht zo 08 feb 2015 11:01
saiko Avatar gebruiker
Test team

FB30 en BB30 zij beide niet geweldig.
Er komt redelijk veel modder snel aan de lagers.

Beste qua levensduur zijn de goedkope raceface cranks met BSA lagers of de Sram cranks met de gewone Sram GXP lagers.

Jammer genoeg zitten de lichte en mooie cranks bijna zo goed als altijd opgescheept met 30mm lagers.

Zelf zit ik ook met 3 van van die cranks (BOR,e13,RFnext) maar ik hoop nog altijd dat er ooit een gewoon betaalbaar XT crank komt met BSA lagers voor fatbikes

VorigeVolgende

Keer terug naar Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB