Forumoverzicht Productinfo Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB Carbon velgen Fatboy

Carbon velgen Fatboy

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Angelo., Test team

Bericht zo 22 feb 2015 10:52
vighor Mountainbiker

Mijn bike: Surly Moonlander, Muru Witjira
Tonto schreef:
Daar was ik inderdaad aan het lezen, maar dacht dat iemand hier misschien toch een setje had vast gekregen.
Als ik dat allemaal zie, kan ik er beter met mijn pollen afblijven. We zullen maar verder zoeken hé. :(

Groeten
saiko schreef:
op mtbr staan vooral negatieve verhalen over nextie.
- Geen antwoorden meer nadat de velgen betaald zijn
- Lang wachten op velgen
- lakfouten in de velg
- lak die los komt
- velgen die niet veel kunnen verdragen (zie hierboven ...)
- spaakgaten die niet goed zijn

Ik heb Sarma en Nextie Carbon velgen. Bij beide geen problemen met bestellen of levering gehad.
Kwaliteit van de Sarma is imho beter, ze zijn ook een stuk duurder.
Verder met de Nexties niet de issues gehad die genoemd zijn. Wel waren in mijn set de spaakgaten recht geboort. Dus de spaken staan iets schuin ten opzichte van de Nippels. Dat zou nu met de laatste series gecorrigeerd zijn.
Ik ken nu al 4 fatbikers vanuit mtb-news.de forum die met de Nexties onderweg zijn (Pfalz, Taunus, Harz) en tot nu toe geen problemen hebben.

Als je voor 65mm gaat - http://www.light-wolf.de is een duitse wielbouwer die de Nextie velgen blijkbaar onder zijn Naam gebruikt. Zal wel duurder zijn maar heb je wel eu garanties etc.

Voor NextSL kun je ook bij r2-bikes.de kijken. Of daar dan ook de Italiaanse Carbon Felgen meebestellen ;)

Sorry voor late reactie, ik kijk hier maar eens in de zoveel tijd omdat er vrij weinig gebeurt ;)
Zit normaal op het nl en het de forum, was hier eelijk gezegt hoofdzakelijk om pics van de nieuwe Sandman Spullen te zien :D.

Bericht zo 22 feb 2015 20:53
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: SPECIALIZED Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECIALIZED FATBOY EXPERT / STUMPJUMPER FSR EVO
Bedankt voor de info, ik heb ondertussen complete velgen besteld bij SarmaBikes.
Al mijn vragen werden werden onmiddellijk beantwoord en je kan je pakket volgen met een trackingnummer.
Ik hou jullie op de hoogte als ze aangekomen :bounce: zijn en plaats dan wel foto's!

Grtz

Bericht ma 23 feb 2015 09:07
saiko Avatar gebruiker
Test team

Mijn bike: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
Welke velgbreedte hebt ge genomen ?

Bericht ma 23 feb 2015 21:58
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: SPECIALIZED Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECIALIZED FATBOY EXPERT / STUMPJUMPER FSR EVO
Ik heb de 80 mm velgen genomen en ben van plan daar een 4.00 of 3.80 band op te leggen.
Direct voor de eerste keer tubbles leggen! [-o<

Grtz

Bericht di 24 feb 2015 09:03
saiko Avatar gebruiker
Test team

Mijn bike: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
Gaat ge strandraces rijden of emigreren naar een streek met veel sneeuw ?

Bericht di 24 feb 2015 13:47
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ge moogt kiezen!

Vorige

Keer terug naar Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB