Forumoverzicht Productinfo Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB Fatboy SL

Fatboy SL

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Angelo., Test team

Bericht di 03 feb 2015 11:53
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: SPECIALIZED Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECIALIZED FATBOY EXPERT / STUMPJUMPER FSR EVO
Heeft er iemand een idee of de SL ook naar België komt. Ziet er wel netjes uit en ze claimen een gewicht van 10,8 kg!! :P
Lijkt me wel heel weinig.

https://eriksbikeandboard.files.wordpre ... hoto-4.jpg

Goeten

Bericht di 03 feb 2015 12:40
saiko Avatar gebruiker
Test team

Mijn bike: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
Race face next SL crank, HED carbon wielen, single ring,...
10.8 kg zonder pedalen is dan zeker mogelijk maar zal wel genoeg kosten.

Hopelijk is de geometrie wat veranderd, enkel wat smallere velgen erin (50-60mm) en dan kan het nog wel iets worden.

Bericht wo 04 feb 2015 21:04
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: SPECIALIZED Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECIALIZED FATBOY EXPERT / STUMPJUMPER FSR EVO
Daarstraks een mailtje gehad van mijn dealer en de SL komt niet naar België en ook voor volgend jaar is nog niets bekend. Spijtig wat het wel een knap fietske!

Groetz

Bericht wo 04 feb 2015 21:55
saiko Avatar gebruiker
Test team

zoals hij daar op de foto staat heb je er niet veel aan in België

Bericht wo 04 feb 2015 23:31
Tonto Avatar gebruiker
Mountainbiker

Dacht ik ook, 1 blad vooraan is te weinig voor mij. Ik zou dat niet rond krijgen. :oops:
Of doelde ge op,iets anders?

Bericht do 05 feb 2015 09:27
saiko Avatar gebruiker
Test team

velgen zijn te breed.

alles boven de 65mm is fijn in de sneeuw, of het strand of in een woestijn maar om ermee te mountainbiken is het niet geweldig.
Banden worden dan te log en reageren minder goed in bochten en op technische stukken.

Keer terug naar Singlespeed, tandem, Fatbike en E-MTB