Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Pedaalmagneet installeren

Pedaalmagneet installeren

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht ma 29 dec 2014 20:03
GuanoApe Mountainbiker

Ik weet niet of ik in het juiste forumonderdeel zit, maar ga mijn vraag alvast stellen.

Voor de cadanssensor van mijn Garmin dien ik een pedaalmagneet te installeren. Op zich geen probleem...

Echter is de trapperarm van mijn Cube niet vlak langs de binnenkant en kan ik de magneet niet op een vast oppervlak bevestigen.

Zie foto hoe het moet zijn: http://www.imagebam.com/image/e5757c377185669
Trapperarm van mijn Cube is dus 'hol' lang naar de binnenkant toe.

Iemand tips hoe ik dit stevig kan bevestigen doch later makkelijk verwijderen indien nieuwe mountainbike.

Bericht ma 29 dec 2014 20:27
Wacky-S Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Custom Wacky-S

Maar 1 tip: steek dat ding van Garmin zelf terug in het doosje.
Loop even langs bij een bloemenwinkel en vraag naar die magneetjes die ze gebruiken voor corsages.
Kost 2 keer niets, past perfect in de ronding van je pedaalas (dus geen lijm/tiewraps etc nodig), bijna onzichtbaar, makkelijk terug te verwijderen en werkt super!! :wink:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Wacky-S op ma 29 dec 2014 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht ma 29 dec 2014 20:31
GuanoApe Mountainbiker

Wacky-S schreef:
Maar 1 tip: steek dat ding van Garmin zelf terug in het doosje.
Loop even langs bij een bloemenwinkel en vraag naar die magneetjes die ze gebruiken voor corsages.
Kost 2 keer niets, past perfect in de ronding van je pedaalas (dus geen lijm/tiewraps etc nodig), bijna onzichtbaar, makkelijk terug te verwijderen en werkt super!! :wink:

Lijkt mij het proberen waard! Thanks :-D

Blijft dat goed hangen?
Na een baggerpartij... Mss beter meteen enkele reserve vragen dan.

Bericht ma 29 dec 2014 20:44
Wacky-S Avatar gebruiker
Mountainbiker

Zie foto hierboven.

Blijft heel goed hangen op XT spd's. Als je pedalen titanium assen hebben is het een ander verhaal.
Ik had op de MTB er eerst een beetje TEC7 tussen gespoten voor de zekerheid, maar denk dat dat zelfs overbodig is...
Op de racefiets blijft het perfect zitten zonder... probeer maar eens...

Was mijne Garmin al kwijt na de 2de rit, nochtans goed vastgezet met dubbelzijdige kleefband en tiewrap ](*,)

Bericht ma 29 dec 2014 21:03
GuanoApe Mountainbiker

Wacky-S schreef:
Zie foto hierboven.

Blijft heel goed hangen op XT spd's. Als je pedalen titanium assen hebben is het een ander verhaal.
Ik had op de MTB er eerst een beetje TEC7 tussen gespoten voor de zekerheid, maar denk dat dat zelfs overbodig is...
Op de racefiets blijft het perfect zitten zonder... probeer maar eens...

Was mijne Garmin al kwijt na de 2de rit, nochtans goed vastgezet met dubbelzijdige kleefband en tiewrap ](*,)

Zo simpel is het dus... Al mailtje gestuurd naar bevriende bloemist.
Wordt vervolgd! :-)

Bericht vr 02 jan 2015 19:46
GuanoApe Mountainbiker

Danku Wacky-S! :-)

Werkt perfect op dezelfde locatie als bij jou.
En heb ook de indruk dat het niet meteen zal lossen!

Bericht vr 02 jan 2015 21:32
Wacky-S Avatar gebruiker
Mountainbiker

Graag gedaan... en voordeel van zo een magneten is dat ze inderdaad niet lossen en toch makkelijk te verwijderen zijn zonder sporen na te laten :-D

Bericht wo 28 jan 2015 10:32
Christ D. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Intense Tracer 00 , Speci Fatboy 15
GuanoApe schreef:
Danku Wacky-S! :-)

Werkt perfect op dezelfde locatie als bij jou.
En heb ook de indruk dat het niet meteen zal lossen!

Als je een héél sterk magneetje wil die er zeker niet afkomt stuur maar een PB'tje. Ik heb er liggen die je er moet afwrikken met een dun schroevendraaiertje :wink:

Bericht wo 28 jan 2015 10:36
GuanoApe Mountainbiker

Ik moet zeggen, ondanks enkele baggerpartijen blijft dit ook goed zitten!

Het enige probleempje dat ik nog heb is dat de GPS telkens aan/uit gaat. Vervelend om constant gebiep te moeten horen...

Bericht vr 30 jan 2015 15:41
Prospeer Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction GTC
Heb een gelijkaardig magneetje (maar met een holle binnenkant) op mijn trapper van mijn koersfiets.
Op een of andere manier was ik dit toch kwijtgespeeld. :-k Dus nu plakt er een nieuwe op met 'n beetje secondenlijm.
Zelfde heb ik gedaan met de mini-magneet op een spaak (snelheidssensor).

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen