Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen mag weg

mag weg

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht wo 11 feb 2015 15:17
SD2E Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale RC29, Scott Scale Comp29, Scott CR1SL
mag weg
Laatst bijgewerkt door SD2E op di 17 feb 2015 12:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht wo 11 feb 2015 15:21
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC 2014 - Specialized S-works Epic WC 2014
Anders is hier de link naar de documentatie, en hier de info over het product zelf.

Bericht wo 11 feb 2015 16:15
Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 29er
Een achternaaf kost meer dan een voornaaf. De setprijs delen door 2 is dus niet de prijs van een achterwiel. Overigens kost de set 209 Euro (6-gaats toch) en verkopen ze geen los achterwiel. Dus is het aanbieden van een los achterwiel al een mooi gebaar. Zeker als je een achterwiel kan kopen voor 47% van de setprijs en dat terwijl een achterwiel het duurste van de set is.

Maar wat verwacht je eigenlijk van een winkel? Je rijdt zelf een wiel kapot en wilt dan kosteloos een nieuwe? Ik vind het een mooi aanbod. Als je er niet wenst op in te gaan omdat je de wielbouwer niet vertrouwd is dat je goed recht. Maar je kan toch niet zeggen dat het geen goed gebaar is van de winkel.

Bericht wo 11 feb 2015 22:10
SD2E Avatar gebruiker
Mountainbiker

mg weg
Laatst bijgewerkt door SD2E op di 17 feb 2015 12:29, in totaal 2 keer bewerkt.

Bericht wo 11 feb 2015 22:11
SD2E Avatar gebruiker
Mountainbiker

madskatingcow schreef:
Anders is hier de link naar de documentatie, en hier de info over het product zelf.

Thanks ;)

Bericht wo 11 feb 2015 22:45
endorfin Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ik weet van ne Duitse fabrikant dat er ooit slechte nippels zijn geweest en dat die inderdaad continue loskwamen.
Enige oplossing was alles met nieuwe vol te duwen...

En een velg die je krom rijdt of deukt waardoor nippels lossen :lol: :lol: :lol:
Heerlijke commentaar, van een Hollander had ik niet anders verwacht, kon wel een broerke zijn van die spaakboer die nadien toch zijn 100€ bij spaakbreuk toch niet geeft. =;

Heb ergens een foto van BOR wielen, 32km op de velg tot thuis door de bossen, puur op agressie tot thuis gereden. Achteraf heb ik dat wiel laten rechten en op kunnen verder rijden. Daar was niks te zagen over ne nippel die loskwam door een dumpel meer of minder. Goeie 200 km verder was het wel KO total.

Soit, je gaat toch niks aan de zaak kunnen veranderen.
Gewoon door de zure appel bijten en een ander wiel kopen bij een andere betrouwbare winkel.

Bericht do 12 feb 2015 01:05
Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 29er
Ok, dan zullen al die andere tevreden gebruikers heel veel geluk hebben gehad. Ik zou zeggen koop je wiel bij een gerenommeerde wielbouwer waarbij je zeker weet dat je veel geld betaald. En het liefst nog BOR velgen want er is niks beters op de markt.

Bericht do 12 feb 2015 01:29
looneycooney Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009
Is wel spijtig heh, uiteindelijk verlies je toch ook al die verzendingskosten, de tijd dat je het wiel moet missen etc.

Zelf heb ik enkel ervaring met gewoon een goede fietsenmaker, dat is iets waar ik altijd een punt van maak...
De vorige was Royal Nord te Hasselt, helaas is hij gestopt..ik was er 24j klant en ik kan met alle eerlijkheid zeggen dat geen onlinewinkel ertegen op kon qua kwaliteit/prijs. Ik kreeg zo al op elk los aangekocht onderdeel 20% en voor mijn wielsets kon er zelfs nog wat af dikwijls, meestal in de vorm van 2 nieuwe binnenbanden, gratis velglint of zo..

Tuurlijk dat is ieders keuze heh, maar ik kan het enkel maar aanraden.
Ik heb nu terug een 'nieuwe' fietsenmaker die ik tenvolle vertrouw en ik zou er niet aan twijfelen om bij hem een setje te laten spaken met de onderdelen die ik zelf wens. Misschien kost het wat extra, maar het direct contact en de vriendschappelijke aanpak van een goede fietsenmaker telt ook.

Tenslotte moet je toch kunnen vertrouwen op je wielen, toch?! ik weet niet hoe jij fietst, maar na zo'n ervaring zou je wel eens wat schrik krijgen om tijdens je tochten iets aan de hand te krijgen.

Wel spijtig, meestal koop je een setje toch voor heel wat kilometers.

Mijn eerste setje mavic 717 met dtswiss 'spaken/locked nipples en xt-naven heb ik nog steeds, na heel wat toertochten, funcupwedstrijdjes en ardennenritten. Gespaakt bij de fietsenmaker, 1x nagekeken en al vele slagen en stoten mogen doorstaan....niet meteen high-end, maar toch, het zegt veel over het goede werk van een doorwinterde fietsenboer!

Bericht zo 15 feb 2015 18:48
SD2E Avatar gebruiker
Mountainbiker

mag weg
Laatst bijgewerkt door SD2E op di 17 feb 2015 12:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht zo 15 feb 2015 19:05
Edlisjas Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: One9 RDO
SD2E schreef:
Heb ze terug, er zit idd een blutske in, niet echt te zien met het blote oog maar wel als je aan het wiel draait.
Kan natuurlijk ook zijn van 1 vd 2 keer dat ze in transport zaten...
Daarnet eens bandjes opgezet 'k zal straks eens een filmke tonen...
als preview al een fotoke van een spaak die ze (proberen) aanspannen hebben
Afbeelding

Die 2de spaak van links ziet er serieus krom uit...?

VorigeVolgende

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen