Haha, tja...dat is iets waar ik altijd mee gesukkeld heb...toen ik 16/17j was mislukte het me steeds..of reed ik nu zo wild dat ik altijd een platte band had, dat kan ook haha
Mja, sindsdien heb ik altijd gewoon een nieuwe gelegd.
Maar ik repareer ook fietsen voor mensen uit de buurt etc en als het hoogdringend is en niet teveel mag kosten, heb ik altijd een doos vol met 'geplakte' bandjes. Voor stadsfietsen lukt dat aardig, zelf zal ik het nooit steken eerlijkgezegd. Maar dat is omdat ik me beter voel met een goede binnenband zonder plekkertjes.
Maar ik houd ze altijd bij en bandjes die niet te redden zijn, ook die hebben soms nog een doel. Zo gebruik ik ze bv als een soort van 'demping' bij het monteren van zijpoten op de stadsfietsen etc. Het beschermd de lak, ze komen minder snel los en het 'klinkt' anders (steviger).
Ik heb binnenbanden zo al voor verschillende zaken kunnen gebruiken infeite, maar meestal kom je wel lang toe met 1 binnenband op die manier haha
Onlangs nog heb ik een halve binnenband gebruikt, om de gele tuinslag en de electriciteitsdraad van de pomp richting mijn voortuinvijvertje weg te moffelen tussen de stenen