Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Advies fietsstandaard

Advies fietsstandaard

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht di 27 jan 2015 08:27
dmute Mountainbiker

Hallo,

Ben op zoek naar een goede werkplaatsstandaard voor onderhoud MTB, en die na een paar beurten niet uit elkaar valt ;).
Liefst niet duurder dan 100Euro.
Graag jullie ervaringen.
Bedankt.

Bericht di 27 jan 2015 08:56
spruit89 Mountainbiker

Mijn bike: Cube reaction pro

Bericht di 27 jan 2015 10:48
De Wreter Mountainbiker

Mijn bike: On-One carbon 29'er, Bianchi Mutt 7800 26'er
trivio montage standaard

Bericht di 27 jan 2015 23:44
dmute Mountainbiker

http://www.amazon.de/Ultrasport-3313000 ... 06&sr=1-14

Zeer positieve feedback.
Te mooi om waar te zijn voor 40 Euro ?

Bericht wo 28 jan 2015 00:14
Wybob Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction GTC SL 29 2015
Lijkt sterk op de staander die lidl ieder jaar aanbied voor dezelfde prijs, ik heb er zo eentje staan, ik ben er tevreden van, wat aan de zwaare kant, maar stevige houder

Bericht do 29 jan 2015 11:49
KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth / Mongoose pro DX4.0
'k heb de mijne in den decathlon gekocht (elite team, €99,95), heel content van

Bericht do 29 jan 2015 13:41
aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2

Hoe is de bevestiging van die van de decathlon?
Is het mogelijk om de fiets zowel horizontaal (frame) als verticaal (zadelpen/zitbuis) te monteren?
Op de foto is het niet echt duidelijk.

Bericht do 29 jan 2015 16:40
KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth / Mongoose pro DX4.0
De klem kan je met een snelkoppeling loszetten en onbeperkt ronddraaien. Met een draaiknop regel je de opening van de klem zodat verschillende maten van buizen geklemd kunnen worden.
Het materiaal van de klem is vrij zacht, nog geen krassen op mn 3 alu frames gehad.
Er zit onder en boven in de klem een uitsparing, zodat kabels op de fietsbuis niet platgenepen worden.

Hoogte van de klem is regelbaar zodat je gemakkelijk aan de onder- of bovenkant van je fiets kan werken.

Je kan de klem ook naar omhoog kantelen en de poten inklappen, zodat de standaard compact is om weg te zetten.

De standaard weegt wel wat, maar is ook wel nodig om je fiets stabiel te houden.

als dit me geen kortingsbon van decathlon oplevert, dan weet ik het ook niemeer :)

Bericht do 29 jan 2015 17:28
aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2

Bedankt Kris voor de professionele uitleg :wink:

Bericht do 29 jan 2015 20:08
dmute Mountainbiker

KrisMaes76 schreef:
De klem kan je met een snelkoppeling loszetten en onbeperkt ronddraaien. Met een draaiknop regel je de opening van de klem zodat verschillende maten van buizen geklemd kunnen worden.
Het materiaal van de klem is vrij zacht, nog geen krassen op mn 3 alu frames gehad.
Er zit onder en boven in de klem een uitsparing, zodat kabels op de fietsbuis niet platgenepen worden.

Hoogte van de klem is regelbaar zodat je gemakkelijk aan de onder- of bovenkant van je fiets kan werken.

Je kan de klem ook naar omhoog kantelen en de poten inklappen, zodat de standaard compact is om weg te zetten.

De standaard weegt wel wat, maar is ook wel nodig om je fiets stabiel te houden.

als dit me geen kortingsbon van decathlon oplevert, dan weet ik het ook niemeer :)

Op de franstalige Decathlon site zie ik wel veel negatieve reviews die getuigen van problemen met de plastieke ring onderaan die zeer snel kapot gaat, waardoor de standaard onbruikbaar wordt.

Volgende

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen