Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Advies fietsstandaard

Advies fietsstandaard

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht vr 30 jan 2015 17:53
aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2

hmm goed om eens verder te kijken dan...

voor enkele euro's meer heb je al een park tool... met wel goeie reviews
http://www.chainreactioncycles.com/be/e ... p-prod5787

Bericht di 03 feb 2015 10:29
KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth / Mongoose pro DX4.0
dmute schreef:
KrisMaes76 schreef:
De klem kan je met een snelkoppeling loszetten en onbeperkt ronddraaien. Met een draaiknop regel je de opening van de klem zodat verschillende maten van buizen geklemd kunnen worden.
Het materiaal van de klem is vrij zacht, nog geen krassen op mn 3 alu frames gehad.
Er zit onder en boven in de klem een uitsparing, zodat kabels op de fietsbuis niet platgenepen worden.

Hoogte van de klem is regelbaar zodat je gemakkelijk aan de onder- of bovenkant van je fiets kan werken.

Je kan de klem ook naar omhoog kantelen en de poten inklappen, zodat de standaard compact is om weg te zetten.

De standaard weegt wel wat, maar is ook wel nodig om je fiets stabiel te houden.

als dit me geen kortingsbon van decathlon oplevert, dan weet ik het ook niemeer :)

Op de franstalige Decathlon site zie ik wel veel negatieve reviews die getuigen van problemen met de plastieke ring onderaan die zeer snel kapot gaat, waardoor de standaard onbruikbaar wordt.

Tot nu toe gelukkig geen last van gehad

Bericht do 12 feb 2015 01:50
looneycooney Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009
Ik heb jarenlang eentje van BBB gebruikt , de Profimount...heel tevreden van, maar echt wel puur voor sportfietsen.
Sinds kort heb er er eentje van Parktool, vooral omdat ik ook de stadsfietsen etc er nu zonder problemen op kan monteren, de BBB was hierin wat te zwak.
Parktool had ik al het gereedschap van en al jaren doltevreden van, de fietstandaard mag er ook echt wel wezen! Ik heb sinds kort de PCS-4-1 aangekocht en kan er niets slechts van zeggen.
Zeer stevig :-)
Infeite ging ik kijken voor de PCS-9, deze had ik al mogen gebruiken van een vriend en was meteen verkocht infeite...maar de fietsenmaker heeft me deze aangeraden omwille van de stadsfietsen. de rechte positie zorgt voor een betere stabiliteit

Het grote voordeel vind ik vooral als ik wat harder moet trekken en sleuren ( bij vastgeroeste oude stadsfietsen bv) blijft hij enorm stabiel. Dat kon bij de BBB al eens ferm tegenvallen, met het nodige gevloek tot gevolg.
De draagkracht van de Parktool ben ik alvast vol lof van =D>

Bericht do 12 feb 2015 11:55
aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2

Recent heb ik de Park Tool PCS-10 aangeschaft, super ding, zeer stabiel
Heb er al mountainbikes (hardtail en fully) en de stadsfiets van m'n vriendin aan gehangen zonder probleem.
Wel nog geen immense kracht moeten zetten op de bike.

Bericht ma 09 maart 2015 09:37
jonas_g Mountainbiker

Mijn bike: BMC T02
Ik heb onlangs een fiets standaard gekocht en heb lang zitten twijfelen.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor het merk Feedback Sports. Het is hier helemaal niet gekend maar i.v.m. al hun concurrenten ontwikkelen en maken ze veruit de beste standaarden.
Op youtube vind je veel filmpjes die duidelijk aantonen hoe kwalitatief deze standaarden wel niet zijn

Zelf heb ik de Ultra Light gekocht en kwalitatief is deze werkelijk top. Zeer licht doch stevig. Schuift verbazing wekkend snel in en uit elkaar. De Ultra Light kan tot 36Kg dragen.

Ze zijn wel vrij prijzig maar volgens mij zeker en vast hun geld meer dan waard. Ik heb mijn Ultra Light gekocht op http://www.just-b24.de

Bericht ma 09 maart 2015 11:28
De Wreter Mountainbiker

Mijn bike: On-One carbon 29'er, Bianchi Mutt 7800 26'er
Dit weekend de cyclus 730007 gemonteerd. Prachtig ding. Fietsen kunnen er in hun geheel op, staat snoervast. Handig voor het onderhoud van de hele fiets en op goede werkhoogte. Kost wel wat natuurlijk.....Heb ook nog Tacx en Trivio maar deze is toch mijn pronkstuk.

Vorige

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen