Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Magura TS8 rebound adjuster

Magura TS8 rebound adjuster

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht ma 02 feb 2015 03:08
sam2300 Mountainbiker

Mijn bike: Granville evo

Hey,

Ik kocht me onlangs een Magura TS8 vork, met onderaan een rebound adjust knob. Wanneer ik deze echter wil instellen blijft deze maar losjes ronddraaien zonder klikjes of dergelijke. Er is ook geen verschil merkbaar in de rebound.

Is er iemand die weet hoe dat mechanisme werkt, en of ik dit eventueel zelf kan verhelpen? Kan de vork natuurlijk ook terug naar de dealer brengen maar dan ben ik deze weer een poosje kwijt..

Gr

Bericht ma 02 feb 2015 14:49
Suspensionlab.be Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Q Bikes Element EAL2
Beste,
Wat u beschrijft laat mij denken dat u intern rebound regelknop (waar inbus wordt ingestoken) is versleten door in de verkeerde richting te draaien.
Als het lockout/plateform werkt, moet de rebound ook zijn functie als snel/traag werken, indien niet: probeert met dezelfde inbus sleutel diameter van rebound stafje, misscchien is de intern gedeelt rond gedraaid, met een inbus sleutel kan je dieper en waarschijnlijk u rebound regelen.
Mvg,
Laurent

Bericht ma 02 feb 2015 18:41
sam2300 Mountainbiker

Mijn bike: Granville evo

Vork is nog maar 2 weken oud, en er is (alleszins door mij) nog maar 1 keer gedraaid aan die knop. Voorzichtig, maar reeds van in den beginne leek de knop niet te "pakken". Ik heb inderdaad ook al eens met een inbus geprobeerd, maar dat gaf ook geen beterschap...

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen