Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Nieuwe Wielen, dit is toch gewoon QR?

Nieuwe Wielen, dit is toch gewoon QR?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

vedet Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek 8000 ('12)- custom rebuild, edge810 fan!
Via diverse webshops aan het rondkijken voor een nieuw setje wielen.
Ik zie oa Steekas of QR maar ik heb toch gewoon QR nodig of past alles overal in?

Afbeelding

roelp Mountainbiker

Mijn bike: heeft grote wielen

Da's inderdaad gewoon quick release.

Sommige naven kan je makkelijk ombouwen van QR naar steekas en omgekeerd. Dus als je later wilt omschakelen naar een vork met 15mm steekas, kan je er best nu al rekening mee houden.

spiermassa Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: trek fuel ex8 29'r en 26'r,cube reaction,cube ams,thomson master carbon,thomson x-line
veel nieuwe wielen en vorken zijn nu mzt steekas ,in het wiel ziet ge dan een doorlopend gat van 12,15 of 20mm.De vork is dan niet met gleuven mo met toe gaten waar ge gans de as doorsteekt.De vork kunt ge niet veranderen naar QR.Maar voor de wielen bestaan er adapters dat ge de steekas kunt ombouwen naar QR.Omgekeerd lukt niet.Hopelijk graak je hier iets verder mee.......kwweet et tgegint ingewikkeld te worden .

op deze site een voorbeeldje http://www.dtswiss.com/Accessories/Conversion-kits

Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

spiermassa schreef:
Maar voor de wielen bestaan er adapters dat ge de steekas kunt ombouwen naar QR.Omgekeerd lukt niet.

Bij een aantal naven gaat het ook omgekeerd, van QR naar doorsteekas

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen