Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Koga roadchamp pimpen tot ultieme woon-werk knalbak

Koga roadchamp pimpen tot ultieme woon-werk knalbak

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Jonas1984 Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve XC 8.0

Gegroet,

Dit weekend heb ik mij een 2ehands Koga Roadchamp uit 2013 aangeschaft. In tegenstelling tot de recentere modellen is deze uitgerust met race stuur en tiagra groep. Op zich geen problemen met die tiagra groep maar de remmen boezemen me toch niet bijster veel vertrouwen in. Gezien de fiets vooral als woon-werk fiets gaat dienen heb ik een paar remmen nodig die toch wel happen zodat je snel stilstaat. Mijn ervaring leert me dat dit geen overbodige luxe is in de jungle van Antwerpen :-D

Ik wil dus een flatbar installeren een een goei set v-brakes. Mijn oog viel op shimano xt (http://www.bike-discount.de/en/buy/shim ... wg_id-8684). Miss zijn er nog andere goede suggesties?

Nu zit ik dan wel met het probleem van de versnellingen. Kun je zomaar shifters aansluiten op huidige bekabeling? Ik zou liever niet hele groep willen vervangen, maar als het niet anders kan, zal het wel moeten natuurlijk :-?

Alvast bedankt voor enige tips :-)

KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth / Mongoose pro DX4.0
Op mn vorige MTB had ik Alivio V-brakes gezet met blokjes van Koolstop, werkt heel goed.

Voor extra remkracht ook brake-boosters erop gezet (voor en achter), gaf een groot verschil in remkracht

Supernaut Mountainbiker

op dat frame kunt ge geen v-brakes monteren .

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen