Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Syncros RC naven ombouwen naar QR

Syncros RC naven ombouwen naar QR

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht di 17 feb 2015 00:35
Jeanke6 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Hi,

Op m'n Scott RC heb ik wielen met een Syncros naaf met een 142*12mm steekas achteraan en zou deze naven willen compatibel maken met m'n Niner (=QR*135). Deze naven zouden dezelfde zijn als de DT Swiss 240S. De body's zijn in ieder geval identiek dus wil dit wel geloven. Dus dacht met HWGXXX0001528S end caps ook wel snel te kunnen switchen zoals in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=XEhoKDZz9Wo

Maar aan de drive side lijkt de interne 12 mm as wat te lang te zijn ofzo waardoor body en cassette nog wat over en weer bewegen. End cap aan die zijde kan ik er ook niet mooi in drukken. Dus vraag me af of die as er uit moet, of dat ik foute caps heb en de Syncros RC naven toch anders zijn dan DT Swiss 240S (body past wel dus vermoed van niet).

Enfin, mogelijk ziet iemand direct wat het probleem is, en anders was het toch het vragen waard. Iemand ervaring met deze of DT Swiss naven om te bouwen? Hulp is heel welkom ;-)

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen